תיקשור בנושא המשמעות

9.10.2021

בבוקר זה משחרר אני מתוכי את המשמעות.

כאשר מצוי האדם בדרכו הארוכה והמפרכת אל עבר ייעדו הנבחר, עוברות וחולפות בראשו מחשבות שונות אשר אותן מפתח הוא לעיתים לכלל מעשים ואת רובן משחרר לדרכן.

כל אדם אשר חושב מחשבות ועושה מעשים יכול בשלב כזה או אחר של חייו לקבל החלטות ואף לבצע אותן כאשר את חלקן הרציני והחשוב יסמן בצורה בולטת ומיוחדת כהחלטות והמעשים אשר הינם בעלי משמעות מבחינתו.

כל אדם רוצה להאמין כי נמצא הוא על פני האדמה לצורך מסוים ורוצה הוא להאמין כי מקומו בעולם איננו מקרי וכך שלעיתים מצוי אותו אדם בנקודות מסוימות אשר תוהה ושואל הוא שאלות ומעלה כושיות אודות משמעות חייו.

כאשר אותו אדם מחליט לתהות לגבי משמעות הימצאו וקיומו שהרי מחפש הוא את אותן משמעויות על מנת לקבע את מקומו בעולם.

אדם אשר מחפש משמעות לדברים מסוימים, נזקק לתשובות לשאלות שמנקרות בו ולכן הופך את אותה משמעות למהותית ובעלת חשיבות רבה.

כאשר אדם מסוים חש כי איננו יודע מאומה אודות משמעותה של הדרך אשר גומע הוא ואף איננו יודע את נקודת הסיום של מסעו ואף לא מכיר את נקודות הציון בדרך אל המטרה שהרי חש הוא כי איבד את דרכו ולכן חשובה עבורו במיוחד אותה משמעות.

במידה ומדובר באדם דתי שהרי קיימות בראשו הרבה פחות תהיות ושאלות מאחר ומבחינתו התשובות לשאלות כולן מצויות בידי בורא עולם וכך שמשמעות קיומו נשענת על קיום המצוות וביצוע החוקים הרשומים בספר הספרים ואילו אדם אשר לא חי את חייו תחת אותה מסגרת שהרי משמעות חייו ודרכו מסובכת מבחינתו ונדרש הוא למדריך או מורה נבוכים.

נהוג לחשוב כי בגילאים צעירים יותר, המשמעות הקיומית של האדם נדחקת לקרן זווית מאחר וחייו של אדם צעיר מבוססים על רכישת חוויות אשר יעשירו אותו ויעניקו בידו תחושות שונות אשר טרם חווה וכך שבדרך כלל חיפוש של משמעויות מתחילות לנקר בראשו בשלבים יותר מתקדמים של דרכו, במיוחד כאשר צובר הוא מצבור של חוויות, בין אם טובות יותר ובין אם פחות ואולם כך או כך, צובר אותו אדם במקביל לחוויות גם שאלות ותהיות בלתי פתורות מבחינתו, כאלה שהיה רוצה לקבל הרחבה לגביהן ורוצה הוא לשפוך אור על הנקודות הללו אשר מהוות תעלומה מבחינתו.

כאשר מקבל האדם סימנים מסוימים אודות המשך דרכו ואודות חייו, שהרי מתחילות אותן שאלות בלתי פתורות לנקר בראשו ואז מבקש הוא את התשובות ואת משמעותן הרחבה.

כאשר מתחיל האדם לתהות לגבי משמעות קיומו ואודות הדברים אשר אין לו מושג לגביהם שהרי נכנס הוא לשלב חדש בחייו, שלב החיפוש.

בדרך כלל ללא ידיעתו מגיע האדם לפרשת דרכים מסוימת אשר כאמור יכולה לנבוע מכל מיני סיבות ואולם ברגע שמתחילים ההיסוסים לגבי כיוון הליכתו, בין אם ימינה ובין אם שמאלה או בין אם לחזור על עקבותיו ולחפש דרך אחרת לחלוטין שהרי דומה הדבר לחיפוש אותה משמעות עבורו ובמידה ואותו אדם לא מוצא משמעות מספקת מבחינתו שהרי גורם לו הדבר למשבר גדול ומשנה אותו הדבר ללא הכר מאחר ואדם ללא משמעות משול לגרגר אבק אשר נע ונד ברוח ללא תכלית וללא מטרה ונתון הוא להשפעות כאלה ואחרות מבלי שום יכולת שליטה על חייו ועל מהותו.

חיפוש המשמעות עבור האדם משול לכיול של מסלול הליכתו מעת לעת.

חיפוש המשמעות עבור האדם מהווה לרבים שלב התפתחותי חשוב ביותר מאחר ואם חש אותו אדם ריקנות ודכדוך ממצבו הנוכחי שהרי חש הוא חסר משמעות.

כאשר חש האדם כי אין לו הבנה לגבי משמעות הדרך אותה עושה הוא, שהרי יכול הדבר לערער אותו ולגרום לו להסס לגבי כל דבר כמעט אשר יעלה על דעתו מאחר ואותה תחושת ריקנות וחוסר משמעות עלולה לייצר אצלו תחושת אובדנות ותחושה כי הוא, ממש כמו אותו גרגר אבק מן העמוד הקודם, מיותר וחסר משמעות.

כאשר חייו של אדם בעיני עצמו הינם חסרי משמעות שהרי במידה ואדם אופטימי הוא, ינסה למצוא את אותה משמעות ולמלא את ייעודו ואת מטרתו ואילו אם אדם פסימי הוא, שהרי אובדן הדרך קרוב מתמיד עבורו.

