תיקשור בנושא הכוחניות

הכוחניות

יכולתו של האדם לפתור מחלוקות מסוימות באמצעות כוח אשר ברוב המקרים אינו מידתי ואינו מאוזן.

למעשה הכוחניות, מקורה בדרך כלל וכמו התנהגויות אנושיות רבות, עוד בשלב הילדות ואשר צמיחתו וגדילתו של אותו ילד כוחני למעשה היוותה עבורו את יכולת הביטוי שלו לעומת יכולת ביטוי מילולית של ילד אחר אשר הביע את מחשבותיו, את פחדיו ואת מצוקותיו באמצעות מילים, שהרי לילד הכוחני לא הייתה כנראה היכולת הזהה ולכן ההצפות הרגשיות שלו אשר לא היו יכולות, מכל מיני סיבות, לבוא לידי ביטוי באופן מילולי, היו חיבות להשתחרר ולכן נבעו החוצה מתוכו באופן של הפעלת כוח ואלימות.

המשמעות של הפעלת כוח הלכה למעשה הכינה את הקרקע והניחה את התשתיות עבורו למחלוקת הבאה בתור ובה כבר לא היה שום צורך מבחינתו לנסות ולדבר מאחר וכוח הזרוע הוכיח את עצמו כבר כיעיל ומשמעותי באופן מיוחד.

הכוחניות אשר באה לידי ביטוי בעיקר אצל ילדים אשר גדלו בתוך סביבה המאפשרת להם להשתמש בכוח הזרוע, הופכת עבור הילד הכוחני לעניין עיקרי עבורו מאחר ואם פעם אחת נפתרה עבורו מחלוקת עם ילד אחר באמצעות אלימות, שהרי אין כל סיבה מבחינתו שלא יפתרו עניינים נוספים באותו האופן וכך יוצא שאותו ילד שפעם אחת היכה או דחף או צבט ילד אחר ושלח אותו הצידה בוכה ופגוע עד עמקי נשמתו, שהרי באותה קלות שבה השיג את מקומו, ללא כל צורך לשכנע או לנהל ויכוח או דיון אודות המחלוקת או הוויכוח ביניהם שהרי הוא יאמץ את השיטה של הפעלת כוח כפתרון ראשון עבורו ועל מנת שהילד שמנגד לא ינסה לכפות את רצונו עליו, הוא לא משתהה כלל וכבר לאחר פריצת דין ודברים בסיסי ביותר הוא כבר שולח את ידיו או רגליו וחובט בו ללא רחמים וכך שלמעשה מקבע את מעמדו כבר בגיל צעיר כילד כוחני ואלים.

ההצלחות אותו צובר הילד הכוחני מבחינתו ממחישות עבורו ביתר שאת כי זוהי הדרך הנכונה עבורו.

ככל שעובר הזמן וככל שהשיטה הכוחנית עבודת עבורו שוב ושוב מתחיל אותו הילד אשר כנראה גם הפך לנער כוחני להשתכנע עוד ועוד כי זו אכן הדרך הנכונה ביותר עבורו, למרות שכבר נענש לא פעם ע”י מורים וגננות או אפילו הוריו הוא מקבע את דרך הכוחניות בעיקר שלא במודע כדרך היחידה שהוא מצליח לישר עניינים במהירות, ביעילות וללא שהיות עבורו.

ההתמודדות של אותו נער אשר הופך בהדרגה לנער דומיננטי באופן שלילי, הינה התמודדות בעיקר על מנת למצוא את ההזדמנות הבאה עבורו על מנת להוכיח את כוחו ועוצמתו ואת היכולת להוכיח את עצמו כמו כל אחד שמבקש להוכיח את יכולותיו.

הצד החזק של אותו נער כוחני היא השליטה על נערים אחרים באמצעות הפחדה, אלימות ושליטה מנטאלית ואכן מאותו נער מתפתח אט אט מבוגר כוחני.

