תיקשור בנושא השאיפות הכמוסות

13.8.2021

בבוקר זה משחרר אני מתוכי את השאיפות הכמוסות.

כאשר עוצר מעת לעת האדם ומביט לאחור על הדרך אשר כבר הספיק ללכת בה, כאשר מביט הוא על הישגיו, על הצלחותיו, על כישלונותיו, על מפחי הנפש ועל האלמנטים אשר מהווים עבורו את רשימת הדברים אשר התרחשו עבורו, יכול הוא לקבל מעין שיקוף אודות הספקו.

במידה ומדובר באדם שאפתן ובעל מוטיבציה רבה, שאז אותה רשימה מסוימת, בין אם אמיתית ובין אם וירטואלית, משקפת עבורו את סך הדברים ואת סך הפעולות אשר טרם הספיק לבצע ואם מדובר באדם נטול שאיפות, שאז תהווה רשימה כזאת כמו סיכום דברים מבחינתו לפעולות אשר ביצע ואולם כך או כך, במידה ומביט האדם עמוק עמוק אל תוך תוכו, יכול הוא לבחור את המשך דרכו העתידית קדימה ולנסות ולתכנן אותה באופן חיובי ומסקרן עבורו ועבור מטרותיו ועבור דרכו.

למעשה, כל פעולותיו של האדם, יהיו אשר יהיו, מושפעות באופן ישיר מרצונותיו, דחפיו, תשוקותיו, צרכיו ושאיפותיו ובמידה ונבודד מאותה הרשימה את האלמנטים הנמצאים תחת הכותרת של “כבדרך הטבע” אשר מאגדת תחתיה את כל הדברים אשר עושה האדם מתוך צרכים גופניים כגון נשימה או אכילה או שינה, שאז מתכווצת אותה רשימה מסוימת לכלל אלמנטים חיוביים ולכלל אלמנטים שלילים מבחינתו.

מה הכוונה?

הדברים אשר עושה האדם במהלך חייו מתחלקים לדברים אשר חייב הוא לעשות גם אם אינו רוצה, כגון עמידה בכללי התנהגות ומוסר מינימליים אשר ימנעו ממנו לחרוג מן החוקים גם אם אין הדבר רצוי מבחינתו, כי אחרת יקבל עונשים ויאלץ לשבת בכלא, ואת הרשימה של הדברים החיוביים מאכלסת רשימה ארוכה של רצונות, תשוקות ושאיפות.

כאשר מתמקד האדם בהשגת רצונותיו, בהשגת תשוקותיו ובהשקת שאיפותיו, שאז ניתן אף להגדירו כאדם שאפתני ובמידה והולך הוא עם הזרם ונותן לאותו הזרם לסחוף אותו מבלי תכנון מוקדם ומבלי להגדיר את רצונו המובהק, שאז ניתן להגדירו כאדם חסר שאיפות ולמעשה כאדם פסיבי.

מה הופך אדם מסוים לאדם שאפתני והאם זו גזירת גורל?

מהותו של האדם, כל אדם, נקבעת למעשה על ידי הווייתו הנשימתית כאשר למעשה נקבעים הדברים בעבורו כחלק מתפקידו המסוים אשר מוגדר כייעודו וכסיבה המסוימת אשר לשמה נברא.

זוהי אמונה שורשית אשר נכונה ומוכחת ככל שמנסה האדם המסוים ללכת בדרך הנכונה ואולם דברים משתבשים, שאז הולך הוא בדרך לא מתאימה עבורו ובמידה ומקשיב הוא לקול הפנימי, למצפן שלו, שאז יכול לקבל איתותים לכך.

כאשר לאדם מסוים קיימת רשימה של אלמנטים אשר רוצה הוא להשיג, שאז דרכו יותר ברורה ויותר מדויקת מאשר אדם אחר אשר חי את חייו מתוך השלמה עם הדברים אשר מתרחשים עליו ואולם, כאן בדיוק טמון שורש העניין, במידה ומצוי אותו אדם במקום מסוים אשר להבנתו ולאמונתו, זוהי גזרת גורל מבחינתו ואולם עדין חש הוא כי היה רוצה הוא לשנות את מצבו שאז מקננת בו התחושה כי איננו מצוי במקום חיובי מבחינתו וישאף לשנות את הדברים באופן כזה אשר ייטיב איתו ועם דרכו, גם אם לא רע לו.

מן העבר השני, כאשר שלם אותו אדם עם דרכו, עם מעשיו ועם הישגיו, שאז ניתן בהחלט להגדירו כאדם שאפתן ואולם אנשים שאפתנים מעצם היותם כאלה, לעולם לא ינוחו על זרי הדפנה וישאפו להשיג עוד הישגים והצלחות.

לעיתים, במקרים מסוימים, עובר האדם, בין אם מרצונו היזום ובין אם מתוך התפתחות העניינים מאדם פסיבי וחסר שאיפות ממשיות לאדם שאפתן ובעל רצונות.

