תיקשור בנושא המסקנות

15.12.2020

בבוקר זה משחרר אני מתוכי את המסקנות

עת פוסע האדם בדרך לא מסומנת ובמשעול תלול ומורכב, מגיע אותו האדם להבנות מסוימות עם עצמו, לעיתים מחיש את צעדיו ולעתים מאט אותם עד לכדי זחילה של ממש ואולם כך או כך, מתבסס אותו האדם על נתונים מסוימים אשר מקבל הוא מעת לעת ובהתאם לאותם הנתונים, מעבד הוא אותם ומסיק מסקנות.

אותן המסקנות נותנות בידו את התשובות או לפחות כך הוא מאמין, כי בידו וברשותו קיים המידע שיכול לתת לו את משמעות בדרך אל המטרה והמסקנות המצויות בידו הינן למעשה התשובות לתהיות הרבות אשר נאלץ הוא לתת לעצמו על מנת כי יהיה אותו אדם בתחושה כי הוא שולט במצב ומבין היטב את משמעות דרכו ואת ייעודו אל עבר מטרתו ויעודו המסומנים עבורו.

יכולתו של האדם , לאסוף נתונים מסוימים בסדר מסוים ובמשמעות מסוימת מודדת את יכולתו המסוימת לעבד את אותם הנתונים ולהפוך אותם לכלל דרך פעולה ספציפית אשר נקראת הסקת מסקנות.

כאשר מצויות בידי האדם אותן תשובות המגיעות כתוצאה מעיבוד וחשיבה מאמצים שהרי אותן מסקנות שהינן תשובות מעובדות נותנות בידי אותו אדם את היכולת להגיע אל התשובות באופן מושכל וראוי עבורו, באותו האופן ובאותה המידה קיימות עבור האדם גם הסקת מסקנות מהירה מדי או אפילו נמהרת, שמשעותיה כי המסקנות שאליהן מגיע אותו האדם אינן נכונות מאחר וזמן העיבוד קצר מדי ולא מספק וכך שהמסקנות אליהן הגיע יכשילו אותו בדרכו מאחר וזמן העיבוד שלהם קצר מדי עבורו.

לעיתים ועקב אי הבנת הסיטואציה, גם אם אותו אדם משקיע זמן רב בעיבוד הנתונים ואף בתהליך הסקת המסקנות, לא מצויות בידי אותו האדם נתונים מספקים, כך שלמעשה לא יכול אותו האדם להסיק מסקנות באופן מובהק חד וברור וכך שנאלץ הוא להשלים את הנתונים המצויים בחשותו והמסייעים בידו להגיע למסקנות הנכונות עבורו וכך יוצא שמשתמש הוא בחוסר ברירה בדמיונו ואף בכוח המצאתו על מנת להשלים פערים אשר צריך הוא אותם על מנת להשלים את כל התמונה המלאה.

כך או כך, כאשר מגיע האדם למסקנות ואולם לא פועל הוא בהתאם אליהן יתכן שנובע הדבר כתוצאה מכך שאינו סומך על עצמו ועל המסקנות שהסיק ואולם בדרך כלל האדם המחובר יודע לעשות שימוש נכון ומועיל במסקנות הנדרשות עבורו.

שתף מאמר:

עוד
מאמרים

הכוחניות

תיקשור בנושא הכוחניות

יכולתו של האדם לפתור מחלוקות מסוימות באמצעות כוח אשר ברוב המקרים אינו מידתי ואינו מאוזן. למעשה הכוחניות, מקורה בדרך כלל וכמו התנהגויות אנושיות רבות, עוד

קרא עוד »

תיקשור בנושא ההתנהגות האנושית

בימים האפלים והחשוכים של ימי הביניים, מי שלא התנצר נחשב לבעל התנהגות מופרעת ולא מקובלת והיה גוף אשר אכף בכוח את הנצרות באמצעות האינקביזיציה אשר תפקידה ושליחותה הייתה לחנך מחדש את ההמונים לנצרות ולחוקיה ובאמצעות זאת לעיצוב ההתנהגות מחדש.
גם המפלגה הנציונאל סוציליסטית בגרמניה הגדירה מחדש את ההתנהגות האנושית המקובלת ודאגה ליישם ככל האפשר את נורמות ההתנהגות הללו על סביבתה.
מי שלא אימץ כללי התנהגות הולמים, אזי זכה לתגובות אשר שכנעו אותו להתאזן עם הסביבה.

קרא עוד »
תקשור בנושא השיגרה

תיקשור בנושא השיגרה

כוחה של השיגרה היא להמחיש את כוחם של הדברים אשר הינם מובנים מאליהם ואשר לא מוערכים מספיק. השיגרה מאפשרת לאדם להבין כי במידה והוא מרגיש

קרא עוד »