חיפוש המשמעות עבור האדם משול בעיני רבים לתהליך התבגרות וצמיחה מאחר וכאשר אין ברשותו של האדם תשובות מספקות שהרי נטית ליבו כבדרך הטבע היא למצוא את התשובות לשאלות על מנת לקבל משמעות וגם ללכת בעקבות ייעודו הנבחר ואולם במידה והתשובות שמקבל הוא אינן שלמות ומעניקות לו רק מידע והבנה חלקיים, שהרי חיפוש המשמעות וגילוי התשובות ימשך עד אשר ימצא עוד ועוד תשובות ויכולת ההבטה ממבט על תגדל וגם הפריזמה אשר דרכה מסתכל הוא על הדברים תתרחב עד כי יוכל הוא להבין את משמעותם של הדברים אשר היו נפלאים מבינתו במשך זמן רב.

כאשר האדם מקבל תשובות לשאלות החשובות אודות משמעות קיומו, שהרי עולה הוא שלב ומשתדריג וכך נהיה אדם טוב יותר מבחינתו.

כאשר מוצא האדם את דרכו המשמעותית ואת הסיבה לקיומו, נהוג לומר כי גילה את האור.

ואכן מבחינות רבות, גילוי המשמעות לקיומו של האדם משול להימצאותו בחדר חשוך כאשר נסמך הוא על חוש המישוש על מנת להסתדר ולשרוד ואין לו יכולת להבחין בכל הפרטים הקטנים והמאוד משמעותיים מאחר ואין אור בחדר והכל באפלה ואולם כאשר לפתע נדלק האור, שהרי פתאום יכול הוא לראות את שולחן הבקרה ואת כל האלמנטים החשובים אשר מהווים עבורו את תמצית ההבנה.

ההבנה כי יכולת התבוננות והבנה אודות הדברים החשובים והמשמעותיים ביותר מעניקה לאדם, לכל אדם, את אותו שדרוג ואת אותה התפתחות כאשר מוצא הוא את משמעותה של דרכו ואת משמעות קיומו.

ברגע שנדלק האור המטאפורי בחייו של אותו אדם אשר מצא את משמעות קיומו ואת ייעודו שהרי אין מאושר ממנו.

ברגע שיוצא האדם מהעלטה הגדולה אל האור הגדול, זוכה הוא בניצוץ החיים ואזי חש הוא צורך עז להגשים את כל מה שלא הספיק כאשר טרם הבין את משמעות קיומו ונוכחותו המטאפיזית.

ברגע שמבין האדם את משמעות דרכו ואת ייעודו שהרי פורצת האנרגיה החיובית אשר הייתה כלואה וטמונה בתוכו ומבקש הוא להגשים את מטרתו ולהגשים את משמעותו.

כאשר אדם מגיע בסופו של דבר אל התשובות שהרי נחשב הוא בעל תשובה וההגשמה מובילה אותו ומשפרת אותו כל זהמן עד כי יגיע אל ההשלמה עם משמעויותיה השונות של דרכו ואל הנקודות הקסומות של מסע חייו.

חיפוש המשמעות תופס מקום משמעותי ביותר בתקופה זו של התפתחות היקום.

כל שינוי אשר מתרחש אצל האדם נובע בסופו של דבר מתוך מיצוי במצבו הנוכחי ולחיפוש ומציאת המשמעות קיים מקום של כבוד בכל שינוי שמתרחש עבור האדם הן כאינדיבידואל, ובעיקר כחיפוש גלובלי ממש כפי שמתרחש בתקופה זו.

כאשר אנושות שלמה מבצעת, בין אם מבחירה ובין אם מכפיה שינוי משמעותי, שהרי מקבל הדבר משמעות עמוקה ומשמעותית במיוחד.

תקופה זו תיזכר בעתיד כנקודת מפנה משמעותית מאחר וזוהי הפעם הראשונה בתולדות האנושות שהמשמעויות הנסתרות והעמוקות מתוקשרות אליה באמצעים דיגיטליים ואוטוסטרדת המידע הופכת לפלטפורמה אשר שם מתחוללים השינויים המהירים ביותר והמשמעותיים ביותר.

חיפוש המשמעות איננו חיפוש של מידע או ידע אלא תהליך עמוק ומשמעותי הרבה יותר. כוונת הדברים הינה כי למרות המחשבה כי כל התשובות לכל השאלות מצויות בגוגל אין הדברים כך והאדם יכול לבצע שינוי ואף לקבל תשובות לשאלותיו אך ורק מעצמו.

חיפוש משמעות עבור האדם בתקופה זו יכול להיות תהליך סבוך ומבלבל עד מאוד מאחר ובניגוד לפעם, היכולת להתמקד ולהתרכז ולהביט פנימה קשה יותר בגלל השינויים הגנטיים שעובר האדם בתקופה זו ולכן חיפוש המשמעות האמיתית יכול להתבצע אך ורק בהתבוננות פנימה ובהסתכלות נכונה בין האדם ובין עצמו.

כאשר עושה האדם מסע רוחני אל תוך עצמו שהרי יקבל במוקדם או במאוחר את התשובות הנדרשות עבורו למען יבין ויפנים את משמעות הדברים בצורה הטובה והמתאימה ביותר עבורו.

שתף מאמר:

עוד
מאמרים

חברות

תיקשור בנושא החברות

חבר אמיתי ישמח בהצלחותיך ללא קנאה וצרות עין ויעצב אל מול כשלונותך ולא ישמח לאידך מאחורי גבך רק כי אמרת לו שאתה לא מקבל את דעתו ואת המלצתו ובגלל זה הגיע הכישלון.

קרא עוד »

תיקשור בנושא הדחפים

הדחפים אשר מניעים את האדם לבצע מעשים אשר מועדים בקריטריון ובהגדרה של מעשים בלתי שגרתיים מובילים אותו לעשות את אותם מעשים מן היצר.

קרא עוד »