תיקשור בנושא העצמאות

תיקשור בנושא העצמאות

התודעה המאפשרת לאדם מסוים להשתחרר מצורת חשיבה מסוימת גורמת לו בשלב מסוים בחייו הבוגרים להיכנס בין אם מרצונו ובין ממצב שבו נכפו עליו הדברים למסלול אשר הוחלט עבורו ואשר צורת מחשבתו התפתחה לכלל הבנה כי לוקח הוא אחריות על עצמו ועל דרכו ובין אם הוא בשל לכך ובין גם אם לא, הוא עובר למושב הנהג של הרכב של חייו.

החשיבה העצמאית מאופיינת ביכולות מסוימות אשר לא כל אדם באשר הוא יכול להן מאחר והאחריות הנדרשת לכך היא רבה ומקיפה ודורשת אומץ ונחישות רבים וכמובן גם חשיבה רחבה אשר תיקח בחשבון אלמנטים רבים אשר לאנשים אשר אין להם יכולות עצמאיות ירגישו כי אינם כשירים או אינם מסוגלים למלא את המשימה.

העצמאות הינה קודם כל ולפני הכל מצב תודעתי מסוים אשר משחרר את האדם המסויים ממסגרת כופה מסוימת אשר מאפשרת לו לקחת אחריות על חייו ודרכו.

יכולתו של האדם העצמאי לקחת אחריות על דרכו ללא חשש אשר ימנע ממנו את ביצוע הדברים כאמור הינו עניין של מבנה אישיות מסוים ואשר בבוקר יום שישי זה נפרטו עבורך בהרחבה מאחר ומדובר בנושא משמעותי עד מאוד ביכולת הבנת נפש האדם ואין מדובר רק בעצמאות עסקית אלא בעיקר בחשיבה עצמאית אשר יכולת הבנתה תאפשר חשיבה עצמאית של יותר מאדם אחד אלא חשיבה עצמאית משותפת לשני אנשים ואולי גם שלושה במטרה כי הבנת חשיבות העצמאות הינה למעשה חופש במשמעות החיובית של המילה וכאמור החופש העצמאי לאמר את דעתך העצמאית באופן כזה אשר האדם המסוים אשר מונע מביטחון עצמי ומודעות עצמית גבוה לא יהסס לאמר את דעתו בגלוי ומתוך דרך נעימה ככל האפשר ובמידה ונוצרת סיטואציה של מחלוקת מסוימת בנושא מסוים שאז לא יהסס אותו אדם מסוים לאמר את שלו מאחר ואם היסס שהרי אין הוא בתחושת העצמאות באותו רגע.

אלמנט נוסף וחשוב לא פחות הינו הפגנתו של כוח עמידתך ללא חשש ובאופן נוכח של העובדה כי לא תוותר על מקומך ועמידתך על שלך.

נוכחותו החיצונית של האדם, מראהו החיצוני, מהווה חלק חשוב מאוד ברמה מסוימת ואולם ברמות רוחניות גבוהות יותר ורמות תודעה אישית יותר מפותחות מתחיל המראה החיצוני לשנות פחות ואותו תדר מסוים אשר מהווה נפשו הפנימית ונוכחותו הקוסמית שהרי ניתן לראות אל תוך הנשמה הפנימית ואשר זו מהווה את ראי הנפש ויש לאנשים מסוימים את היכולת לראות באופן מסוים את ראי הנפש של האדם שמולו ואז באופן מהיר למדי נוצרת מערכת מודעת לעצמה בין שני האנשים המסוימים ולאותו תדר משותף נוצרת נוכחות עצמאית משותפת חדשה אשר מפגינה כאמור עמידה נחושה ומשותפת על דעתה המשותפת והעצמאית ומהווה הדבר הוכחה ממשית לקשר החזק המאוחד והעצמאי.

האלמנט הבא המרכיב והממחיש את העצמאות הוא הפגנת החשיבות העצמית.

כאשר אדם מסוים או גוף מסוים מראה כלפי חוץ בטחון עצמי ויכולת מבט ישיר בעיניים, גב זקוף, כתפיים זקופות ונחושות, בטן מכונסת, סרעפת פעילה וברק ותום נעורים בעיניים מלאות אור ושמחה, שהרי קיימת ונוכחת גם החשיבות העצמית הפנימית שמאירה באור גדול כלפי חוץ ומהווה את השכבה הראשונה של נפשו של האדם אשר מונע הוא מכוחה של העצמאות המנטאלית של האדם.

