תיקשור בנושא המרדנות

2.10.2021

בבוקר זה משחרר אני מתוכי את המרדנות.

כאשר מגיע האדם אל נקודות מסוימות בחייו, נקודות מסוימות אשר משקפות בעבורו מאורעות אשר איננו יכול ואף איננו רוצה להשלים איתן שהרי במקומות הללו נדרש הוא לעמוד על שלו ועל דעתו ולשמור מכל משמר על ערכיו וכך שנדרש הוא להתנגד בכל כוחו ובכל מאודו.

כאשר נדרש אותו אדם להפעיל את כוחו ואת יכולותיו על מנת למנוע מן הצד השני לכפות את רצונו שהרי נקראת זו התמרדות.

אותה התמרדות מסייעת בידיו של אותו אדם לשנות את המציאות המסוימת אשר למעשה נכפת עליו מצד גורמים אשר מהווים בדרך כלל גורמים עוינים עבורו מאחר וכפיה מחשבתית מובילה בדרך כלל לכפיה הלכה למעשה ואילו האדם אשר בוחר להתמרד נאלץ לעשות זאת מאחר והופעלו כנגדו אלמנטים אשר אינם עולים בקנה אחד עם רצונותיו, ערכיו ואמונותיו.

יכול האדם להיתקל במצבים אשר רצונו לא מכובד על ידי אנשים אחרים בכל מיני מצבים ובכל מיני הזדמנויות כגון במקום עבודתו, במקום מגוריו, במשפחתו, בקרב חוג מכריו וכמובן במצב שבו המדינה אשר קובעת את החוקים מאלצת אותו להתנהגות מסוימת אשר כאמור לא מקובלת על אותו אדם ואז נאלץ הוא לקום ולנסות להתמרד על מנת שלא יאלץ להשלים עם גורלו בניגוד לרצונו.

כאשר בוחר האדם להתמרד, הוא עשוה זאת בדרך כלל מחוסר ברירה ומחוסר רצון להתעמת מאחר ובדרך כלל ההתמרדות מתבצעת כנגד כוחות חזקים יותר ממנו ואז נדרש הוא ליתר מאמץ, ליתר תחכום, וכל כולו מרוכז במאמצים לשנות את פני המציאות על מנת לאזן את אותה סיטואציה.

כאשר מתקומם האדם, נעשה הדבר מאחר והוא מתקשה להשלים עם המצב הנוכחי.

דוגמאות רבות ניתן למנות בהיסטוריה האנושית אודות מצבים שבהם הונף נס המרד וניתן להתמקד בעיקר באירועים אשר שינו את פני ההיסטוריה אודות מצבים בהם החלש לא קיבל את הכפייה אשר הוטלה עליו ובחר להתקומם ולהתמרד בכך שאותם מקרים מסוימים שהמיעוט החלש הצליח לייצר אצל הריבון השליט את הקושי בכפיה, הצליח לשנות את המציאות והפך את גזירת החזק ממנו וכך שבמקרים הללו שונו קליל האירועים אשר בתחילתם היו קשים ומכאיבים עבור המתמרדים ולאחר שהצליח המרד, חזרו הדברים למסלולם התקין מבחינת אותם אלו שהתמרדו.

יכולתו של האינדבדואל להתעקש על אמונתו ועל עקרונותיו וערכיו בניגוד לרוב הכוחני מהווה את הניצחון עבורו ואילו כניעה פרושה מוות, בין אם גשמי ובין אם מנטאלי.

ואולם לא כל ניסיונות ההתמרדות בהכרח הינם כה דרמטיים ואפשר למצוא ניסיונות התמרדות גם אצל אזרחים מסוימים אשר מתמרדים כנגד השילטון אשר קובע באפן שרירותי חוקים ומיסים ומקשה באופן משמעותי את איכות החיים עבור התושבים ואז מרים מישהו מסוים את נס המרד ומתבצעת מהפכה.

