תיקשור בנושא הרברבנות

19.3.2021

בבוקר זה משחרר אני מתוכי את הרברבנות.

כאשר עושה האדם דרכו אל עבר ייעודו, עובר הוא בצמתים, מנסה למצוא נתיב משופר, נזהר לא להיקלע למהמורות בדרכו, משנס הוא מותניים ועושה כמיטב יכולתו על מנת להגיע אל מחוז חפצו בצורה יעילה, טובה ונכונה.

לעיתים, מגיחים לפתחו של אותו אדם, ניסיונות מסוימים אשר מעיבים על אותה הדרך ועל אותו נתיב ואולם משמעות הדבר הינה כי עליו לתת דגש רב יותר על אותה השתדלות אשר עושה הוא כבדרך הטבע.

אופיו של האדם המסוים, בא לידי ביטוי בכל דבר אשר עושה הוא בין אם במודע ובין אם לא, נותן אותו אדם משמעות נכבדה לאופן שבו הוא נתפס כלפי חוץ ובעיני אנשים נוספים.

כאשר האדם מפגין כלפי חוץ גבוהות- לב, משמעות הדבר הינה דווקא כי נובע הדבר מתוך חוסר ביטחון עצמי, חוסר שדורש מילוי.

כאשר חש אותו האדם כי האדם שמולו מטיל בו ובתכונותיו ובמידותיו הטובות ספק, שאז חש צורך לתקן את אותה תחושה ולהמחיש את ההפך. מה הכוונה?

כאשר מתנהלת שיחה מסוימת בין שני אנשים כאשר אחד מהם נדרש להוכיח דברים מסוימים כגון יכולת מסוימת אשר איננה קיימת אצלו במידה מספקת, כגון אינטליגנציה, שאז חש אותו אדם כי מוטל בו דופי ומוטל בו ספק.

ולכן, חש צורך להפגין את ההיפך, כלומר חש הוא צורך עז להפגין בצורה מוקצנת ואף מוחצנת את הידע הרב אשר מצוי בו ואף את החוכמה הרבה אשר טמונה בו ולכן מתמקד ומתרכז הוא רק בזה וזאת על מנת להפגין את אותו הידע בפומבי ובאופן הפגנתי ולכן זו התכונה המוגדרת כרברבנות.

מאחר ודומה היא לשחצנות וגאוותנות, נחשבת אף היא לתכונה שלילית.

כאשר אדם מוגדר כרברבן, עוסק הוא בוחשק רוב זמנו אשר מוקדש לשיחות ומפגשים עם אנשים נוספים, להפגנת גישוריו ומעלותיו בצורה מובלטת ומופגנת כלפי חוץ.

רוב רובו טרוד ועסוק, בדרך כלל בהחצנת חוכמתו, ניסיונו, כישוריו, מיומנותו, וכאילו הוא נמצא כל העת במבחן ובצורך להוכיח את איכותו וטיבו לעיני כל.

כאמור, כאשר אותו אדם נמצא בתודעת חוסר שהרי חש הוא צורך בלתי נשפט למלא את אותו החוסר באמירות אשר ירפדו את חייו ואת דרכו  בהוכחות ניצחות אשר מרגיש הוא צורך להפגין בכל הזדמנות ובמעוד כאשר הוא נתקל באדם אשר חש הוא כי הינו חכם ממנו, מוכשר ממנו ובעל יכולות משופרות ינחר ממנו.

האדם הרברבן אינו עושה זאת מכוונות שליליות אלא מתוך קריאה לעזרה שלא במודע.

ואולם, כאשרר מתפתח אותו אדם ויכול לקרות הדבר מתוך שינוי תודעתי מסוים אשר נתקל הוא בו, הופך אותו אדם את עורו וכך שאתה תודעת מחסור אשר קיננה בו פנתה את מקומה ואז כנראה שחדל הוא מלהתרברב ושומר את אותן אמירות שלו רק להזדמנות כי מישהו ישאל אותו שאלה מסוימת אשר יוכל לענות ולהפגין את חוכמתו, פיקחותו, יכולותיו, כישוריו ומיומנותו.

ואולם במקרים של תודעת חוסר, טבוע וצרוב הדבר עמוק בנבכי אישיותו ונזקק אותו אדם לשינוי קיצוני ומעמיק אשר סביר להניח כי יקרה אך ורק במקרה של אירוע קיצוני עבורו, למשל מחלה או כשלון מהדהד.

אשר ישקף בעבורו את הטוב באמצעות הרע זוהי דרך מאוד מקובלת לשינוי תודעתי מתוך שיקוף של עצמו בעיני עצמו.

שתף מאמר:

עוד
מאמרים

תיקשור בנושא הבדיקות

בבוקר זה משחרר אני מתוכי את הבדיקות כאשר עושה האדם את מעשיו, בורא את בריאותיו פועל ומבצע את משימותיו בין אם מורכבות הן ומאתגרות ובין

קרא עוד »

תיקשור בנושא הדחפים

הדחפים אשר מניעים את האדם לבצע מעשים אשר מועדים בקריטריון ובהגדרה של מעשים בלתי שגרתיים מובילים אותו לעשות את אותם מעשים מן היצר.

קרא עוד »
תיקשור בנושא קבלת ההחלטות

תיקשור בנושא ההתנהגות האנושית

תהליך החשיבה או עיבוד הנתונים הינו תהליך פנימי אשר עובר כל אדם לא פעם בחייו ומהווה סוג של מבחן עבורו מאחר ולעיתים ההחלטות הינם קריטיות עבורו וכך גם הקושי בקבלתן עבור אותו אדם.

קרא עוד »