תיקשור בנושא מורי הדרך

3.12.2021

בבוקר זה משחרר אני מתכון את מורי הדרך.

כאשר מצוי האדם במהלך דרכו אל עבר מקורות ייעודו הנבחר עבורו, שהרי מצוי הוא כל העת בתהיות ובשאלות ובברור סוגיות שונות אשר עולות, צפות וצצות כאשר איננו בטוח בנוגע למשמעותה של הדרך אשר עושה הוא.

מצד אחד, אותה הליכה קדימה באופן אוטומטי וממוקד מטרה מהווה עבור אותו אדם את ההגשמה אשר משוכנע הוא בקיומה כי אחרת לא היה הולך באותה הדרך המסוימת באותה דבקות במטרה ובאותה אמונה מובהקת ומצד שני מאחר ואיננו מצויד במקורות מידע אשר ישקפו עבורו את כל הפניות ימינה ושמאלה, את הכליות וכת המורדות ואת הסימנים, האיתותים והתמרורים אשר קיימים באותה הדרך, שהרי נזקק הוא ונדרשת עבורו הדרכה אשר תשקף עבורו האם הדרך אשר בה הוא הולך ופוגע אכן תוביל אותו אל ייעדו וייעודו.

כאשר הדרך מתעקלת ומפותלת, מתארכת ומסתבכת עבור אותו אדם מסוים, שאז לעיתים נאלץ הוא לעצור ולחשב מסלול מחדש.

משמעות הדבר הינה כי אותו אדם מאבד באופן מסוים את האמון ביכולותיו הטבעיות לנווט עבור עצמו את הדרך, לקבל את המידע הנדרש עבור הניווט וההתמצאות. מחרב וכל שקיימות עבורו שתי אפשרויות סבירות לצורך ההמשך בדרך, אחר היא לנסות ולהתמקד להוציא מעצמו איכשהו עוד ידע ולהמשיך בכוחות עצמו ולסמוך על יכולתם העצמאיות ועל חושיו ולהתמקד בדרך המסוימת בעצמו או שישתמש באנשים שעברו באותה הדרך כבר ויכולים לסייע בידו ולתת בעבורו עצות מועילות ולהעשיר אותו מניסיונם המוכח על מנת שיוכל להשתמש באותו הירע הטמון בהם לטובתו.

כאשר בוחר האדם להשתמש במורה דרך אשר ייקח אותו למחוז חפצו שהרי משתנה הדרך עבור אותו אדם והאחריות עוברת ממנו והלאה.

כאשר בוחר האדם במהלך דרכו לעצור לרגע, למצוא מורה דרך שייקח עליו את תפקיד המנווט ולמעשה יכול את האחריות על עצמו, מתקיים באותו רגע ממש מהלך אשר מנקה את האדם ההולך בדרך מן האגו אשר גרם לו ללכת בדרך מבלי להבין ממש לאן הוא הולך ואילו משאבים צריך הוא להשקיע על מנת להגיע אל מחוזות חפצו מאחר וזו הפעם הראשונה אשר הולך הוא באותה הדרך המסוימת.

כאשר נפרד אותו אדם מן האגו שלו לזמן מה שהרי ללא ספק, מותיר הוא את מלאכת ההובלה בידי אותו מורה דרך נבחר אשר לתפיסתו ולהבנתו מסוגל להובילו למחוז חפצו על סמן מקורות הידע אשר מצויים בו מאחר ומורה הדרך אשר הזדמן על דרכו של אותו אדם, הוכיח עבורו במעשים ובידע אותו הפגין כי ראוי הוא למשימה.

כאשר מתמסר האדם המסוים למורה הדרך, שאז ניטלת ממנו האנרגיה שמבזבז הוא על הליכה סתמית.

תפקידו של מורה הדרך הינו ממש כמו אותו תפקיד של רועה צאן אשר מוביל את העדר בתום יום המרעה אל מקום מבטחים מאחר וזו הדרך אשר מכיר הוא היטב ויודע את צפונותיה.