המהפכה הצרפתית בימים עבורו מהווה דוגמא מצוינת להתקוממות והתמרדות אשר שינו כליל את המציאות בצרפת וסילקה את השילטון המלוכני המושחת אשר רדה באזרחים באופן בוטה.

התמרדות יכולה להגיע באופנים רבים ובצורות רבות ולמעשה מדובר ביכולת הכלת מצב שלילי מול רצון שלנות את אותו מצב ולא להשלים איתו.

גם המתמרדים צריכים לקחת בחשבון כי אותו שינוי שמבקשים הם לבצע יכול לא להצליח או לחילופין לקחת הרבה זמן ומאמצים.

המרדנות מהווה מצב ביניים והאדם או הקבוצה אשר מתמרדים עושים זאת למעשה על מנת לשנות בצורה מידית דברים אשר הם אינם משלימים איתם הלכה למעשה.

כאשר ניסיון המרד עולה יפה שאז המורד הופך לשולט ואז הצד השני, זה ששלט עד לניסיון המרד ינסה להתמרד בעצמו ואז מתהפכים סידרי העולם עבור שניהם כאשר השולט הופך נשלט וההיפך.

במדינה דמוקרטית, מחליפה את ההתמרדות אשר איננה נחשבת לחוקית ההפגנה.

כאשר אנשים מפגינים, שהרי זו היא אחת מאמות הסיפים של דמוקרטיה ואחת מזכויות הבסיס של דמוקרטיה.

ואולם כאשר הפגנה לגיטימית הופכת לאלימה שהרי זוהי התמרדות וזהו מצב אשר הגדיר המחוקק כאסורה מתוקף חוק והעובר עליה יכול לקבל עונשים מרחקי לכת.

התמרדות בזוגיות הינה כאשר קיים צד אחד אשר שולט ומפעיל כוח על הצד השני, בדרך כלל על מנת לייצר מאזן אימה אשר ישרת את האינטרסים שלו או שלה ואז כאשר הצד החלש מתקומם ולא מסכים עם המצב שבו נאלץ הוא לוותר כל הזמן, שאז מנסה הוא לשנות את הדברים ולהתמרד.

כאשר בתוך אותה מערכת יחסים משתמשים שני הצדדים בכוח ובאלימות, בין אם פיזית ובין עם מילולית שאז הצד השני ממוקם בצד החלש יותר והוא זה שמתמרד.

כאשר גבר מסוים כופה את רצונו על בת זוגו בצורה אלימה ותוקפנית שהרי אין זהו מצב אשר בת הזוג יכולה להכיל במקרים רבים ואז נוצרת סיטואציה אשר בה היא מנסה לשנות את המצב ואותה התמרדות בעבורה מהווה את התקווה ואת האור בקצה המנהרה.

שתף מאמר:

עוד
מאמרים

תיקשור בנושא הערצה

תיקשור בנושא ההערצה

תכונות נעלות אשר קיימות אצל אדם או חפץ גורמות לאנשים מסויימים להעריץ מישהו. ההערצה אשר היא למעשה הפניה השלילית של הערכה באה לידי ביטוי במספר

קרא עוד »

תיקשור בנושא המשמעות

כאשר חש האדם כי אין לו הבנה לגבי משמעות הדרך אותה עושה הוא, שהרי יכול הדבר לערער אותו ולגרום לו להסס לגבי כל דבר כמעט אשר יעלה על דעתו .

קרא עוד »

תיקשור בנושא התהפוכות

אותם שינויים, בין אם הינם פתאומיים ובלתי צפויים ובין אם מדובר בשינויים יזומים ומתוכננים, מהווים אירועים בעלי חשיבות רבה ומשמעותיים ביותר מאחר והם לעיתים משנים את חייו של אותו אדם מן הקצה אל הקצה ולכן ניתן אף להגדיר אותם כמהפכים אשר מייצרים עבור האדם את התהפוכות.

קרא עוד »