תיקשור בנושא רגשות האשמה

תקשור בנושא רשות האשמה

14.11.2021

בבוקר זה משחרר אני מתוכי את רגשות האשמה.

במהלך דרכו הפתלתלה והמורכבת של האדם אל עבר מטרתו וייעדו מצויות נקודות רבות ומגוונות אשר מסמלות ומסמנות עבורו מצבים מסוימים אשר ככל שנעשית אותה הדרך מורכבת יותר וכך מתקשה אותו אדם עם הבנת משמעותן של אותן נקודות ובעקבות כך מאט הוא את מהורות הליכתו ומהרהר הוא אודות משמעותן של אותן נקודות כאשר כל נקודה כזו מהווה עבור אותו אדם גורם אשר דורש התייחסות ובחינה ממוקדת.

כאשר לאדם קיימות אותן האטות, שהרי הדבר בא לידי ביטוי בתחושות וברגשות מסוימות אשר מבחינתו מעדיף היה להימנע ככל שניתן מהתבוננות חודרת פנימה.

ישנן סוגים רבים של נקודות כאלה כאשר אחת הבולטות שבהן ואף המשמעותית הן רגשות האשמה אשר חש אותו אדם ביחס לדברים מסוימים.

בדרך כלל כאשר מתמלא האדם ברגשות אשמה, שהרי קיימות לך סיבות מסיבות שונות ואולם במשמעות הכללית נוצרות אצלו תחושות אשר למעשה אין הוא שלם עימן. לדוגמא- כאשר חש אותו אדם רגשות אשמה אודות הבטחה אשר נתן לאדם אחר ולא קיים אותה, שאז למעשה תוקפת את אותו אדם מסוים תחושה של חוסר שלמות.

אותה תחושה משקפת לו למעשה את האלמנטים אשר היה חש, מן הסתם, במידה וכך היה מישהו אחר מתנהג כלפיו ואליו.

למעשה בכל פעם שקיים אצל האדם מצב שבוא הוא חש חוסר שלמות כלפי אלמנט מסוים שאז משמעות הדבר הינה כי בעולם מקביל לשלו אכן מתרחש אותו הדבר אשר חושש הוא ממנו או מתקיים אותו אלמנט אשר היה מעדיף שלא יקרה וכך שאותם אנשים אשר מודעות עצמית הינה חלק משמעותי מחייהם, מקבלים כל העת את אותן תחושות ואת אותן רגשות.

כאשר האדם נתקל בסיטואציה אשר חש הוא בה את אותה תחושה של אשמה, שהרי נובע הדבר מתוך כך שהמוסר שלו מאותת לו כי קיין מצב אשר איננו תקין בעבורו ודורש הדבר טיפול.

למעשה עצם המונח “אשמה” הינו רב משמעות ומשקף עבור האדם לעיתים גם מצבים שבהם איננו אמור לחוש אשמה כלל. לדוגמא- כאשר אדם מסוים הינו מכשר יותר מאנשים אחרים, שהרי בא הדבר לידי ביטוי בסממנים מסוימים אשר מבדלים אותו מיתר בני האדם ולכן, מן הסתם, מהווה הוא עבור לא מעט אנשים מקור לקנאה וצרות עין ואולם האם אומר הדבר כי אמור לחוש רגשות אשמה?

קיימות דוגמאות רבות לתחושת והרגשות אשר בהן מקבל האדם שיקוף עצמי אודות אלמנטים אשר בהם חש הוא חוסר שלמות ואולם על אותו אדם לזכות כי במובנים מסוימים לא כל תחושת אשמה אומנם מוצדקת ועליו לבחון את הדברים באופן אובייקטיבי ככל שמסוכל הוא לכך.

כאשר מפעמת באדם תחושת אשמה, שאז משמעות הדבר הינה כי נדרש הוא לצאת ולבדוק מדוע חש הוא את אותן רגשות ועליו לערוך בינו לבין עצמו מאזן אשר יביא את כל הנקודות החיוביות וכמו כן את כל הנקודות השליליות.