במקומות מסוימים הנחשבים לקשים ואלימים, נורמת התנהגות כוחנית היא סטנדרטית ומקובלת ואילו הדרך הרכה והמעודנת, הנימוסית והרגועה הינה לא מקובלת ואף מתפרשת לא פעם כחולשה משמעותית, לכן באותם מקומות מסוימים, כאמור נהוג ומקובל לנהוג באופן כוחני, אלים ואגרסיבי לצורך השגת מטרות והישגים מסוימים תוך כדי הפעלת כוח פיזי וכמובן, למי שעדין קיימת שליטה עצמית מסוימת מסתפקים אותם אנשים כוחניים באיומים להפעלת כוח, אשר בשלב הזה המוניטין כבר עשה את שלו ויצאה כבר התדמית אשר אומרת כי “עדיף לא להתעסק עם אותו אדם” כמקדם עניינים משמעותי.

למעשה, תיוגו של אדם מסוים כאלים, כוחני ובעל פתיל קצר מספיק עבורו בעיקר בסביבתו המוכרת לצורך הפעלת כוחו באופן מידתי ואולם מעת לעת הוא משחרר את העצור בו ובנשמתו וגם מוצא את הקורבן הבא לצורך המחשת כוחו ועל מנת לחזק עוד מעט את המוניטין שלו.

רוב האנשים הכוחניים אט אט ועם השנים לומדים ומשכילים לטמון את ידיהם בכיסיהם כתוצאה בין היתר מהבנה כי לעיתים הפגנת אלימות בוטה גם יכולה לפגוע בהם בין אם שנתקלים הם מידי פעם באנשים יותר חזקים מהם וסופגים הם מכות גם בחזרה או שמסתבכים הם עם החוק ולא פעם מוצאים את עצמם מואשמים בתקיפה, באיומים או גם בשילוב של תקיפה ואיומים ושאז קיים סיכוי כי הם ימצאו את עצמם לתקופות מסוימות מבלים זמן בכלא, שם לומדים לשכלל את שיטות הפעולה ובנוסף לכך נוספת להילה של שמם גם התיוג של “אסיר לשעבר” שמוסיף להם עוד מימד של “רצינות” וקשיחות עודפת ואשר משכנעת עוד יותר עבור מי שחשב אפילו לנסות ולהתעסק איתם, כאשר הטרמינולוגיה של “התעסקות”  איתם הינה לנסות ולהתנגד להם במשהו, שאז די ברור שמי שעושה זאת דמו בראשו ממש מן הרגע הראשון וזהו מעשה ממש לא אחראי.

כאשר לאדם מסוים יש יכולת שליטה עצמית באופן מספק שהרי גם במידה וקיימים בו אלמנטים כוחניים שהרי ברוב המוחלט של הדברים אותה כוחניות תישאר רק בגדר המילולי ולא תהפוך לכוחניות פיזית.

ואולם, מבחינת החוק היבש, במקרים רבים, כוחה של מילה לא קטן ואף לא פחות משמעותי מהפעלת כוח פיזי ממש.

האיום המפורש אשר מגיע מאדם אשר ידוע שתקף באלימות בעברו כבר כמה פעמים, בדרך כלל הינו ממש כמו התקיפה עצמה מאחר ולדוגמא, אדם אשר ידוע כי ישב בכלא על תקיפה ואיומים מגיע לבית עסק מסוים על מנת לגבות דמי חסות מסוימים מבעל העסק, דואג הוא לידע את אותו בעל העסק כי המוניטין שלו מדבר בעד עצמו.

אותו בעל עסק מבוהל אשר מבין כי אם יתנגד לאותו אדם כוחני, ייענש בחומרה ובאמצעים גופנים, לא צריך להרגיש את נחת זרועו של האדם האלים ומספיקה בהחלט הידיעה כי הוא נמצא בסכנה ברורה ומוחשית.

