תיקשור בנושא הברכות

7.2.2021

בבוקר זה משחרר אני מתוכי את הברכות

משמעותה של הדרך שעושה האדם במהלך חייו נובעת מתוך נפשו המיוחדת וההבנה בדבר ייעודו ומטרת העל שלו המובילה אותו, כל אדם עם דרכו הייחודית ועם מאפייניו הייחודיים.

ככל שמעמיק האדם במשמעות הדרך, כך נזקק הוא לביאור דרכו ולמצפן היכול להורות לו איך עושה הוא את דרכו כהלכה או שמא משחית הוא את זמנו ולא הולך בדרך המלך.

על מנת כי יהיה משוכנע האדם בנבונות דרכו נזקק הוא מעת לעת להנחיה ולפסק זמן אשר בו יוכל לקבע את הנתיב בו הוא הולך ויחד עם זאת ימלא באדיבות אחר ההנחיות אשר מקבל הוא מן ההשגחה הפרטית שלו תוך כדי שמתגבר הוא על מכשולים ומהמורות בדרך אל המטרה.

כאשר מקבל האדם ברכה, מתייחס הוא אליה במלוא הרצינות מאחר ונזקק הוא להודיה.

החיזוקים שאותו מקבל האדם מעצימה אותו ומקבעת את האנרגיה המיוחדת אשר נובעת מן הפנים אל החוץ כאשר מתקבלת הדרכה עבורו וכך שמתמלאים בכוחות נפש וביכולות מבורכות להמשך הדרך הייחודית לאותו אדם.

כאשר אדם מסוים מבורך מן ההשגחה משמעות הדבר הינה כי קיימת בעבורו חשיבות מיוחדת לכך שמצוי הוא במקומו המיועד וכי יכול הוא ללכת בדרך הישר ואף למלא את ייעודו במלוא הקיטור.

ברכה היוצאת מן הנפש מעניקה הן למברך והן למבורך את תעצומות הנפש הנדרשים לו ואף את הכוחות המיוחדים המאפשרים לו למלא באופן חיובי את משמעותה העמוקה של הווייתו ואת שליחותו אשר עבורה נמצא הוא על פני האדמה הקדושה.

כאשר מתקבלת ברכה עבור האדם המסוים מתאפשרת לו קבלה מלאה ושלמה של משמעות הטוב הן עבורו והן עבור דרכו.

שתף מאמר:

עוד
מאמרים

ספק

הספקות

נהוג לומר את המשפט – “כאשר יש ספק – אין ספק”.
משמעות המשפט למעשה מכסה טפחים ומגלה טפח, מאחר ולמעשה הספק או אי ההבנה או חוסר הודאות הוא אלמנט משמעותי וניכר בכל אחד ואחד מאיתנו.

קרא עוד »

תיקשור בנושא ההבלגה

ההבלגה. האדם המרכז את מלוא כוחו ואת תעצומות נפשו, על מנת לעצור את תגובותיו אשר הינן לעיתים לא מידתיות והעלולות לפגוע הן בעצמו והן בסובבים

קרא עוד »