לדוגמא- אדם אשר מתנהג בצורה לא מנומסת כלפי אנשים אחרים ואף נוהג בתוקפנות, שהרי קיימת לכך סיבה ולא מתנהג הוא סתם כך. במקרים מסוימים, אותו אדם גדל בסביבה שבה התנהגות נימוסית התפרשה בעיני אנשים כחולשה ולכן כל הפגנה של משהו שעלול להתפרש כחולשה, כגון נחמדות- יתר או דיבור בקול יפה נתפס בעיני אותו אדם כמשהו שלילי ויכול הדבר להיות עבורו גם כאלמנט אשר מעדיף הוא לוותר עליו.

כמו שישנם אנשים אשר מובלים על ידי תחושות ישנם אנשים אשר מובילים על ידי חוסר של אותן תחושות. קיימות סיבות רבות גם לאלו וגם לאלו.

צורת חינוכו של האדם ומידת החיבור שקיימת לאותו אדם במהלך חייו אל תחושותיו הפנימיות מביאות אותו בזמן מסוים לבצע עבור עצמו סיכום מסוים אשר ייתן בעבורו תמונה כוללת אשר מולה אמור הוא לעמוד ולקבל תחושה האם חש הוא רגשות אשמה בצדק או שלא.

כאשר אותן תחושות מעיקות ואף מציקות לאותו אדם, שאז נזקק הוא לטיפול עצמי אשר ישקף בעבורו את אותן תחושות ויבין הוא מדוע מרגיש הוא אשמה מאחר ולא בכל פעם שמואשם אותו אדם במשהו, שאז משמעות הדבר הינה כי הוא אכן אשם ובעיני אנשים רבים בעולם קיימת אותה טקטיקה של “ההגנה הכי טובה זו ההתקפה”.

משמעות הדבר הינה כי כאשר אתה תוקף, הצד השני, על מנת לא להיפגע, עובד למצב מגננה ואז כאשר אלו פני הדברים שאז למעשה אין באמת תוקף ומותקף אלא מצב יזום ומניפולטיבי אשר נועד לקבוע עובדות בשטח.

למעשה, אנשים רבים בעולם חרטו על דגלם צורת התנהגות והתנהלות מסוימת אשר תורמת להם לא מעט וזו התנהגות היוזמת, הן לטובה וכמובן שהן לרעה. מה הכוונה?

כאשר קיימת סיטואציה שבה שני אנשים חותרים אל אותה מטרה מסוימת, שאז במידה ויכול להיות רק מנצח אחד, שהרי שניהם ישתמשו באותם כלים שחנן אותם הטבע וישתמשו ביתרונותיהם באופן חכם ממשכל וכמו כן ינצלו את חולשת יריביהם לטובתם.

לדוגמא- בתחרות רוצה מסוימת, סביר להניח כי האדם המהיר יותר וקל המשקל ינצח בנקל את האיטי וכבד התנועה, ממש כמו במשל הצב והארנבת כאשר לעיתים הצב גם מנצח אפילו שכל הסיכויים למראית עין לרעתו.

הסוד הינו להשתמש ביתרונות ובמורדות אשר נתן לך הטבע וכך שבמידה וקיים באדם מסוים אלמנט אשר בו יכול להשתמש על מנת לייצר יתרון שהרי אך טבעי והגיוני כי ינצל אותו לטובתו.

כאשר משתמש האדם במהלך חייו ובמהלך דרכו אל עבר מחוז חפצו ביתרונות אשר קיימים בו, שהרי לא אמור לחוש הוא רגשות אשמה על כך ואולם קיים כלי טאקטי ממדרגה ראשונה אצל אנשים מסוימים אשר משתמשים בו ביד רחבה והיא היכולת לייצר נקיפות מצפון ורגשות אשם אצל אנשים אחרים וכך לייצר עבור עצמם את אותה הססנות אצל אותם הללו אשר מזהה הוא כי יתכן ואדם מוסרי וטוב לב הוא בכמות ממוצעת מעל מה שמקובל. מה הכוונה?