ואולם אותם אנשים העובדים בהפחדות לא מצויים רק בצד הפלילי והעברייני של המתרס אלא גם ובעיקר בצד החוקי והמגובה לא פעם באופן מפתיע בכוח החוק היבש.

נהוג לאמר כי המרחק בין שוטר לעבריין הינו רק המדים והתג.

ואכן קיימת באמירה זו לא מעט אמת מאחר והכוחניות הינה למעשה תכונה אשר אינה נחלתם של “אנשים רעים” בהגדרה אלא גם של שוטרים שומרי חוק וגם של אוכפי חוק כגון פקחים, עובדי ציבור כאלה ואחרים וכמובן גם בצמרת הגבוה קיימים לא מעט אנשים אשר דרכם היא דרך הכוחניות ואולם זוהי כוחניות מילולית בלבד, המשולבת עם פקחות ומניפולציה, ערמומיות ונחישות רבה שאז זהו שילוב קטלני אשר מצוי אצל אנשים אשר לא עוצרים בשום אופן ומשיגים את מטרותיהם בצורה נחושה ובעזרת כל האמצעים אשר עומדים לראשותם גם אם מדובר בהפעלת כוח מילולי וגם לא יבחלו בהפחדות ואיומים ללא ספק.

כאמור המרחק הקטן בין התנהגות תוקפנית, אלימה ואגרסיבית ובין התנהגות נחושה, עקבית ומנדנדת היא לא יותר מהגדרה.

אנשים אשר נחושים להשיג מטרה מסוימת למעשה קובעים לעצמם את הגבולות של עצמם ובמידה והם רגילים להשיג את שלהם בדרך כלל באופן מסוים שהרי מבחינתם זו רק העוצמה שמשתנה בכל פעם, כמו כפתור ה- Volume ברדיו, אם המוסיקה לא נשמעת מספיק ברור וחזק אז יש מבחינתם רק להגביר את העוצמה ואז נשמעים הדברים בצורה ברורה ומוחשית, כך גם אותו דבר מבחינתם במידה והדברים שמשמיעים הם לא מחלחלים לצד השני באופן כזה שיהיו אפקטיביים שהרי הם פשוט מגבירים את עוצמת ההמחשה ואת תדר הכוחניות ואז הדברים ברורים וחדים יותר עבור הצד השני ברגע שה- Volume כבר ברמה גבוהה ממש, שאז משמעות הדברים היא  כי העוצמה מספקת את התוצאות.

גם כושר שכנוע של אנשים כוחניים מתבטא לא פעם באופן לא מפתיע בדרך מסוימת של מתן דוגמאות מסוימות ביחס למקרים קודמים שבהם התנגדות של צד מסוים הביאה בעקבותיה סיטואציה ותגובה אשר נכנסה בהחלט לקטגוריה של כוחניות.

בעת משא ומתן בין שני אנשים כאשר אחד מהם הוא כוחני בהגדרה ניסיונות השכנוע של האדם הכוחני יהיו חדים ומובהקים ולא יתנו לצד השני כל מקום של תמרון או אפשרות לוויכוחים מיותרים.

האדם הכוחני רגיל להשיג את דבריו ושאיפותיו בצורה מהירה ותכליתית וסבלנות היא לא ממש תכונה חזקה אצלו, למעט הסיטואציות אשר הוא נתקל באדם כוחני נוסף מן העבר השני ואז למעשה מנוטרלת הכוחניות וזה הופך להיות מפגש של מוניטין מול מוניטין ואז למרבה הפלא הופכים שני הצדדים לנופת צופים והכוחניות לא משחקת תפקיד עקרי אלא הופך משא ומתן זה למניפולציה של משחקי כבוד מסוימים.

כאשר אדם מסוים, כוחני ואגרסיבי ואולם מן העבר השני גם בעל אינטליגנציה טבעית שהרי במקרים רבים , הוא מוצא את עצמו במוקד הכוח שהרי הוא הפוליטיקה.

