תיקשור בנושא הפשטות

24.8.2021

בבוקר זה משחרר אני מתוכי את הפשטות.

כאשר מביט האדם אשר מצוי בדרכו אל עבר מחוז חפצו, אל הדרך אשר עשה בעבר, כאשר מביט הוא על הדרך אשר עושה הוא מהווה ואף כאשר חושב הוא על הדרך אשר מצויה עוד לפניו בעתיד לבוא שהרי נראים הדברים עבורו כמורכבים ואף לעיתים מסובכים ואולם דווקא בזכות זאת, עליו לנסות ולהיצמד אל המקורות ואל הפשטות.

אותה פשטות מסייעת בידו לפשט את הדברים, כלומר לגרום לכל דבר מורכב ואף מסובך לעיתים להראות פשוט וקל.

כאשר לאדם יש את היכולת לפשט את הדברים שהרי קל לו הרבה יותר להבין את הדברים.

במידה וקיימת לאותו אדם יכולת בחיבור אל מקורות הידע, שהרי אותה יכולת הפשטה מסייעת בעבורו לראות את הדברים באופן שיהיו בידו בעיקר תשובות פשוטות.

אותה יכולת אשר קיימת עבור האדם והיא יכולת ההפשטה, נותנת בעבורו את היכולת להבין דברים באופן קל, ברור, מובהק ומרווח, לכן במידה וקיימת בעיה או סוגיה מסוימת אשר עבור קבוצת אנשים מסוימת משתמעת כבעיתית ואף מורכבת, במידה ובתוך אותה קבוצת אנשים ישנו אדם אחד אשר קיימת לו היכולת לראות דברים באופן פשוט, שאז יכול הוא לסייע לאותה הקבוצה לראות אף היא את הדברים המורכבים כפשוטים וקלים להבנה.

ואולם במידה ואכן הדברים כל כך פשוטים להבנה מדוע יתכן כי יקום מישהו מתוך הקבוצה וינסה לצאת חוצץ כנגד אותו אדם?

קיימות סיבות מסוימות לכך והעיקרית היא מטעמי אגו, כלומר לעיתים הצורך של אנשים מסוימים הוא לסבך ולא לפשט מאחר וכנראה שהפשטות באה ביחד עם אלמנטים אשר מהווים אלמנטים מאימים כגון אותנטיות, כנות ואמת שכידוע מהווה בעיה על הללו אשר אינם כאלה.

ההבנה של הדברים המורכבים לא בהכרח הופכת את הדברים לפשוטים וכך נוצרת לה חשיבה היברידית אשר יודעת מצד אחד לפשט את מה שמסובך לכלל “מורכב” ואת כל מה שמורכב לכלל פשוט, כלומר התהליך אמור לקרות באופן שבו הוא נעשה באופן הדרגתי.

כאשר בראיית הדברים נראים מסובכים שהרי לא ניתן להפוך אותם ישר לפשוטים כי אם כך שהרי לא כל אחד יוכל להבין את אותה סוגיה ואולם במידה ואכן קיימת מורכבות לנושא או לאלמנט שהרי באופן הדרגתי חושפים אט אט ובקצב שבו הדברים אמורים לקרות, פשוט וקל.

לאחר שהדברים מוגדרים בצורה שבה ניתן יהיה להכיל אותם, שאז הופכים הדברים המסובכים למורכבים ואז השלב הבא לבחון באופן מדוקדק ואף מפורט את כל המרכיבים של אותו אלמנט ורק אז ניתן לפשט אותם.

משמעות הדבר הינה כי הפשטות בהווייתה הפשוטה עלולה להראות פשוטה מידי ואז מוח האדם ידחה את אותה פשטות מ אחר וזה יראה כלפי חוץ קל מידי ולא הגיוני וכידוע האדם הרגיל בעל החשיבה הסטנדרטית לא מתאמת ואף לא מתעמת עם מה שלא הגיוני בעיניו.

לדוגמא – אדם אשר מוטרד כל הזמן מדברים אשר טרם קרו ומדיר הדבר שינה מעיניו ובא הדבר לידי ביטוי בהתנהגותו הלא נעימה והבלתי חברית ומהווה הדבר גורם בעל חשיבות רבה על כל סביבתו בשל האנרגיות השליליות אשר מפיץ הוא בסביבתו, שאז הדבר הנכון והמתאים ביותר לעשות הוא להראות לו את הצדדים הטובים בחייו ואת האלמנטים החיוביים וכך בדיוק בפשטות לשקף עבורו את הדברים הפשוטים ואולם תגובתו של אותו אדם ברוב המוחלט של הדברים תהיה בנוסח של הדברים הרבה יותר מורכבים מזה…

לעיתים, הפתרון לבעיות ולדברים המסובכים כל כך פשוט וקל ואולם מוביל בהכרח לצורך של האדם לשנות צורת מחשבה מן הקצה אל הקצה וכידוע כאן מתחילה הבעיה העיקרית והיא הקושי בלשנות את אותה חשיבה ולמעשה באופן מובהק לשנות צורת חשיבה היא עבור אנשים רבים הודאה בטעות מאותם אנשים אשר מתקשים להודות בטעות נובעת בגלל החשש כי על טעויות צריך לשלם ולשינויים יש מחיר גבוה מידי עבור אותו אדם מסוים אשר חושש ואף פוחד להודות כי טעה מחשש שאז מגיע גם מועד התשלום על אותה טעות.

