תיקשור בנושא אומץ הלב

תקשור בנושא אומץ הלב

15.4.2021

בבוקר זה משחרר אני מתוכי את אומץ הלב.

עת עושה האדם את דרכו בנתיבי חייו, מתרחשים עליו מאורעות ואירועים שונים, נדרש הוא תוך כדי מסלול הליכתו לכוחות ותעצומות נפש אשר מעת לעת נאלץ הוא לשנע מותניו ולייצר מעצמו מאמצים ברמה מסוימת על מנת כי יתאימו אלו לתנאים בשטח ועל מנת כי אותם מאמצים יישאו פרי עבור דרכו למען כי אותם מאמצים יבשילו באותו האופן לכלל תוצאה אשר תשרת אותו ואת דרכו המיוחדת אשר מובילה אותו אל ייעדו.

אותו מאמץ אשר נדרש מאותו אדם, מאגד בתוכו סך של אנרגיות, שאיפות, רצונות ויכולות, חלקן גופניות ואולם רובן המכריע נפשיות.

המאמץ אשר משקיע אותו אדם נלקח ממאגר מסוים אשר מצוי ברשותו של אותו האדם ואשר לעיתים מסייע לו בדרכו עד כי צולח הוא איתה ולעיתים לא מספיק אותו מאמץ וכושל הוא במאמציו אשר עלו בתוכו.

מאמצים אשר משקיע אותו אדם מגיעים בדרך כלל מיכולתו המובנית של אותו אדם בתוספת מסוימת של השתדלות אשר נדרש אותו אדם כאשר נזקק הוא למאמץ נוסף על מנת לגרום לאותו נושא מסוים להתרחש עבורו באופן חיובי.

כאשר נדרשת עבור אותו אדם אותה השתדלות יתר אשר ניתן לכנותה גם “מאמץ יתר”, שהרי הלכה למעשה הוא מתאמץ יותר ממה שהוא רגיל “להוציא” מעצמו ולעיתים בנסיבות מסוימות גורש הדבר ממנו תעצומות מסוימות אשר במקרים מסוימים מסתכמים האלמנטים הללו באומץ לב.

למעשה אומץ הלב בעבור האדם מעמיד אותו במצב שבו צריך הוא לייצר עבור עצמו מאמץ מנטלי ונפשי רבים מכפי שהוא רגיל ואף מורגל לייצר מעצמו ומכאן שמהווה הדבר עבורו סוג של מבחן אשר צריך הוא לעמוד בו בהצלחה וכך שלמעשה מגלה הוא אומץ לב במקרה המסוים אשר הוא באותו הרגע.

כאשר אותו אדם מגיע לנקודה מסוימת אשר ניתן לכנותה בצומת דרכים מסוימת בחייו, משמעות הדבר בין היתר הינה כי על מנת להמשך אל ייעודו ומטרתו, צריך הוא להמשיך בדרכו אל עבר ייעודו מבלי שהוא בטוח במאה אחוז בדבר אותה הדרך ולגבי אותו מסלול מאחר וטרם עבר בה בעבר ואין לו מושג קלוש לגבי אמיתות אותה הדרך ונכונות אותו המסלול.

אותו אדם אינו יודע האם במהלך הדרך יאלץ הוא להתאמץ ולהוציא מעצמו אנרגיות אשר קיימות ברשותו או שמא יאלץ להתאמץ יותר על המידה ולהילחם ולהיאבק בכל כוחו על מנת לעבור את אותה הדרך בהצלחה ומכיוון שכך ועל מנת לקבל את ההחלטה הנכונה, מבין הוא כי אותה הדרך מהווה עבור למעשה מבחן שעליו לעבור בהצלחה וכך שאחד מן הסממנים הנדרשים לו באותה הסיטואציה היא אומץ לב.

ממש כמו בטבע, המאמץ אשר מבוצע על ידי אדם מסוים יכול להשפיע לא רק עליו אלא גם על האלמנטים הנוספים המקיפים וסובבים אותו.

מה הכוונה? כאשר בפיסיקה שני אלמנטים מנוגדים משפיעים זה על זה שהרי נמדדים כוחות מנוגדים אלה באמצעות מאמץ.

אותו מאמץ בפיסיקה נמדד ומבוטא באמצעות מדד מסוים המשקף את כמות האנרגיה המושקעת ברגע מסוים לצורך הנפת משקלים מסוימים, או כל אלמנט אשר נדרש למצות מעצמו כוח מסוים ברגע נתון מסוים.

אצל האדם הדבר דומה למדי, גם בהיבט הפיזי ובעיקר בהיבט המנטלי מאחר וריכוז מאמץ פיזי דורש ריכוז של כוח ונחישות גופניות הדורש מן האדם את המאמץ של השרירים ביחס ישיר לפקודות המתקבלות מן המוח, בתמסור זה אנו עוסקים במאמץ הנדרש בהיבט המנטלי, שהרי הוא אומץ הלב.

אומץ הלב הינו ריכוז אנרגטי מסוים עבור אדם מסוים, ברגע מסוים והסוחף את כל כולו לאותו רגע מסוים הגורש ממנו את תעצומות הנפש למען יתרום הדבר את ההשתדלות הנוספת אשר נדרש הוא לה באות הרגע ובאותה הסיטואציה המסוימת.

