הניגודיות

12.11.2021

בבוקר זה משחרר אני מתוכי את הניגודיות.

משמעותה של הדרך אותה הולך האדם במשך כל מהלך חייו, בין אם מכיר הוא את צפונותיה ובין אם לומד הוא אותה תוך כדי הילכהו שהרי כך או כך, אותה הדרך, אותו הנתיב ואותו המסלול מלאים בניגודים אשר משמשים עבורו כאלמנטים אשר נותנים בעבורו את הסממנים המובהקים אודות הגוונים הרבים אשר מצויים בה.

כאשר מביט האדם על תווי הדרך שהרי במידה ומתמקד היטב, יכול להבחין באלמנטים השונים וכמובן שגם המנוגדים אשר טומנת אותה הדרך אל עבר מטרתו וכך שאותם אלמנטים אשר פעם הינם כך ופעם אחרת מעניקים בידו בכל פעם מחדש את אותה יכולת אלתור על מנת שאוכל להמשיך בדרך מבלי לעצור ולהתעכב על מנת להגיע אל מטרתו, תהיה אשר תהיה בין אם אותם קצוות של אותה דרך קשים או קלים, נוחים או נוחים פחות.

כאשר אדם מסוים מבורך בכישרונות רבים, שהרי מסוגל הוא להכיל אלמנטים מנוגדים וכך שמתוך קשת האפשרויות ומנעד האתגרים אשר מוצבים בפניו, יכול הוא בנבל להפוך ולהפוך באפשרויות העומדות לרשותו וכך להרכיב עבור עצמו מכלול אפשרויות כמעט בלתי מוגבלות באופן כזה שיוכל להשתמש בכל אותם אלמנטים אשר מונחים לפניו משמעות הדבר הינה כי ראיה רחבה ככל האפשר של דברים, אפשרויות ונתונים למעשה מרחיבים עוד יותר את אותה יכולת תמרון ואלתור עבור אותו אדם ומרגיש הוא כמעט בלתי מוגבל ולכן, פועל יוצא של זה היא יכולתו של אותו אדם להתמודד עם מצבים מנוגדים, אנשים מנוגדים ואפשרויות רבות ומגוונות כאמור.

הניגודיות מעניקה לאדם את היכולת להבחין ואף להפריד בין אלמנטים מסוימים ולהשתמש בהם כל זמן שנזקק הוא לאותן הבחנות מסוימות.

ניגודיות משמעותה דבר והיפוכו ולמעשה ברגע שלאדם יש נא יכולת להבין ואף להפנים את משמעותם של דברים מסוימים ובד בבד גם להבין ולהפנים את האלמנט ההופכי, שאז קיימת לאותו האדם ראיה 360 מעלות.

אותה ראיה מגוונת וורסטילית מאפשרת כאמור לאדם סגולות מיוחדות אשר מעניקות בידו את הגמישות, הדינמיות והאפשרויות להגיע כמעט עם כל סיטואציה לעמק השווה מאחר ואותה יכולת מאפשרת לו לנתח ואף לאבחן את הדברים מכל הצדדים ומכל העברים מבלי להחסיר מאום.

כאשר ניחן האדם המסוים בכזו יכולת הפרדת גוונים מטפורית, שהרי למעשה באה לידי ביטוי יכול התמודדות עם מצבים משתנים ומנוגדים.

יכולתו זו מאפשרת לאדם לקבל על עצמו משימות מורכבות ומאתגרות אשר מאפשרות לו להתקדם בדרכו גם אם מורכבת היא באופן חריג.

ניגודיות אין פירושה התנגדות ולכן כאשר רואה אדם דבר והיפוכו שהרי משמעות הדבר איננה כי חושב הוא באופן בלתי עיכבי מאחר ומקובל לחשוב כי מיקוד מאפשר לאדם לא להתפזר ואולם מדובר באדם הסטנדרטי אשר איננו מצויד ומאובזר במנעד רחב של תכונות אישיותיות.

כאשר מדובר באדם אשר מצויד ביכולות מנוגדות שהרי הן הדבר מעיד על פיצול אישיות אלא דווקא על ריבוי יכולות ולכן כאשר מסוגל האדם המסוים לביים מערכת יחסים בפרודוקטיבית עם שני אנשים אשר מהווים ניגוד קיצוני ביניהם שהרי באות אותן יכולות לידי ביטוי באופן כזה אשר ישרת הדבר את מטרותיו המובהקות שלו.