ואכן לא מעט פוליטיקאים ואנשי ציבור הגיעו אל מקומם הרם והנישא באמצעות כוחניות מחושבת היטב.

ברור ומובן כי מנהיג ומוביל אשר פילס את דרכו לצמרת באמצעות כוחו והאגרסיביות שלו, יהווה דבר זה כחלק בלתי נפרד ממנו ויכולתו להשיג דברים ולקדם את האינטרסים שלו ושל המקורבים שלו לטובתו, יהיו מאוד משמעותיים ולא חסרות דוגמאות של מנהיגים בהיסטוריה לכל אורכה אשר למעשה היו אנשים בעלי תכונות דומיננטיות של כוחנות רבה ואף יותר מזה, שלא בחלו באלימות קשה במידת הצורך וכך גם שמרו על כוח ההרתעה באופן שגרתי ורגיל.

בין אם הללו שמרו על החוק או בין אם שלחו אנשים אחרים להפר את החוק על מזבח הכוחניות וההישגיות שלהם, הכוחניות הובילה אותם.

ואמנם, כפי שכוח נחשב למשחית במידה ולא נוהגים בו באחריות ובמידתיות כך גם ובאותה המידה, אנשים בעלי כוח אשר השתמשו בו לרעה, השיגו את שלהם בכוחניות ובהפחדה ובדרכים לא מוסריות, מן העבר השני היו חשופים בעצמם לעיתים לפעולות גומלין ולכוח שהיה מופנה גם כלפיהם במידה ויצרו חזית מול כוחות אשר היוו לפעמים מתנגדים לא פחות כוחניים מהם.

כאשר שני אנשים כוחניים מתעמתים ביניהם ולא משכילים לשלב כוחות וכוחניות למטרה משותפת, שהרי בדרך כלל לא יסתיים אותו מאבק בצורה חיובית עבור אחד משני הצדדים.

לרוב מאבק כוחניות מוביל למאבק איתנים ואשר כל האמצעים כשרים בו ומשאיר בדרך כלל רק צד אחד על רגליו כאשר הצד השני במקרה החיובי עבורו יורד על ארבע ומתחנן על חייו או שבמקרה השלילי הוא כבר לא פה בשביל להגיד.

ואולם נהוג לחשוב כי כוחניות הינה תכונה שמזוהה עם גבריות ולא כך היא.

קיימות לא מעט נשים כוחניות אשר מנצלות את עובדת היותן מעט נוקשות ונחושות יתר על המידה ואף הן לא פעם מגבירות את העוצמה באופן לא מידתי ומוצאות את עצמן משתמשות בכוחניות בצורת איומים והפחדת ולעיתים גם כוחניות פיזית.

הכוחניות האקטיבית יכולה בהחלט להוביל גם נשים למקומות שלא איומים והפחדות כלפי אחרים ואם נוסיף לכך שנשים הינן מתוחכמות הרבה יותר מגברים, שאז למעשה מתברר כי נשים כוחניות הינו לא פעם “קטלניות”  הרבה יותר מגברים כוחניים ואכן לא פעם קורים מאבקים בין נשים כוחניות לגברים כוחניים והצד הנשי החלש לכאורה פיזית אולם החזק הרבה יותר מנטאלית הינו זה אשר צובר את מירב הנקודות ואף זוכה לניצחון מכריע וכוחני לחלוטין.

שתף מאמר:

עוד
מאמרים

תיקושר בנושא ההכלה

כאשר אדם הינו בעל יכולת הכלה גבוהה משמעותית הדבר כי דרכו ושליחותו הינה טיפול, עזרה, התחשבות בזולת ונתינה מתוך הנפש החוצה.

קרא עוד »
תיקשור בנושא החטאים

תיקשור בנושא החטאים

המחשבה המנקרת במוחו של האדם החוטא אינה טהורה מאחר וניכר בו, באדם החוטא כי מחשבתו טמאה. חטא הינו הפרה קיצונית של ערכים מוסריים וחוקים על

קרא עוד »