תיקשור בנושא התדמיות

19.4.2021

בבוקר זה משחרר אני מתוכי את התדמיות

כאשר עושה האדם את דרכו אל עבר מטרתו , יודע הוא כי נתונים בידיו מצבים משתנים אשר ככל שמתקרב הוא אל ייעודו ואל מטרתו , שאז כל האפשרויות פתוחות לפניו ויכול הוא לבסס את תחושותיו המבוססות באמצעות ניסוי ותהיה אודות כמות האנרגיה אשר נדרש הוא להוציא בכל רגע ורגע ובכל מצב נתון באופן כזה שיוכל אותו אדם לתכנן את דרכו העתידית בצורה יעילה , מושכלת וטובה על מנת כי תצלח דרכו ויוכל לממש הוא את ייעודו הנבחר.

כאשר במהלך אותה דרך נקלע האדם מעת לעת בקונפליקט , משבר או משיכה , יכול הוא לבסס את אופן תגובתו במצב מסוים נתון על ניסיונו מן העבר או על השערה אשק לוקחת בחשבון את כל הנתונים המשתנים באותה הסיטואציה אשר נקלע הוא אליה באותו הרגע.

ממש כמו בטבע , שם מתאימה את עצמה כל חיה בהתאם לתכונותיה הטבעיות לסיטואציה מסוימת כך בדיוק אמור האדם להטמיע תכונות אופי מסוימת לצורת התנהגות מוחצנת מסוימת והדבר בא לידי ביטוי ביצירת תדמית מסוימת אשר אמורה לייצג אותו כלפי חוץ ומול אנשים מסוימים אשר באופן מסוים מנהלים קשר , תקשורת וגם מערכת יחסים מסוימת עם אותו האדם.

התדמית אשר מאפיינת אדם מסוים נקבעת על פי אמות מידה מסוימת ומשתנות על פי הסביבתיות המשתנה , מהווית האנשים אשר נמצאים באותה סיטואציה וכמו כן חוויותיו המצטברות של אותו אדם , בין אם טובות יותר ובין אם טובות פחות ואולם כך או כך , קיימות לכל אדם כמה וכמה תדמיות אשר משרתות אותו במהלך התנהלותו בדרכו המיוחדת.

התדמיות של אותו אדם משקפות את צורת חשיבותו , צורת התנהגותו ומהווה שיקוף עבורו.

כאשר אדם מסוים חי בסביבת הולדתו אשר היא קשה ומאתגרת , חייב אותו אדם לסגל עבור עצמו צורת התנהגות וצורת התנהלות אשר יכול , ממש כמו בטבע , לשרוד את האתגרים והקשיים באופן אשר יאפשר לו להתגבר עליהם ובמקרים מסוימים עושה על עצמו תדמית קשוחה ומחוספסת על מנת להרתיע אנשים מסוימים אשר חש הוא בחושיו כי מאיימים הם עליו.

דוגמא אחרת , הישרדותית אף היא , גורמת לאדם מסוים לייצר עבור עצמו תדמית חיובית ואמינה על מנת לייצר מתירנות מן הסביבה הקרובה אשר תאפשר לו למעול בכספים ולהתנהג באופן לא מוסרי ולצאת ללא פגיעה מאחר ובאופן טבעי החשד ייפול על מישהו אחר עם תדמית שאיננה חיובית כמו שלו.

למעשה , תדמית , ממש כמו קליפה , יכולה ואף מבלבלת בפועל והלכה למעשה.

אדם מסוים אשר קיימות לו כמה וכמה תדמיות מסגל לעצמו למעשה מספר צורות התנהגות אשר כל אחת משרתת פן אחר באישיותו. כאשר אותו אדם עושה על עצמו תדמית של אדם רציני , שאז ארשת פניו הופכת בבת אחת למסוננת , מרוכזת ונראה הוא שקוע במחשבות ואפילו קולו מרצון הופך אחר.

כאשר אותו אדם בדיוק עושה על עצמו תדמית של אדם עצבני ולא רגוע , שאז גם התדר אשר בוקע ממנו משתנה בהתאם ומסגל הוא באחת תכונות ההולמות את תדמיתו אשר אמורה לשקף כלפי חוץ חוסר שקט , תנועות גוף פתאומיות המעידות על עצבנות , מבט כעוס , חוסר שקט וחוסר נינוחות ואז תדמיתו היא כאמור מביעה כך או אחרת את מצבו הפנימי בין אם נכון הוא או שזו העמדת פנים.

התדמית המסוימת של אותו אדם משתנה בהתאם לנסיבות אירועים ומצבים בחייו.