לדוגמא- כאשר מנסה אותו אדם לגשר בין שני אנשים שהרי במידה ויכול הוא להבין ולהבחין את תכונותיהם הניגודיות שהרי יוכל, במידה ויהפוך בכך לשקף עבור כל אחד משניהם את הפערים המנוגדים ביניהם וכך שיובהרו הניגודים עבור שניהם.

ואולם אין מדובר אך ורק בניגודיות אנושית אלא גם באותה יכולת ראיה מעבר לסטנדרט.

משמעות הדבר הינה כי כאדר מצויד האדם ביכולת הבחנה בעלת ניגודיות רבה שהרי הוא יכול להסביר את ההבדל בין ירוק כהה וירוק בהיר גם אם שניהם ירוקים וכך שהפרדת הגוונים המטאפורית מאפשרת לאותו אדם לדייק את החוויה אשר חווה הוא ולהרכיב את אותה תמונה ממבט על באופן כזה שיאבחן ויבחין בכל הפרטים הקטנים ואולם המשמעותיים כל כך.

כאשר יכולת האבחנה בפרטים הקטנים מצויה אצל אותו אדם מסוים, שהרי אותה ניגודיות תורמת לו במקרים הללו ואף מעניקה בידו את היתרון היחסי ביחס לאנשים אחרים אשר בניגוד אליו לא התברכו בה וכך שיכולתו לבצע את אותו מיפוי של תכונות, מצבים וגוונים הופכות לעיתים את הדברים על פיהם, כאמור דבר והיפוכו.

כאשר מצוי אדם מסוים בחשיבה חד ממדית משמעות הדבר הינה כי רואה הוא רק צד אחד של המטבע מאחר וכך בוחר הוא לעשות ואולם הן זו רק בחירה כי אם מגבלה.

כאשר אדם מסוים דוגל בחשיבה אשר תומכת בהליכה בדרך מסוימת, חומרית לדוגמא, שהרי במידה וזו גם התדמית אשר דבקה בו, שהרי כלפי חוץ לא יהיה סביר להניח כי מצוי בו גם הצד המנוגד, שהוא הצד הרוחני.

במידה ודוגל אותו אדם, בעל דעות פוליטיות ימניות קיצוניות בכיבוש שטחים ובעליונות היהדות על פני דתות אחרות שהרי סביר להניח כי לא יכול דעות מנוגדות לשלו מאחר ואין הדבר הגיוני.

משמעותה של ניגודיות היא ההפך וניתן לעיתים לייחס את הניגודיות להליכה נגד הזרם ואולם כאמור במידה ומשכיל אותו אדם לראות גם את צידו השני של המטבע שאז יכולת ההבנה שלו תגדל ותתרחב מעבר ליכולותיו המוגבלות.

כאשר מרחיב אותו אדם את הספקטרום המנטלי שלו ומוכן להפנים גם דעות מנוגדות לשלו או צורות התנהגות שונות ומנוגדות לשלו ואף אמונות מנוגדות שלו, שהרי בשלב הראשון הוא מאתגר את גבולות יכולותיו ומגמיש את מוחו על מנת כי יצליח “לדחוס” אל הווייתו גם את הדבר וגם את היפוכו וכך שמתוך אותה הרחבה יכול לקבל את אותה ראיה רחבה.

כאשר מסוגל אותו אדם, בשלבים המתקדמים יותר להשכיל ולהשתמש במגוון הידע המוזרם אליו רק בגלל שאין הוא דוחה והודף מעליו את כל מה שמהווה ניגוד לסטנדרט שלו, שהרי מסוגל הוא להכיל את אותן כמויות ידע לטובתו מבלי לדחות דברים, אלמנטים, צבעים, ריחות ודעות מנוגדות לשלו ואז אותה ניגודיות הופכת עבורו לפסיפס עשיר ורחב ומהווה עבורו הדבר מבחינתו את היכולת להביט ולראות מעבר לניגודיות.

שתף מאמר:

עוד
מאמרים

תיקשור בנושא התשתיות

כאשר התשתיות מונחות נכון ובהתאם לתכנון משמעות הדבר נעשתה חשיבה מוקפדת ואף נעשתה בפועל חשיבה עתידית להמשך ונלקחו בחשבון תרחישים שונים למען לא יתקיים מצב שבבו עלולה לקרות טעות.

קרא עוד »