תיקשור בנושא ההיתחסנות

2.10.2020

בבוקר זה משחרר אני מתוכי את ההתחסנות

האדם העושה את דרכו אל עבר ייעודו המבורך נתקל מעת לעת במצבים מסוימים אשר מקשים עליו ואף נותנים בידו את ההבנה הברורה ביחס ליכולותיו ולהתגבר על אותם מצבים בין אם מוכן הוא אליהם ובין אם לא.

חוסנו הנפשי של אותו אדם בא לידי ביטוי משמעותי במידה ויציב הוא בנפשו ויכול להתמודד ולהתגבר על אותם מצבים ולדוגמא – אישה מסוימת אשר מעלה באמצע החיים וללא כל הכוונה מוקדמת כי איננה יכולה להרות ולהביא ילדים לעולם בעוד שזהו חלומה הגדול ביותר ושאיפתה מימים ימימה.

סביר להניח כי אם איננה חסינה נפשית ומוכנה להתמודדות העצמה ולהקרבה הענקית

שאז שאיפותיה לא יתגשמו כנראה.

החוסן הנפשי של האדם מגיע בדרך כלל גם מאופיו וגם מן הסביבתיות שלו ומהווה הדבר שילוב מנצח עבורו בעוד שבמידה ואופיו של אותו אדם איננו יציב והסביבתיות שלו מעורערת שהרי סביר להניח כי חוסנו הנפשי איננו מן המשופרים במיוחד.

יכולתו של האדם המסוים להתגדר ואף לנצח במצבים קשים וסבוכים שהרי מעיד הדבר על אותו אדם כי הינו חסון וחסין ויכול אם רוצה הוא בכך להתמודד עם אותם המצבים ואף להכריע אותם.

בימים קדומים, מבנה גופו של האדם, במידה והיה גדול וחסון שהרי מאותת ומסמל הדבר כי הוא חזק ואיתן והיווה בדבר סממן מובהק בעבורו ליכולותיו המנטליות בין היתר ואולם כיום מהווה הדבר אינדיקציה באותה לדבר וגם אם איננו גדול מידות שהרי יתכן והינו חסון נפשית ואין קשר בין הדברים.

שתף מאמר:

עוד
מאמרים

תיקשור בנושא האיזון הפנימי

כאשר קיימים עבור האדם מדדים אשר מאותתים ומשקפים לאותו אדם את האבחנה עבורו כי איננו נמצא בנקודות האיזון הפנימי שלו, יוכל אותו אדם באמצעות אותם שיקופים עצמיים לדעת את הפעולות שעליו לעשות על מנת לאזן חזרה.

קרא עוד »

תיקשור בנושא ההודיה

כאשר עוצר האדם מפעם לפעם, נח לכמה רגעים מן המסע המענג ועוצר הנשימה מצד אחד ואף מאתגר ולעיתים אף מפרק יכול הוא להתבונן על סביבתו אשר מצוי הוא בה ולתת מתוך עצמו ומתוך נשמתו הכרת תודה על כל העזרה שבדרך.

קרא עוד »

תיקשור בנושא ההבלגה

ההבלגה. האדם המרכז את מלוא כוחו ואת תעצומות נפשו, על מנת לעצור את תגובותיו אשר הינן לעיתים לא מידתיות והעלולות לפגוע הן בעצמו והן בסובבים

קרא עוד »