מכאן, שאנשים אשר מודים בטעויות מתוך מקום של עוצמה וביטחון עצמי וללא חשש יש בהם את הכנות והאמת ואף את הפשטות שכאמור מהווה תכונה ותדר אשר ממצבים את האדם אשר זכה בהם באור גדול וחיובי.

כאשר צורת חשיבה מסוימת מנסה לפשט את הדברים לכלל אלמנטים פשוטים וקלים להבנה קיים חשש כאמור כי עבור אנשים מסוימים ישדר הדבר חוסר רצינות מאחר ובעולם הישן קיימת יראת כבוד רבה מאוד כלפי הללו אשר מטבלים את דבריהם באמירות אשר מסובכות להבנה על מנת להרשים את כולם בחוכמה ובידע הרב ואף להוסיף אל אותם דברים גם ציטוטים ודקלומים מפי אנשים אשר הוגדרו זה מכבר כ”חכמים עם תעודות” ולכן לדברים המסובכים קיים מקום של כבוד בכל דבר שקשור או מריח בניחוח העולם הישן ואף השמרני, החשדני והקפדני.

צורת חשיבה של העולם החדש (ניו אייג’) הינה תפיסה מופשטת ופשוטה וזו למעשה גם נורמה אשר משתרשת אט אט ואולם באופן מוחלט, מאחר ולא פשוט להיות פשוט.

כאשר נפגשים שני אנשים בעלי תדר מסוים אשר אחד מהם מדבר פשוט ואותנטי ואילו השני מדבר מסובך ומורכב גם יחד, ובאופן מדקלם שאז סביר להניח כי לא יהיה ביניהם חיבור נשמתי מאחר ואנשים פשוטים אוהבים להתחבר לאנשים כמותם וכך גם אצל הללו אשר מעדיפים את הדיבור הכללי, המתחמק ואף המרפרף מסיבות של תחכום יתר.

אין בכך כל רע אלא פשוט עובדה ולכן כאשר קורה הדבר שאז אחד הצדדים נאלץ להתאים את עצמו אל השני ואולם כאן בדיוק מתחילה הבעיה מאחר ואדם פשוט הוא לא בהכרח נבער מדעת אלא מעדיף לומר את הדברים בצורה ברורה ופשוטה וזו למעשה כנות.

אנשים אשר מעדיפים לסבך את הדברים, נובע הדבר מתוך מנגנוני הגנה בלתי מודעים ויש להם חשש אלום מן הכנות וממי שמיצג אותה עבורם שהם האנשים האותנטיים.

פערים מסוימים אשר מתגלים בין אנשים ואשר נובעים מצורת חשיבה הינם הפערים אשר הכי קשה לגשר עליהם מאחר וצורת חשיבה היא צרובה ומושרשת הכי עמוק שאפשר.

הסיבה היחידה לגישור על פני הפערים מהסוג הזה הוא אירוע מחונן אשר מתרחש על האדם וגורם לו לזעזוע וטלטול כה רב עד שאמות הסיפים שלו מתערערות וצורת חשיבתו נסדקת עקב הבנה עמוקה כי ראה את הדברים בצורה לא נכונה.

כאשר עובר אדם מסוים חוויה מטלטלת כגון זאת שהרי נפתח באופן מסוים להקשיב לקולות אשר קודם לכן הכחיש במלוא המרץ והיה בדיוק בצד השני של הספקטרום המסוים.

אותה קריאת השכמה גורמת לאדם לשנות את עצמו ואת משמעותו מאחר וחווה את הדברים על עצמו וקיבל שיקוף מדויק ותמונת ראי אשר גרמה לו לא לאהוב את אשר ראה.

כאשר בוחר אדם מסוים בצורת חשיבה פשוטה וכנה יש לדבר מחיר שעליו לשלם וכמובן שעליו להיות מודע לכך עוד מבעוד מועד.

משמעות הדבר הינה כי כאשר צועק הילד הקטן והאותנטי כי המלך עירום ואמר למעשה את מה שכולם יודעים אך לא מעיזים להגיד בקול רם שהרי קיימות לדבר משמעויות רבות ודווקא בעולם הישן אותו ילד הינו גם סימן לכך שלא תמיד צריך להגיד את הכל כל הזמן וצריך למנן גם את האמת מאחר ועודף ממנה גורם לאנשים רבים לא לרצות להתעמת איתה מאחר והתוצאות שלא ותה אמת ואותה פשטות יהיו הצורך לשנות דברים ואף להודות בכך שעד עכשיו ועד אותו הרגע טעה האדם בשיקוליו.

כאשר רואה האדם את האור ואת האמת, אין דרך חזרה עבורו ולכן עליו לדבוק בה בכל כוחו על מנת לצלוח את הדרך הנותרת קדימה.

שתף מאמר:

עוד
מאמרים

תיקשור בנושא הקרירות

קיימות תכונות אנושיות אבות ומגוונות אשר טבועות אצל מהאדם ואשר קובעות לו את חייו, את דרכו ואת ייעודו. תכונות אלו למעשה מתוות לאותו אדם את

קרא עוד »

תיקשור בנושא התרחישים

דרכו של האדם, מורכבת ממקטעים שונים, משמעויות שונות, מתזמונים שונים וכמובן מתרחישים שונים אשר כולם גם יחד מרכיבים את אותו מסלול, את אותה הדרך אל עבר מטרתו המסומנת, בין אם מודע הוא אליה ובין אם לא.

קרא עוד »