כאשר מתרחש שינוי מהותי ואף משמעותי שכזה עבור האדם, שאז למעשה ניתן לציין בעבורו כי יוצא הוא אל האור.

מה הכוונה?

כאשר אדם משנה את נקודת השקפתו ואת משמעותה העמוקה של דרכו, קורה הדבר בגלל אירוע מסוים, בדרך כלל, אשר גרם לו להבין כי זמנו קצוב ובמידה ולא יקום ויעשה מעשה שאז לא יקרו הדברים עבורו כבדרך הטבע.

ואולם אמונתו של האדם בעצמו היא למעשה זו אשר מאפשרת לו לדייק עבור עצמו את רצונותיו ובמידה שכמות הספקות וההיסוסים במידה רבה מידי, שאז משמעות הדבר כי מתפשר הוא ולא משתפר, לא מתמקד ולכן לא מתקדם.

במידה והיה האדם יודע בוודאות כי נותרו לו אלא רק זמן מועט לחיות ורשימת רצונותיו עדין רחוקה מלהתמלא, שאז סביר להניח כי היו קורים שני דברים.

האחד הוא שהיה מניח את שאיפותיו ואף את רצונותיו ותשוקותיו בצד והיה מוותר ואילו השני אשר היה קורה הוא, שהיה מנסה לדחוס כמה שיותר דברים על מנת להספיק.

ואולם, מאחר והאדם אינו יודע כמה זמן נותר בעבורו, משלה הוא את עצמו כי אותה רשימת רצונות תקרה מתישהו, איפשהו ולא שם אותה מול עיניו ובראש סידרי העדיפויות שלו.

אדם שאר פועל באופן מוחלט על פי דרכו אשר מאמין הוא בה, קיימת בו עקביות והתמדה, יכול הוא להיות מוגדר כשאפתן ואולם כאן מדובר בשאיפות אשר נגדיר אותן כ”קצפת” של השאיפות ואלו הן השאיפות הכמוסות.

במילים אחרות מתוך רשימת השאיפות אשר מכין האדם השאפתן טרם צאתו לדרך המלך ואשר בסופה המוצלח יביט אחורה בסיפוק רב ויטפח לעצמו על השכם בהוקרה רבה, בולטות דווקא השאיפות הכמוסות אשר משקפות עבור האדם את הדברים אשר שואף הוא אליהן יותר מכל ואשר אותן משאיר כאלמנטים מיוחדים ואף יוצאי דופן.

לדוגמא – אדם אשר נטיותיו המיניות הן שונות מן הנורמה ואשר מבקש הוא להתנסות ביחסים עם בני מינו, שאז במידה וחי הוא בסביבה שמרנית ופוריטנית והקושי שבו יאלץ להתמודד איתו גדול מנשוא, שאז תישאר אותה שאיפה בגדר של שאיפה כמוסה מאחר והתנאים טרם הבשילו עבורו כדי להפוך אותה לשאיפה ממומשת ואולם, כמות השאיפות הכמוסות של האדם, אסור שתהיה רבה מידי מאחר וטמונים בה גם זרעים שלילים.

באשר לאדם מסוים שקיימות שאיפות כמוסות מידי, משמעות הדבר הינה כי איננו מרשה לעצמו אפילו לקוות ולצפות כי הדברים יתרחשו עבורו בצורה חיובית ואז נשמתו והוויתו לא ידעו מנוחה ותתחיל בתוך תוכו תסיסה אשר בהמשך עלולה אף להתפתח לכלל תסכול רב ובהמשך אף תסתיים בזליגת אותו תסכול ואף אותו הסטרס לתאי גופו ואז יחלה.

כאשר קיימת לאדם רשימת שאיפות, רצוי מאוד כי ימעיט ככל האפשר בהגדרות של שאיפות אשר לעולם לא יתממשו מאחר וכאמור עלול להפוך הדבר לאלמנט שלילי במקום לאלמנט חיובי אשר יגרום לו למוטיבציה שתאפשר לו להוציא לפועל את רצונותיו וחלומותיו.

כאשר השאיפה הכמוסה הופכת בהדרגה עבור האדם לפנטזיה ולא למטרה מוצהרת, שאז עלול האדם לאבד תקווה ולכן עליו לממש ככל האפשר את שאיפותיו הכמוסות.

שתף מאמר:

עוד
מאמרים

השיפוטיות

הצורך לשפוט אנשים אחרים על התנהגות מסוימת הינה באופן שבו מותח אני ביקורת על עצמי בעצם.

קרא עוד »
המציאות

המציאות

לכל אחד ואחת יש את המציאות הפרטית שלו ואת הדרך שלו להסתכל ולפרש את הדברים איך שהם במקור ובבסיס. המציאות היא למעשה הקיום הבסיסי של כל אדם ואדם אשר חווה את הדברים באופן ספציפי ואישי.

קרא עוד »