תיקשור בנושא ההגזמה

19.2.2021

בבוקר זה משחרר אני מתוכי את ההגזמה

ההבנה אודות משמעות חייו של האדם, מובילה אותו בעת הצורך להשמיע מילים ומשפטים אשר נזקק הוא עבור העצמה והגדלה פי כמה וכמה של הרושם והמשקל של המשמעויות הנובעות ממנו עת נדרש הוא לכך.

כאשר מבקש אותו אדם, להעצים ולהגדיל את משקלן של המילים והמשפטים המביעים את המשמעות אשר בוקעת מפיו שהרי נקראת זו הגזמה.

כאשר מתרחשת הגזמה שהרי מתרחשים בעת ובעונה אחת מספר אלמנטים וביניהם, משתנה התדר אשר בוקע מאותו האדם, טון הדיבור שלו משתנה ואף לעיתים תנועות ידיו ושפת גופו מקבל משמעויות ורבדים נוספים.

כאשר האדם מגזים מבלי שיהיה מודע לכך, שהרי יכול להתרחש מצב שבו יקבל מן הסביבה תגובות אשר יסמנו ויאותתו לו כי הוא מגזים ואף מתקדם לקראת מעבר לגבול חדש.

לעתים, כאשר האדם מתנהג באופן לא סטנדרטי ואף שגרה לא תואמת את התנהגותו שהרי נוהג הוא באופן שגרתי בהגזמה ובמעבר על גבולות אשר מסמנים אותו כאחד שנמצא בתוך גבולות מסוימים ואולם כאשר הוא מגזים בין אם בצורת התנהגותו הלא שגרתית והיוצאת דופן, בין אם בצורת דיבורו הלא שגרתית והמוגזמת והן באופן שבו הוא מגיב באופן בלתי מידתי אל נוכח סיטואציות מידתיות שהרי חורג הוא מהנורמה הסטנדרטית ולכן נחשב הוא למגזים.

בדרך כלל כאשר האדם מתבטא לדוגמא בצורה אשר מפריעה ומרתיעה שהרי הסביבה מתנכרת אליו, מסתייגת ממנו ואף יכולה לתייג אותו כבעל התנהגות לא שפויה.

במידה והאדם מודע למעשיו במובן הרחב של המילה שהרי יכול הוא להגיע לגבולות שלו ואולם לא לחצות אותן ולכן שולט הוא בעצמו.

לעיתים, כאשר אינו מודע אותו האדם באופן מלא לתגובותיו מאחר ואינו יכול לראות את עצמו באופן אובייקטיבי שהרי נדרשים עבורו אנשים אמון אשר יוכלו לשקף בעבורו את אופן התנהגותו ואת אופן דיבורו וכך גם יוכל אותו אדם, במידה ומקבל הוא בדרך כלל את דעתם של אותם אנשים, אנשי אמונו, שהרי יכול לסגל הוא לעצמו אמות מידה שונות לגבי אופן התנהגותו ועל ידי כך לא לעבור את גבולות הסביר ולא להגזים.

במידה ואותו אדם מגזים באופן מכוון שהרי יכולה זו להיקרא כהתרסה וזו אינה תמיד מתקבלת בהבנה ובהכלה מן הסביבה.

בדרך כלל, כאשר אדם מגזים בכוונה, קיימת לכך סיבה אסטרטגית ואשר מביא הוא הלכה למעשה את חוויות העבר הפחות מוצלחות שלו וזו הסיבה להעצמת אופן התבטאותו ובאופן מוגזם ומופגן.

נורמות התנהגות מקובלות בקרב עמים שונים ומכונות כמנטליות מסוימת אשר מקובלת אצל אנשים מסוימים ואינה נחשבת כהפרה של כללי התנהגות מסוימים ואולם בדיוק אותה התנהגות נורמטיבית וסטנדרטית זהה במקום אחר, בנסיבות אחרות יכולה ואף עלולה להיחשב למוגזמת ולא מקובלת והפרה בוטה של נורמות התנהגות ולכן הכל בעיני המתבונן או המאזין ולגופו של עניין.

אנשים אשר הינם רגישים להתנהגות אשר אינה סטנדרטית ואף מתקשים להכיל רגשית התנהגות מוגזמת ומופרזת יתרחקו מיידית מאותם אלה אשר מוגדרים כאנשים מוגזמים.

גם צורת לבוש מוגזמת כגון שימוש בצבעים רועשים מוגדרת כ”היפסטריות” ונחשבת לצורת לבוש מוגזמת ואף מגוחכת לעיתים.

באותו אופן ובעקבות כך נוצרו במהלך השנים קודי לבוש אשר נועדו אחידות והתקרנפות.

צורת דיבור מוגזמת ומכוונת נקראת במנעד רחב של שמות והגדרות.

דיבור בקול רם והפגנתי לצורך משיכת תשומת לב, נקראת התנהגות פרובוקטיבית ונועדה לגרות ולייצר תגובה מן העבר השני אשר לא הייתה מגיעה ללא הפרובוקציה וההתרסה.

צורת לבוש נועזת ופרובוקטיבית נחשבת למוגזמת ונועדה, מן הסתם, לצורך משיכת תשומת לב באותה המידה.

גם בטבע, נחשבות חיות שונות באופן מסוים למוגזמים, כגון ג’ירפה אשר מתהדרת בצוואר מוגזם, קרנף אשר מתעטף בעור עבה ומוגזם, נמלים אשר מתנהלות בחריצות מופרזת ומוגזמת וכך הלאה, ואולם כך ברא אותם הטבע ולכן יכולים למצוא סיבות להבנה כי אין זו הגזמה אלא כורח הנסיבות וגם באותה מידה, אנשים אשר מגזימים, יכולים למצוא סיבות ותירוצים לכך.

שתף מאמר:

עוד
מאמרים

הטעויות

הטעויות

מקובל לאמר שמי שלא עושה לא טועה ואכן תנאי ראשון לביצוע טעויות הוא העשיה עצמה מאחר ורוב מוחלט של בני האדם מעדיף לא לטעות

קרא עוד »

תיקשור בנושא הפשטות

אם ינטרל האדם את ההשוואתיות לאחרים ויתמקד כל כולו בשבירת מחסומים ותקרות זכוכית אך ורק בהשוואה לעצמו, יוכל להביא את האושר המוחלט מאחר ובמידה וילמד וישכיל אותו אדם להיות שמח בחלקו ויוכל לשמוח מן הדברים הבסיסיים, הפשוטים והנכונים עבורו.

קרא עוד »