בתקופות הקדומות יותר וטכנולוגיות פחות , לאדם   היה הרבה פחות צורך בתדמיות והצגות מאחר ובאופן טבעי היה חשוף להרבה פחות אנשים בחייו. העולם המודרני אשר מכיר בין היתר רשתות חברתיות והכרויות עם אלפי אנשים למעשה שגורמת לכל אדם לסגל לעצמו כמה וכמה תדמיות אשר מחליף הוא אותן ומשנה הוא אותן בהתאם לצרכיו המשתנים.

כל אדם מסגל לעצמו תדמיות שונות בין אם עשה הוא זאת במודע ובין אם לא ואולם כך או כך , קיימות עבורו תדמיות מוצלחות יותר , אותנטיות יותר ואמינות יותר ומן העבר השני קיימות גם התדמיות הפחות מוצלחות, כאלו אשר מוציאות את אותו אדם באופן שלילי, לא אמין ולכן במידה ואותו אדם איננו מודע לעצמו , שאז אותן תדמיות בדרך כלל לא משרתות אותו אלא פוגעות בו.

ככל שאדם מסוים יותר מודע לעצמו ומחובר אל נשמתו , הווייתו והכרתו המודעת , שאז בהחלט ניתן לומר כי קיימות עבורו פחות תדמיות, פחות העמדות פנים, פחות הזדקנות לרושם והצגות ונשען הוא יותר על כנות , אמירת אמת והתנהגות אשר מכבדת אותו ואת דרכו.

לאדם אשר נדרש למספר רב של תדמיות בדרך כלל נובע הדבר מסיבה אחת ועיקרית שהיא חוסר החלטיות וחוסר כנות כלפי עצמו.

אותה הססנות פנימית נובעת מחוסר ביטחון הן בעצמו הן בדרכו וכמובן שחוסר ביטחון מן האופן שבו הוא משתקף בעיני אחרים. אדם מסוים נוטה להתנהג בדיוק באותו האופן שהוא חושב שמצפה ממנו הסביבה להתנהג באופן אגרסיבי ואלים , באמת יתנהג כך , בין אם במודע ובעיקר שלא במודע.

תדמיתו של אדם, נובעת היא מן הדימוי שלו בעיני עצמו, שהוא הדימוי העצמי.
כאשר האדם המסוים מודע לעצמו שאז כאמור איננו נדרש יותר מידי לתדמית אשר שונה היא מן המקור. מה הכוונה ?

כאשר אדם מסוים לא מצוי בייעוד שלו ובמקומו הטבעי והאותנטי, שאז למעשה מתרחק הוא מעצמו , שאז התנהגותו משתנה מאחר וקיים פער אשר הולך וגדל וכך שנדרש הוא לעוד ועוד תדמיות אשר ישקפו את אותו הפער מעצמו.

כאשר אדם מסוים נמצא במקומו ובייעודו המדויק, שאז איננו נדרש כמעט כלל לתדמיות, העמדות פנים ויכול הוא להיות שלם עם עצמו ועם האופן שהוא הוא נתפס בעיני הסביבה.

כאשר לאדם מסוים לא אכפת כיצד הוא נתפס בעיני אחרים שאז קורה הדבר באופן טבעי בין אם לטובה ובין אם לרעה.

בעולם המודרני, יכולים אנשים מסוימים לשלם כסף לחברות פרסום ויחסי ציבור ולאמץ באופן מובהק מספר תדמיות אשר אמורות לשרת את האינטרסים שלהם. לצורך כך, קיימים אנשים מסוימים אשר תפקידם המקצועי הוא “יעוץ תדמיתי” אשר למעשה עוצר לאותו אדם או לאותה חברה להתהדר בתדמית מסוימת אשר תשרת עבור אותו אדם או עבור אותו גוף תדמית מסוימת וספציפית.

כאשר מדובר בתחום יחסי הציבור והפרסום שאז נהוג לחשוב כי תדמית מוכרת ואז קיימת הקפדה ושמת דגש מיוחדת משקפת ומשרתת את אותם אינטרסים באופן מובהק.

גם בפוליטיקה ובממשל מנהלים יועצי תדמית את ההצגה , תרתי משמע ואותם אנשים מנוסים יודעים להפוך היטב את תועלת מן התדמיות ובעמודות הפנים החברתיות.

שתף מאמר:

עוד
מאמרים

תיקשור בנושא התהפוכות

אותם שינויים, בין אם הינם פתאומיים ובלתי צפויים ובין אם מדובר בשינויים יזומים ומתוכננים, מהווים אירועים בעלי חשיבות רבה ומשמעותיים ביותר מאחר והם לעיתים משנים את חייו של אותו אדם מן הקצה אל הקצה ולכן ניתן אף להגדיר אותם כמהפכים אשר מייצרים עבור האדם את התהפוכות.

קרא עוד »