כאשר אותו אדם מסוים מצליח לרכז עבור עצמו את אותו מאמץ מסוים ויוצא אותו תדר מסוים ומשוקף החוצה שהרי ניתן לומר עליו כי הוא מגלה אומץ לב וכך שבאמצעות ריכוז מאמץ מנטלי המאגד בתוכו חיבור של מספר סממנים גם יחד, מהווה אותו החיבור את אותה השתדלות יתירה עבור אותו אדם וכך שדרכו צלחה בזכות אותו אומץ לב שגילה הוא בתזמון הנכון.

כאשר מודע האדם המסוים לעצמו, שאז יכול הוא באופן מודע להביא עבור עצמו את אותם אלמנטים הנדרשים כמרכיבים משמעותיים באותו סיטואציה מסוימת עבורו.

לעיתים, נדרשת כמות מרובה של אומץ לב עבור אותו אדם, בעיקר כאשר נדרש הוא לסיטואציה אשר בעבר כשל בה ולא צלחה דרכו ואולם רצה הגורל ובמקריות לא מקרית, התגלגלה והגיעה אל פתח דלתו סיטואציה אשר מהווה חוויה רעה ומפחידה אשר בה כשל כאמור ואך טבעי עבורו כי יברח ממנה בכל כוחו מאחר וכך מעוצבת נפשו של אותו אדם וצרוב בו החשש לחזור ולהיכשל בדיוק באותו המקום כמו בחוויה הרעה בעבורו.

במקרה כזה נדרש אותו אדם לאומץ לב כפול ומוכפל, גם לצורך התמודדות עם אותה הסיטואציה המאתגרת וגם להתגבר על אותו היצר הקדמון שמאותת לנפשו כי אם לא צלח בעבר שהרי יכשל שוב.

כאן נכנס בעבור אותו אדם האלמנט הפלאי מכולם שהיא האמונה בטוב, כלומר אופטימיות.

כאשר אדם מסוים נדרש למנה גדושה וגדולה ואף כפולה ומכופלת של אומץ לב אשר אינו מצוי באותו רגע נתון ברשותו, שהרי סוג הקסם במקרה כזה הוא כאמור גיוס של אופטימיות וראיה חיובית.

למה הכוונה? אדם מסוים אשר כשל פעם אחת בעסקים וחזר בבושת פנים ובידיים ריקות מאחר ופעל בתמימות ואנשים אחרים ניצלו זאת לרעתו, שהרי נדרשת עבורו מידה כפולה ומכופלת של אומץ לב, מבחינתו, על מנת לחזור על אותה פעולה מסוימת ולהיכנס שוב, לעסקים כלומר פעם אחת להתגבר על החשש מכישלון סטנדרטי ובפעם השנייה, להתגבר על מסום מנטלי הקשור בחוויותיו של אותו אדם אשר כאמור היו שליליות ומנמיכות מבחינתו.

במקרה כזה, כאמור מידה של אופטימיות אשר “מוחדרת” לנוסחה, מוודאות עבורו כי אומץ ליבו יעזור בה ויתגבר על המאמץ.

אלמנט נוסף ומשמעותי הוא אומץ – לב קולקטיבי. כאשר קבוצה או חבורה מסוימת נדרשת לעמוד בפני אתגר מורכב ואף מעורר חשש, שאז אומץ ליבו של המנהג מהווה למעשה את העיקר והמרכז בסיכויו של אותו תאגיד אם מדובר בעסקים או מדינה במידה ומדובר באירוע היסטורי מכונן, או אפילו קבוצת כדורגל ברמה נמוכה התמודדות מול קבוצה מקצועית ורק באמצעות הרבה אומץ לב ונחישות אשר דורשת ריכוז מאמץ מנטלי בעיקר וכמובן שגם פיזי, מאפשר הצלחה באמצעות התגברות על החשש באמצעות אופטימיות משותפת.

ביום העצמאות של עם, מוזכרת ונחגגת אותה הצלחה בגילוי אומץ לב וריכוז מאמץ פיזי ומנטלי אשר הניב בסופו של דבר את הפרי הרצוי שהוא במקרה המסוים-מדינה.

אומץ לב הינה תעונה נעלה ומוערכת בכל אותם סממנים ובכל אותם רבדים בהקלה.

שתף מאמר:

עוד
מאמרים

תיקשור על ההכחשה

תיקשור בנושא ההכחשה

כאשר האדם איננו מסוגל מצד אחד או שאינו רוצה להכיל מידע מסוים אשר אותו מעדיף להדחיק מסיבה מסוימת שאז למעשה מבצע מוחו תהליך של הכחשה

קרא עוד »

תיקשור בנושא ההתנהגות האנושית

בימים האפלים והחשוכים של ימי הביניים, מי שלא התנצר נחשב לבעל התנהגות מופרעת ולא מקובלת והיה גוף אשר אכף בכוח את הנצרות באמצעות האינקביזיציה אשר תפקידה ושליחותה הייתה לחנך מחדש את ההמונים לנצרות ולחוקיה ובאמצעות זאת לעיצוב ההתנהגות מחדש.
גם המפלגה הנציונאל סוציליסטית בגרמניה הגדירה מחדש את ההתנהגות האנושית המקובלת ודאגה ליישם ככל האפשר את נורמות ההתנהגות הללו על סביבתה.
מי שלא אימץ כללי התנהגות הולמים, אזי זכה לתגובות אשר שכנעו אותו להתאזן עם הסביבה.

קרא עוד »