תיקשור בנושא החברות

חברות

קשר הדוק בין שני בני אדם אשר מהווים אחד לשני כמו קרוב משפחה ואשר מבלים הם זמן ביחד ואשר מתייעצים הם אחד עם השני בנוגע לדברים מסוימים ומספרים האחד לשני דברים אותם הם חווים ולמעשה קיימת ביניהם מערכת יחסים אינטימית מסוימת.

החברות יכולה להגיע על בסיס רקע משותף כלשהו כגון, סביבת מגורים משותפת, לימודים בצוותא, שירות משותף בצבא, מקום עבודה משותף ועוד.

נהוג לחשוב כי קשר מסוים בין שני בני אדם מתחיל כאשר קיים עניין משותף ואולם ברגע שאותו עניין משותף נמוג ונעלם שהרי חברות זו נמוגה ונעלמת אף היא.

לכל אדם באשר הוא כמות מסוימת וכנראה מוגבלת של אנשים הנכנסים לקטגוריה של חבר אמיתי וקרוב.

במהלך חייו זוכה אדם לפגוש אלפים רבים של אנשים, ללא קשר לעיסוקו, מתוך כלל אותם האנשים, מעטים נשארים איתו בקשר מתמשך ומעטים עוד יותר זוכים בעיניו להיקרא חברים אמיתיים, חלקם מוצלחים יותר וחלקם מוצלחים פחות, עם חלקם הוא מנהל הוא יחסים קרובים, פתוחים וגלויים ועם חלקם מערכות יחסים המבוססות בעיקר על אינטרס הדדי מסוים כזה או אחר.

ישנם מספר פרמטרים היכולים להבדיל בין חבר אמיתי ובין חבר רגיל או מכר או ידיד.

חבר אמיתי יקדיש לו לאדם מזמנו במידה ויידרש הדבר גם אם לא ממש מתאים לו ברגע מסויים ויהיה מוכן לוותר בלב שלם על נוחותו.

חבר אמיתי יהיה מסור ונאמן, גם אם ישמע או יתקל באנשים אשר יספרו דברי בלע והעלבות והכפשות, יתעלם ויאמין רק בחבר מבלי להתייחס לדברים כלל.

חבר אמיתי יאהב ויכבד את צריך גם אם אינם לגמרי מובנים לו או לא לגמרי מקובלים עליו לחלוטין.

חבר אמיתי יקבל אותך כפי שאתה ולא ינסה לשנות אותך או לשפוט אותך או להטיף לך מוסר ממקום ביקורתי.

חבר אמיתי ידע להקשיב לך קשב רב מאחר ולעיתים אדם צריך לפרוק ולהוציא מבלי “לדפוק חשבון” יותר מידי.

חבר אמיתי ישכיל לצעוק עליך בעת הצורך על מנת לוודא כי אתה לא פוגע בעצמך ולא עושה משהו שעלול לגרום לך לנזק, והוא צועק ממקום שאכפת לך ולא ממקום של מתיחת ביקורת.

חבר אמיתי ימצא לנכון לשתף אותך בעולמו שלו ובהתלבטויות שלו ולא רק יקשיב לך.

תהיה הדדיות מלאה ביניכם.

חבר אמיתי יכול גם לריב איתך מידי פעם וגם לא לדבר איתך במשך זמן מסוים אולם תמיד תמיד תמצא הדרך ההדדית להחזיר את החברות האמיתית למסלולה התקין.

חבר אמיתי ישמח בהצלחותיך ללא קנאה וצרות עין ויעצב אל מול כישלונותיך ולא ישמח לאידך מאחורי גבך רק כי אמרת לו שאתה לא מקבל את דעתו ואת המלצתו ובגלל זה הגיע הכישלון.

יש לה לחברות כאמור מספר לא קטן של ערכים ורמות וגם מספר מעגלים קרובים יותר וקרובים פחות והם כל אחד בזכות עצמו מוגדר באופן אחר ובצורה אחרת.