ישנם אנשים אשר מזהים כי האדם שמולם הינו מה שמכונה “פראייר” וטוב לב באופן מוגזם ולכן ינצלו את העובדה הצו למימוש צרכיהם, רצונותיהם ותשוקותיהם כאשר במידה ולא היה הוא בעל תכונות כאלה, שאז סביר להניח שלא היה כלל מעלה על דעתו תחושת אשמה כזו או אחרת.

אשר אדם מסוים מנצל את הנחמדות של מישהו אחר לצרכיו שלו שהרי זהו מקור ליצירת תחושת אשמה.

כאן באה לידי ביטוי התחושה החשובה ביותר עבור האדם מאחר ואין לאדם את היכולת לחוש תחושת אשמה ביחס לעצמו, כוונת הדברים הינה כי על האדם לשים את עצמו במקום הראשון מבלי לחוש על כך תחושת אשמה.

כאשר האדם מוותר מעצמו ונותן לאחרים אך ורק על מנת להשתיק קול פנימי מסוים אשר מואשם אותו כי העדיף את עצמו על פני אחרים שאז אין זו נתינה מלאה ושלמה ונובעת היא עקב העובדה כי מישהו מנצל את אותו טוב לב טבעי ואת אותה נחמדות ובמקרים רבים את אותו רצון שקיים לו, לאותו אדם, להיות אהוב, אהוד ונערץ על הבריות.

בבוקר זה משחרר אני מתוכי את רגשות האשמה.

במהלך דרכו הפתלתלה והמורכבת של האדם אל עבר מטרתו וייעדו מצויות נקודות רבות ומגוונות אשר מסמלות ומסמנות עבורו מצבים מסוימים אשר ככל שנעשית אותה הדרך מורכבת יותר וכך מתקשה אותו אדם עם הבנת משמעותן של אותן נקודות ובעקבות כך מאט הוא את מהורות הליכתו ומהרהר הוא אודות משמעותן של אותן נקודות כאשר כל נקודה כזו מהווה עבור אותו אדם גורם אשר דורש התייחסות ובחינה ממוקדת.

כאשר לאדם קיימות אותן האטות, שהרי הדבר בא לידי ביטוי בתחושות וברגשות מסוימות אשר מבחינתו מעדיף היה להימנע ככל שניתן מהתבוננות חודרת פנימה.

ישנן סוגים רבים של נקודות כאלה כאשר אחת הבולטות שבהן ואף המשמעותית הן רגשות האשמה אשר חש אותו אדם ביחס לדברים מסוימים.

בדרך כלל כאשר מתמלא האדם ברגשות אשמה, שהרי קיימות לך סיבות מסיבות שונות ואולם במשמעות הכללית נוצרות אצלו תחושות אשר למעשה אין הוא שלם עימן. לדוגמא- כאשר חש אותו אדם רגשות אשמה אודות הבטחה אשר נתן לאדם אחר ולא קיים אותה, שאז למעשה תוקפת את אותו אדם מסוים תחושה של חוסר שלמות.

אותה תחושה משקפת לו למעשה את האלמנטים אשר היה חש, מן הסתם, במידה וכך היה מישהו אחר מתנהג כלפיו ואליו.

למעשה בכל פעם שקיים אצל האדם מצב שבוא הוא חש חוסר שלמות כלפי אלמנט מסוים שאז משמעות הדבר הינה כי בעולם מקביל לשלו אכן מתרחש אותו הדבר אשר חושש הוא ממנו או מתקיים אותו אלמנט אשר היה מעדיף שלא יקרה וכך שאותם אנשים אשר מודעות עצמית הינה חלק משמעותי מחייהם, מקבלים כל העת את אותן תחושות ואת אותן רגשות.

כאשר האדם נתקל בסיטואציה אשר חש הוא בה את אותה תחושה של אשמה, שהרי נובע הדבר מתוך כך שהמוסר שלו מאותת לו כי קיין מצב אשר איננו תקין בעבורו ודורש הדבר טיפול.

