תיקשור בנושא השיטתיות

27.12.2020

בבוקר זה משחרר אני מתוכי את השיטתיות

בכל דרך בה יבחר האדם ללכת, בין אם מדובר בדרך משובשת ומלאת מהמורות ובין אם מדובר בדרך מאפשרת ופתוחה לרווחה, המיטב שיוכל לעשות עבור עצמו הוא לבחור במתודולוגיה מהודקת ומובהקת על מנת כי הדברים יתנהלו עבורו כמשנה סדורה, ברורה ומובנת, במילים אחרות עליו לתכנן מראש ובשיטתיות את מהלכיו.

כאשר נאלץ האדם ללכת בדרך בלתי מוכרת עבורו או שהדרך שהכיר בעבר השתבשה ללא הכר שאז נאלץ הוא לאלתר ולהמציא המצאות על מנת כי יוכל להשלים את הפער בין האלמנטים שמצויים במחשבתו ובין המציאות הלכה למעשה ואולם גם כך, במידה ונאלץ הוא לאלתר, שהרי צריך הוא לבחור בדרך שיטתית וברורה עבורו על מנת שיהיו הדברים הגיוניים וברי תוקף.

השיטתיות מסייעת לאדם שמור על הסדר הטוב מבחינתו.

ואולם במידה והאדם יצירתי ובעל מעוף ודמיון רבים, שהרי ניתן לומר עליו שהוא לא שיטתי ?

כן, ואולם יחד עם זאת במידה וקיימת שיטה מסוימת, או מתכון מסוים, שהרי מהווה אותה השיטה כמעין הכוונה מסוימת או הליכה במסלול מסוים וספציפי ואותה השיטה למעשה רק נותנת הכוונה לשיטת מחשבה מסוימת – לדוגמא – במידה ויש רק 4 תשובות אפשריות לשאלה מסוימת כגון – כן, לא, שחור ולבן שהרי לפי השיטה המסוימת התשובה יכולה להגיע אך ורק מתוך 4 האפשרויות המצוינות. במידה והתשובה איננה אחת מ-4 האפשרויות שהרי השיטה משתבשת או לא מתאימה.

במידה וקיימת שיטה מסוימת או מתכון מסוים, נניח בבישול, שהרי לפי המתכון הכשר ניתן להשתמש במרגרינה במקום בחמאה ועדיין האפקט מושג ומזכיר את התוצאה ואולם לא במדויק לחלוטין, זוהי עדיין שיטתיות.

החשיבה המתודולוגית או החשיבה הרב שלבית נותנת עבור האדם יתרונות רבים ומגוונים.

למעשה כאשר “מסדרים” את המחשבה ואת המחשבות לפי דיסציפלינה מסוימת, שהרי מוודאים כי לא פוסחים ולא מפספסים שום פרט בדרך גם אם לכאורה הוא נראה פחות חשוב ופחות דרמטי לאותו הרגע ולאותה הדרך ואולם במידה ושוכחים אותו הדרך משתבשת או המנגנון פשוט לא עובד ללא הסבר וללא פשר.

החשיבות המתודולוגית לוקחת בחשבון את כל המהלכים ואת כלל הנחות העבודה וכמובן את כלל העקרונות אשר אמורים להילקח בחשבון או בחישוב המסוים שאמור להביא את התוצאה או את התוצאות המחושבות באותו הקשר.

כאשר מתקיימת חשיבה מתודולוגית שהרי גם המעשים הבאים בעקבות המחשבה הינם כאלה.

כאשר הולכים בדרך ברורה ומתוכננת מראש שהרי כך יכול האדם לצפות מראש את רוב מהלכיו ואת רוב פניותיו.

כאשר המהלכים מסומנים ומשורטטים ואף ברורים ומובהקים, שאז גם כאלה אשר “לוקים” בפחות דמיון ויצירתיות יכולים ללכת בה בנקבל.

תפקידם של מורי נבוכים הוא לשרטט עבור הללו אשר נדרשים לכך את עקרונות ההליכה בדרך ואת המסלול האופטימלי אשר נכון להם באותו הרגע ובאותה השעה.

יכולתו של מורה הנבוכים להנחות ולהורות את הדרך עבור צאן מרעיתו היא האשמת ייעודו המסוים והמובהק.

יכולתו של מורה הדרך להורות את הדרך מתבססת על יכולתו לקבל את הידע הנדרש לו לצורך משימת חייו המשורטטת ואף המסומנת לו ממורומים וממבט על.

שתף מאמר:

עוד
מאמרים

שחיתות

השחיתות

במשך שנים רבות הזדהו מגזרים מסויימים כמושחתים, הרי אלה מוסדות הממשלה והשילטון, כאלה שמחוברים למוקדי כח, כאלה שמחוברים ומזוהים עם יכולת קבלת החלטות, כסף, שררה, כח וקומבינציות שונות.
בעלי תפקידים תמיד היו ותמיד יהיו בעלי יכולת השפעה ניכרת ובעלי יכולת השפעה על דברים שונים באופן כזה שקל להבין כי עמדת מפתח מסויימת אשר מאוישת בידי אדם מושחת יכולה לייצר אנשים מאוד לא ישרים וכאלה יש בשפע.

קרא עוד »
ההבראה

תיקשור בנושא ההבראה

משימת חייו של האדם, כל אדם באשר הוא, הינה למעשה כפולה ומכופלת וטומנת בחובה מגוון רחב של תחושות, רגשות, הרגשות, ומעל הכל חיבור מלא לתודעת

קרא עוד »
הפערים

תיקשור בנושא הפערים

הפערים. המרחק המצטבר המסוים שבין גוף לגוף, בין רעיון אחד למשנהו, בין דעה לדעה ובין אדם לאדם אחר נובע מן הקיום העצמאי שיש לכל גוף,

קרא עוד »