מעגל החברים הראשון הינו בדרך כלל אנשים אשר מכירים כתוצאה ממפגש אחד או שניים בדרך כלל הינם חברים או מכרים של חברים קרובים יותר ולמעשה זוהי לא יותר מאשר היכרות בסיסית ללא ציפיות מיוחדות, ללא חובות מיוחדות אלה פשוט הכרות מסויימת.

במעגל הנוסף קיימים חברים אשר הקשר איתם הדוק יותר והם מכירים אותך יותר לעומק, סביר להניח כי ק=קיימים איתם לא מעט מכינים משותפים, סביבת עבודה משותפת, לימודים משותפים או חברים משותפים ואשר מכירים הם אותך ואתה אותם ברמות ניכרות של הכרות ואולי אף נפגשים לעיתים קרובות אולם מבלי להתקרב יותר מידי.

המעגל הקרוב ביותר הינו של חברים אינטימיים אשר איתם אין לו לאדם מחסומים או עכבות אשר יכולים לגרום לפערים או מרחקים מנטאליים ונהוג בין חברים טובים ניתן לדבר על כל דבר ללא חשש ופחד בין היתר, בדרך כלל קיימים במעגל האינטימי לא יותר מספורים ובודדים בלבד.

בעידן המודרני של הרשתות החברתיות נוצר מושג חדש שנקרא “חבר וירטואלי” והמייצג קשר עם אדם מסוים אשר מעולם לא פגשת ואולי לעולם לא תפגוש ומהווה הדבר חברות משותפת ברשת חברתית כזו או אחרת וזהו אף תיוג מסוים של “מישהו שמכיר מישהו שמכיר מישהו” של פעם.

חברים שבפייסבוק למשל אתה אפילו לא זוכר שיש לך אבל בכל זאת מרחיב את ההגדרה.

קשר נוסף ומיוחד במינו של חברות הינה הרעות. הרעות הינה בדרגה נעלה יותר של חברות המבוססת עם כללים מסוימים בניגוד לחברות אשר מבוססת עם כללים מסוימים בניגוד לחברות אשר הינה יותר פריסטייל.

ברעות יש לעיתים צורך לוותר על ערכים מסוימים על מזבח ההגדרה למשל כשאחד מהחברים נחשד בעברה שביצע שאזי באם קיימת רעות אזי מצופה מאחד מהם לתת אליבי הולם לשני על מנת לחלץ אותו מן הצרה או המצוקה.

מבחנה האמיתי של הרעות הוא הנקודה שבה אחד הצדדים אמור לוותר על האינטרסים שלו על מנת שיתקיים מושג הרעות במלוא מובן המילה, או לפחות להציע את אותו ויתור.

דוגמא נוספת אשר מקדשת את ערך הרעות הינו השרות הצבאי או הביטחוני והדבר נקרא – אחוות לוחמים.

מושג זה כולל בתוכו ערבות הדדית, נאמנות ואמינות הדדית למען מטרת הכלל שהיא בדרך כלל מחלקה מצומצמת.

יתכן כי אותה אחוות לוחמים אין בין מרכביה חברות אמת במושגים של סביבה רגילה אולם כאשר מתקיים מושג של שדה הקרב או לחימה משותפת אזי קיימת ערבות הדדית החזקה היא מאוד במונח של מישהו נוסף שומר על גבך.

שתף מאמר:

עוד
מאמרים

תיקשור על אמינות

האמינות

תכונת אופי המייחדת בדרך כלל את האדם אשר קיימות בו אמירת האמת באופן כזה שלא ניתן יהיה לחלוק עליו או להטיל ספק בדבריו או במעשיו

קרא עוד »

ההתמכרות

כאשר אדם מסוים או אישה מסוימת מנהלים את חייהם מתוך כורח של שימוש חוזר בחומרים מסוימים או בצורות התנהגות מסוימות ואשר אין להם שליטה על

קרא עוד »