אדם מסוים אשר ניחן ביכולת הפגנת חשיבות עצמית באופן מיטבי וחיובי להבין את יכולת נוכחותו הבולטת ובא הדבר לידי ביטוי בעיקר בפגישה פנים אל פנים כאשר במידה וקיים תדר משותף של חשיבות עצמית הדדית שאז בא אלמנט זה לידי ביטוי באופן שבו יוצר הוא חשיבות עצמית הדדית ומהווה חלק חשוב בהפגנת העצמאות המאוחדת.

אלמנט נוסף המהווה רובד נוסף ומשמעותי בנושא העצמאות הוא האסרטיביות.

יכולת זו מהווה את היכולת לעמוד על שלך ועל דעתך המודעת מתוך מקום של כבוד ונימוס חיצוני.

אסרטיביות הינה במידה מסוימת שתלטנות מעודנת ומרומזת אולם נוכחת מאחר ובמידה ואין רצון להשיג את המטרה המסוימת  שאז קיים וויתור מודע על הדרך המסוימת.

העצמאות המנטאלית של האדם ויכולת העמידה על שלו ועל דעתו מהווה משקל לא קטן במידה והוא כאמור מסוגל לשדר כלפי עצמו ואז כלפי חוץ את הביטחון העצמי המסוים שיש ביכולת לעמוד על שלך ועל דעתך ראשית עם עצמך ואז ממקום של כוח פנימי שיוצא כלפי חוץ, מתגלה מתוך ראי הנפש היכולת להבהיר ולפרש את רצונך באופן נעים ואשר במידה ונאמרת באופן מעודן מפיק את התועלת שבדברים באופן שבו הצד השני יוכל להכיל את משמעות הדברים.

האלמנט הבא אשר מהווה חלק חשוב ומשמעותי הינו האנרגיה החיובית אשר מאפשרת הנעת הדברים באופן מהיר ויעיל ובקצב חיובי.

כאשר הדברים מתקדמים בקצב טוב ויעיל אל עבר המטרה שאז נוצרת לה דינאמיקה חיובית וטובה ומאפשרת את ביצוע הדברים באופן המיטבי ואולם כאשר הקצב מואט מסיבות מסוימות שאז מתחילים הדברים לרדת והדבר איננו רצוי ודורש התייחסות מיידית אשר תצית מחדש את הדינאמיקה הפנימית אשר נוצרה בפעמים הקודמות.

קצב יכולת קבלת החלטות בין אם בין האדם לבין עצמו ובין אם בין האדם לאנשים אחרים ונוספים מהווה אף הוא המחשה מהותית בנושא העצמאות מאחר ומעיד על בטחון עצמי, מודעות עצמית, חשיבות עצמית וכמובן יכולת הנעת הדברים ואולם כל אלו חשוב שיהיו עטופים במעטפת נעימה וחיובית ולא כזו אשר יוצרת ריחוק אלא קירבה ונועם, מעיד הדבר על יכולת עצמאית חיובית וטובה.

לסיכום נושא העצמאות יש להבין את חשיבותה של העצמאות במובן הרחב של החופש ויכולת קבלת ולקיחת האחריות על הדברים ובעיקר על עצמך.

העצמאות הינה בראש ובראשונה דרך חיים ודרך מחשבה ויכולה לשרת את האדם כך שתהווה עבורו דרך חיים מלאה ומעניינת מצד אחד ומצד שני גם קשה ומאתגרת באותה המידה.

ואולם מי שמוותר על זכותו לחשיבה עצמאית ולקיחת אחריות מלאה על דרכו וחייו שהרי גם זו במידה ונעשית מתוך הבנה מלאה של משמעות הויתור הזה שהרי אותו אדם מסוים אשר יגדיר את עצמו כאחד שלא מוכן עדיין לעשות את השינוי כבר מכניס את הנושא לתודעתו ובמידה והוא מודע לכך שזהו מסלול חייו וזוהי דרכו שהרי גם כך הוא מבין את משמעותה של עצמאות ושל אחריות.

העצמאות הינה הבחירה שלך מתוך לקיחת אחריות על מעשיך.

 

 

 

שתף מאמר:

עוד
מאמרים

סליחות

תיקשור בנושא הסליחה

הסליחה או בקשת הסליחה הינה צורך פנימי בראש ובראשונה על מנת לשחרר משא כבד של רגשות אשמה במידה והסליחה מגיעה ממקום אמיתי וכנה, קיימת כמובן בקשת סליחה מתוך אינטרס של העמדת פנים ומתוך חוסר ברירה.

קרא עוד »

תיקשור בנושא הכדאיות

האדם בוחן בעיניים פקוחות לרווחה את הכדאיות של כל נושא ונושא על מנת שיוכל לקבל עבור עצמו את ההחלטות הנכונות, המתאימות והרצויות ביותר על מנת שיהיה שלם ככל האפשר איתן.

קרא עוד »