תיקשור בנושא אצילות הנפש

25.12.2020

בבוקר זה משחרר אני מתוכי את אצילות הנפש

בעת שעושה האדם את דרכו אל עבר מחוז חפצו בין אם יודע הוא לנווט היטב ובין אם תוהה הוא ומהסס אודות כל פניה וכל צומת ואולם כך או כך כאשר מונע אותו אדם ממניעים טובים ואף מדויקים עבורו, שאז יכול הוא לעצור מעת לעת ולבקש משאלות ובקשות עבור עצמו ועבור דרכו, על מנת שתהיה זו נעימה יותר, מדויקת יותר ואף נכונה עבורו.

כאשר האדם המסוים שלם עם דרכו ועם ייעודו שאז רואה הוא את המטרה כקו הסיום ואולם הדרך אל עבר המטרה היא זו אשר לוקחת ממנו את מירב המאמץ ותשומת הלב והמהמורות והקשיים באותה הדרך מהווים עבורו אתגרים אשר בין אם יכול הוא להם ובין אם המכשולים מכריעים אותו עדיין עושה הוא את המאמצים הניכרים מאחר ואציל נפש הוא וכך יכול הוא לעיתים לקבל הנחיה מן הידע האינסופי.

כאשר האדם פועל מתוך מניע פנימי שאז בהכרח נובע הדבר מתוכו ויכול הוא להיעזר הן בתחושות הבטן שלו ויכול הוא להסתייע בידע הנמסר לו על ידי מקורות נוספים כגון אנשים אחרים אשר להם קיים ידע מסוים או יכול הוא לקבל סיוע מיועצים או ממורים ומלמדים אחרים.

ואולם לעתים האדם אציל הנפש מקבל את ההנחיה מתוך תוכו ומתוך תחושותיו וחיבוריו אל הידע באמצעות נפשו והווייתו אז צריך הוא לסמוך על אותו הידע ומהווה הדבר עבורו כמעין סימן כי אמונתו עוצמתית וחזקה ומאמין הוא בדרכו ובייעודו ללא ספק וללא משוא פנים.

יכול האדם לקבל את התשובות באופן מובהק ברור ומיוחד ואולם תנאי לכך הוא כי ישאל את השאלה באופן שיבין הוא בעצמו מה הוא שואל.

במידה וישאל נכון – יקבל תשובה מדויקת.

כאשר האדם אציל הנפש נוהג כלפי עצמו באופן חיובי, אין משמעות הדבר שבהכרח נוהג הוא כלפי אחרים בגבהות לב ובחוסר יושר.

האדם אציל הנפש הינו בן-אור ובכזה חייב הוא להיות מודע לשליחותו ולשים אותה בראש סדר העדיפויות מאחר וזו דרכו וזהו ייעודו וזהו מקומו המדויק.

המידע המשמש את אותו בן-אור אציל נפש בעת שעושה הוא את דרכו, דרך הישר, אל עבר מטרת חייו המוגדרת, חייב הוא לקבל סיוע ועזרה בדרך.

יכול אותו אציל נפש לבקש בעבורו ובעבור דרכו, תשובות ובקשות אשר יסייעו בידו ויהפכו לעתים את הקערה על פיה במידה ונדרש הוא למורה נבוכים.

העזרה הנדרשת עבורו מגיעה לעתים באופן ברור ולעתים באופן מרומז ואולם מופיעה היא בזמן ובמקום המדויקים והנכונים ביותר.

שתף מאמר:

עוד
מאמרים

החדשנות

חברה שנאחזת בתפיסות מיושנות, באמונות טפלות, בדעות קדומות ובהתנהגות אשר דוגלת בשמירה על הקיים, שהרי היא דועכת ולמעשה הולכת אחורה ומצבה אט אט הולך ומורע.

קרא עוד »