תיקשור בנושא הדחפים

19.11.2021

בבוקר זה משחרר אני מתוכי את הדחפים.

במהלך חייו של האדם, מוצא הוא את עצמו מעת לעת במצבים בהם פועל הוא באופן לא שגרתי ביחס לנורמות הסטנדרטיות המקובלות עליו ביום יום ולכם מאורעות אלו מבחינתו הינם חריגים.

כאשר פועל אותו אדם באופן בלתי שגרתי, שהרי מונחה הוא כתוצאה מאלמנטים מסוימים אשר בדרך כלל מצויים אצלו במבנה אישיותי ואף בקוד הגנטי המובנה והצרוב שלו ואולם אינם באים לידי ביטוי באופן מובהק בהתנהלותו היומיומית ולכן ניתן לציין אותם כחריגים ולא שגרתיים.

הדחפים אשר מניעים את האדם לבצע מעשים אשר מועדים בקריטריון ובהגדרה של מעשים בלתי שגרתיים מובילים אותו לעשות את אותם מעשים מן היצר.

היצר שהינו חלק מהווייתו ומנפשו של האדם, כל אדם, מעניק לאדם את היכולת לממש אלמנטים מסוימים בין אם טובים ובין אם רעים ולהפוך תיאוריה למצב של מציאות.

קיימים אלמנטים רבים אשר משפיעים על האדם ועל התנהלותו היומיומית ועל התנהלותו הרגילה ואולם האלמנטים אשר מרכיבים את מחשבותיו הכמוסות בשגרת יומי הרגילה, מצויים במקום אשר נותן להשוותו למעין קופסא שחורה וסגורה מאחר ויודע אותו אדם כי יצריו ודחפיו ותשוקותיו קיימים ואולם הם אינם נוכחים ואינם באים לידי ביטוי ממשי כאשר נוהג הוא באופן שגרתי וסטנדרטי.

אותה קופסא שחורה אשר מכילה בתוכה אלמנטים וצורות חשיבה ואף צורות התנהגות נמצאת רוב הזמן במצב סטאטי ונעול וכך שאותו אדם מתנהל באופן סטנדרטי היום יום השגרתי והרגיל מבלי שאותם אלמנטים אשר מצויים בתוך אותה קופסא באים לידי ביטוי ממשי אלא במקרים מסוימים בלבד.

כאשר נפתחת אותה קופסא ואותו אדם מביט פנימה שהרי יכול לפצות הוא בכל אותם אלמנטים אשר יתכן ואת חלקם אפילו לפי לא בחן מקרוב ולכן כל פעם שהקופסא נפתחת מהווה הדבר אירוע משמעותי.

על מנת להכיר את עצמו, נזקק האדם למידות רבות של סבלנות וכנות עצמית מאחר וברוב המקרים המגע והקשר של אותו אדם עם אותה קופסא שחורה ומודחקת דורשים ממנו מאמץ מנטלי עצום אשר בדרך כלל לא קיים ברשותו ולתחושתו אף לא נזקק הוא לאותו קשר עם אותם אלמנטים אשר מוצפנים באותה הקופסא הסמויה מן העין ומן הלב אך לא מן הנשמה.

כאשר דחפיו של האדם מבצבצים מאותה קופסא שהרי משמעות הדבר הינה כי קרה משהו אשר גרם לדבר לקרות.

אדם אשר מביט פנימה אל יצריו ואל דחפיו אשר בדרך כלל ובאופן רגיל טמונים הם במקום שבו אינם באים לידי ביטוי, עלול להיבהל מאותם אלמנטים מאחר וכאשר מצוי האדם במצבים קיצוניים שהרי איננו מתורגל לכך והפחד משתלט עליו באופן מידי אשר כאמור אינם שכיחים עבורו ועבור סביבתו.

יכול אדם מסוים לדמיין מצבים מסוימים אשר איננו מתורגל בהם ויכול אותו אדם לדמיין שיחות אשר איננו מתורגל בהן ויכול אדם לדמיין אירועים אשר טרם התרחשו ואולם כל אלו מבחינתו אך ורק תיאוריה, כאשר באותה קופסא שחורה שלו קיימים דחפיו, תשוקותיו הכמוסים וכל אותם אלמנטים אשר כאמור אינם באים לידי ביטוי בשום צורה בשגרתו הסטנדרטית.

יכולתו של האדם להיות מודע לאותם אלמנטים אשר מוצפנים הם בשגרת היום יום ולהשתמש בהם אך ורק כאשר נדרש הוא אליהם בצורה מובהקת וברורה, שהרי נעשה הדבר מתוך כמות גדולה של כנות פנימית ואומץ לב מאחר ואותה קופסא מודחקת ומוצפנת מצויה כאמור בדרך כלל במקום שבו אף אחד פרט אליו מודע לכל האלמנטים אשר מצויים שם מאחר ומבחינתו אלו האלמנטים הפרטיים והסודיים שלו כי אחרת לא היה מתאמץ כל כך לשמור עליהם נעולים.

דחפיו של האדם למעשה אמורים לדחוף אותו אל ביצוע מעשים, כלומר להפוך את המחשבה ואת התיאוריה לכלל מציאות והוויה ממשית.

כאשר האדם מונע על ידי דחפיו, שהרי דומה הוא לדחפור אשר דוחף קדימה את רצונותיו שאיפותיו ותשוקותיו ומהווה הדבר התגברות על פחדיו מפני שינויים.

כאשר הרדם דוחף קדימה את רצונותיו שהרי למעשה מצוי הוא במצב של עשייה והגשמה.
בדרך כלל, כאשר אדם נמנע מללכת אחרי דחפיו שהרי נהוג לחשוב כי קיימת בידו שליטה עצמית ואיפוק ואולם במידה  ודחפיו של אותו אדם נשארים מוחבאים ומוצפנים באותה קופסא שחורה ואטומה, שהרי ניתן אותו אדם לפחדיו לגבור על דחפיו.

הפחד מפני שינויים ובעקבותיהם גם כישלונות אופציונליים גורם לאדם לכלוא את דחפיו ולהיכנע לפחדיו.

שתף מאמר:

עוד
מאמרים

השיתוף

השיתוף

האם ניתן לקיים את נבואת “אהבת לרעך כמוך” ללא שיהיה ניתן למקם את האני העצמי לפני הכל ? זוהי שאלה שהעסיקה את כל מי שניסה

קרא עוד »

תיקשור בנושא פליטות הפה

פליטות הפה. דרכו של האדם, הרצופה במאורעות ובהתרחשויות מסוימות הקורות מעת לעת ואשר יוצרות שיחות בין אנשים מסוימים אשר קיימים בהם קשרים מסוימים, שהרי סוג

קרא עוד »