תיקשור בנושא הקנאה

9.9.2021

בבוקר זה משחרר אני מתוכי את הקנאה.

תחושתו הפנימית של האדם המבטאת רגשות עזים של חוסר, חולשה, נחיתות וחוסר אונים.

קינאה מבטאת אצל האדם את משמעות החידלון, את חוסר יכולתו לחוש פירגון ואת הרכושנות.

רכושנות כלפי חפצים, רכושנות כלפי אנשים ואף רכושנות כלפי תחושות אשר משום מה מנכס אותו אדם לעצמו במידה ומצוי הוא בחוסר איזון אנרגטי.

כאשר האדם מקנא, משמעות הדבר כי משהו גרם לאותו יצר קדמון להתעורר מאחר ובדרך כלל וכאשר האדם מאוזן, שהרי אותו תדר אינו פעיל יתר על המידה ונדרשת פעולה מסוימת אשר תצית את אותה תחושה אשר מוגדרת כקנאה.

מקור הקנאה הוא בתחושת חוסר וכזו מתעוררת היא כאשר מרגיש האדם המקנא כי משהו הולך להילקח ממנו וכאן פוגשת אותו הרכושנות על אלמנטים אשר מאמין הוא שהינם אך ורק שלו.

הקנאה בזוגית מתעוררת כאשר מצטרפת צלע שלישית אל האנרגיה הזוגית המתערערת וכך שקיים חשש מבחינת אחד מבני הזוג כי אותה צלע שלישית מבקשת לגזול את הבלעדיות אשר הינה מוצהרת בקשר מונוגמי ואולם גם אם קיימת מתירנות בין זוגות מסוימים שהרי אותה קנאה עדין קיימת ואולם לא מהווה אנרגיה שלילית כי אם נמצאת עדין בתחום של שני בני הזוג יכולים להכיל, כלומר לפרגן.

כאשר הקנאה משתלטת שהרי מובילה היא את האדם למקומות קיצוניים באופן מוחלט ועלולה לגרום לאדם להגיע אל מחוזות קיצוניים ובלתי רצויים.

כאשר יכול האדם לשלוט על יצריו משמעות הדבר הינה כי מצוי הוא באיזון אנרגטי ואז כוחו ועוצמתו מגיעים מן האיפוק והשליטה העצמית.

דרך ההבראה מכילה הן את העליות והן את המורדות ויכולת ההתבוננות על העוצמה הפנימית הינה מפתח חשוב מן המעלה הראשונה.

שתף מאמר:

עוד
מאמרים

תיקשור בנושא העצמאות

תיקשור בנושא העצמאות

התודעה המאפשרת לאדם מסוים להשתחרר מצורת חשיבה מסוימת גורמת לו בשלב מסוים בחייו הבוגרים להיכנס בין אם מרצונו ובין ממצב שבו נכפו עליו הדברים למסלול

קרא עוד »