למעשה עצם המונח “אשמה” הינו רב משמעות ומשקף עבור האדם לעיתים גם מצבים שבהם איננו אמור לחוש אשמה כלל. לדוגמא- כאשר אדם מסוים הינו מכשר יותר מאנשים אחרים, שהרי בא הדבר לידי ביטוי בסממנים מסוימים אשר מבדלים אותו מיתר בני האדם ולכן, מן הסתם, מהווה הוא עבור לא מעט אנשים מקור לקנאה וצרות עין ואולם האם אומר הדבר כי אמור לחוש רגשות אשמה?

קיימות דוגמאות רבות לתחושת והרגשות אשר בהן מקבל האדם שיקוף עצמי אודות אלמנטים אשר בהם חש הוא חוסר שלמות ואולם על אותו אדם לזכות כי במובנים מסוימים לא כל תחושת אשמה אומנם מוצדקת ועליו לבחון את הדברים באופן אובייקטיבי ככל שמסוכל הוא לכך.

כאשר מפעמת באדם תחושת אשמה, שאז משמעות הדבר הינה כי נדרש הוא לצאת ולבדוק מדוע חש הוא את אותן רגשות ועליו לערוך בינו לבין עצמו מאזן אשר יביא את כל הנקודות החיוביות וכמו כן את כל הנקודות השליליות.

לדוגמא- אדם אשר מתנהג בצורה לא מנומסת כלפי אנשים אחרים ואף נוהג בתוקפנות, שהרי קיימת לכך סיבה ולא מתנהג הוא סתם כך. במקרים מסוימים, אותו אדם גדל בסביבה שבה התנהגות נימוסית התפרשה בעיני אנשים כחולשה ולכן כל הפגנה של משהו שעלול להתפרש כחולשה, כגון נחמדות- יתר או דיבור בקול יפה נתפס בעיני אותו אדם כמשהו שלילי ויכול הדבר להיות עבורו גם כאלמנט אשר מעדיף הוא לוותר עליו.

כמו שישנם אנשים אשר מובלים על ידי תחושות ישנם אנשים אשר מובילים על ידי חוסר של אותן תחושות. קיימות סיבות רבות גם לאלו וגם לאלו.

צורת חינוכו של האדם ומידת החיבור שקיימת לאותו אדם במהלך חייו אל תחושותיו הפנימיות מביאות אותו בזמן מסוים לבצע עבור עצמו סיכום מסוים אשר ייתן בעבורו תמונה כוללת אשר מולה אמור הוא לעמוד ולקבל תחושה האם חש הוא רגשות אשמה בצדק או שלא.

כאשר אותן תחושות מעיקות ואף מציקות לאותו אדם, שאז נזקק הוא לטיפול עצמי אשר ישקף בעבורו את אותן תחושות ויבין הוא מדוע מרגיש הוא אשמה מאחר ולא בכל פעם שמואשם אותו אדם במשהו, שאז משמעות הדבר הינה כי הוא אכן אשם ובעיני אנשים רבים בעולם קיימת אותה טקטיקה של “ההגנה הכי טובה זו ההתקפה”.

משמעות הדבר הינה כי כאשר אתה תוקף, הצד השני, על מנת לא להיפגע, עובד למצב מגננה ואז כאשר אלו פני הדברים שאז למעשה אין באמת תוקף ומותקף אלא מצב יזום ומניפולטיבי אשר נועד לקבוע עובדות בשטח.

למעשה, אנשים רבים בעולם חרטו על דגלם צורת התנהגות והתנהלות מסוימת אשר תורמת להם לא מעט וזו התנהגות היוזמת, הן לטובה וכמובן שהן לרעה. מה הכוונה?

כאשר קיימת סיטואציה שבה שני אנשים חותרים אל אותה מטרה מסוימת, שאז במידה ויכול להיות רק מנצח אחד, שהרי שניהם ישתמשו באותם כלים שחנן אותם הטבע וישתמשו ביתרונותיהם באופן חכם ממשכל וכמו כן ינצלו את חולשת יריביהם לטובתם.

לדוגמא- בתחרות רוצה מסוימת, סביר להניח כי האדם המהיר יותר וקל המשקל ינצח בנקל את האיטי וכבד התנועה, ממש כמו במשל הצב והארנבת כאשר לעיתים הצב גם מנצח אפילו שכל הסיכויים למראית עין לרעתו.

הסוד הינו להשתמש ביתרונות ובמורדות אשר נתן לך הטבע וכך שבמידה וקיים באדם מסוים אלמנט אשר בו יכול להשתמש על מנת לייצר יתרון שהרי אך טבעי והגיוני כי ינצל אותו לטובתו.

כאשר משתמש האדם במהלך חייו ובמהלך דרכו אל עבר מחוז חפצו ביתרונות אשר קיימים בו, שהרי לא אמור לחוש הוא רגשות אשמה על כך ואולם קיים כלי טאקטי ממדרגה ראשונה אצל אנשים מסוימים אשר משתמשים בו ביד רחבה והיא היכולת לייצר נקיפות מצפון ורגשות אשם אצל אנשים אחרים וכך לייצר עבור עצמם את אותה הססנות אצל אותם הללו אשר מזהה הוא כי יתכן ואדם מוסרי וטוב לב הוא בכמות ממוצעת מעל מה שמקובל. מה הכוונה?

ישנם אנשים אשר מזהים כי האדם שמולם הינו מה שמכונה “פראייר” וטוב לב באופן מוגזם ולכן ינצלו את העובדה הצו למימוש צרכיהם, רצונותיהם ותשוקותיהם כאשר במידה ולא היה הוא בעל תכונות כאלה, שאז סביר להניח שלא היה כלל מעלה על דעתו תחושת אשמה כזו או אחרת.

אשר אדם מסוים מנצל את הנחמדות של מישהו אחר לצרכיו שלו שהרי זהו מקור ליצירת תחושת אשמה.

כאן באה לידי ביטוי התחושה החשובה ביותר עבור האדם מאחר ואין לאדם את היכולת לחוש תחושת אשמה ביחס לעצמו, כוונת הדברים הינה כי על האדם לשים את עצמו במקום הראשון מבלי לחוש על כך תחושת אשמה.

כאשר האדם מוותר מעצמו ונותן לאחרים אך ורק על מנת להשתיק קול פנימי מסוים אשר מואשם אותו כי העדיף את עצמו על פני אחרים שאז אין זו נתינה מלאה ושלמה ונובעת היא עקב העובדה כי מישהו מנצל את אותו טוב לב טבעי ואת אותה נחמדות ובמקרים רבים את אותו רצון שקיים לו, לאותו אדם, להיות אהוב, אהוד ונערץ על הבריות.

כאשר אדם מסוים חש רגשות אשמה על דברים שעליו לשים את עצמו לפני כולם, שהרי חייב הוא לדבוק באותו רצון נשמתי שלו כלפי עצמו ולא ללכת שולל אחרי מניפולציות רגשיות אשר מנסים לטפול עליו כך או אחרת.

כאשר אדם מסוים חש רגשות אשמה על דברים שעליו לשים את עצמו לפני כולם, שהרי חייב הוא לדבוק באותו רצון נשמתי שלו כלפי עצמו ולא ללכת שולל אחרי מניפולציות רגשיות אשר מנסים לטפול עליו כך או אחרת.

שתף מאמר:

עוד
מאמרים

תיקשור בנושא הקנאה

מקור הקנאה הוא בתחושת חוסר ,היא מתעוררת כאשר מרגיש האדם המקנא כי משהו הולך להילקח ממנו וכאן פוגשת אותו הרכושנות על אלמנטים אשר מאמין הוא שהינם אך ורק שלו.

קרא עוד »
האחריות

האחריות

האחריות. אחריות נחלקת מבחינת הערך המוסרי שלה לכמה וכמה גורמים אשר משליכים ממנה ומקבלים משמעות נוספת בעלת ערך ומשקל. למעשה אחריות הינה כלל החובות המוטלות

קרא עוד »