מורה הדרך נוטל את האחריות לשלומם של אותם הללו אשר נשענים עליו וסומכים עליו כי ינחה ויורה, יוביל ויחבק ויעניק את הביטחון אשר נדרש לצורך ההליכה בדרך בלתי מוכרת.

לרוב, מצויד אותו מורה דרך בכלים אשר אינם קיימים עבור כאלה שאינם מורי דרך. מה הכוונה?

מורה דרך רוחני אשר לוקח את אותם אלה אשר איבדו כיוון או אלה אשר זקוקים כל העת ליד מכוונת אשר תסלול עבורם את בדרך אל מקורות האור אשר אינם מסוגלים ואינם יכולים לגלות בכוחות עצמם מאחר ואינם מצוידים ביכולות אשר בהן מצויד אותו מורה דרך אשר למעשה חווה את ההליכה הזו בעבר וכעת נותן הוא לאחרים מניסיונו עבורם מאחר וזהו ייעודו שלו.

כאשר נכנס אדם מסוים לתפקיד מורה הדרך שאז משמעות הדבר הינה כי חש הוא במעמקי נפשו כי זהו התפקיד אשר הוטל עליו וזהו היעוד המדויק עבורו מאחר והוראת והנחיית הדרך איננה מתאימה עבור אלו אשר אינם יכולים לקחת אחריות באופן טבעי.

לקיחת אחריות כשמה כן היא במידה ואין ביכולתו של מורה הדרך לקחת בכוחות עצמו את האחריות על שלומם של אנשיו, שהרי כנראה אין הוא מתאים להיות מורה דרך אמיתי.

לא מספיק שאותו אדם מסוים אשר יתיימר להיות מורה דרך יכריז על עצמו ככזה אלא צריך הוא להיות בעל כישורים ויכולות אשר פרט ללקיחת אחריות, צריך להיות הוא בעל יכולת הכלה וחמלה על מנת לתת כתף ויד מסייעת עבור אנשיו אשר מתקשים ללכת בדרך במידה וכמות המכשולים וכמות המהמורות רבה ומעיקה.

כאשר אדם מסוים הולך בדרך מסוימת ונדרש הוא ליד מכוונת אשר תעזור ותסייע בידו להגיע אל מחוז חפצו ונעזר הוא במורה הדרך המתאים שהרי הדרך נעשית עבורו קלה יותר, נעימה יותר ויעילה הרבה יותר כל שגם אותו אדם יוצא נשכר וגם מורה הדרך אשר למעשה הגשים את ייעודו ושליחותו אשר עבורה הזדמן אל אותו אדם מקבל את שכרו תרתי משמע.

הוראת הדרך עבור מורה הדרך הינה הגשמתו והינה ייעודו וכך שאותה הנחיה מעניקה בעבורו את משמעות האושר הקיומי מאחר ולמעשה זו בדיוק משמעות האושר- יעילות מרבית ומיקוד של יכולותיך עבור עזרה לזולת.

כאשר מורה הדרך הרוחני מביא אנשים להבנה, להכרה ולישועה עצמית, שאז מקבל הוא עבור עצמו את המיטב מאותה סיטואציה אשר הזדמנה אליו ולכן מגשים הוא את עצמו בדרך הטובה והיעילה ביותר.

מורה הדרך הרוחני יכול להיות גם מטפל אשר מרגיש כי יכולותיו הברוכות מעניקות עבורו את היכולת ואת הרצון לתת מעצמו ומיכולותיו לעוד ועוד אנשים ואיננו מרגיש מסופק מכל שמטפל הוא כל פעם באדם אחד.

כאשר מרגיש אותו מטפל כי ניסיונו וידענותו רבים, שאז מתפתח אצלו הרצון והתשוקה לקחת את אותו ידע אשר מצוי בו לשלבים גבוהים יותר על מנת כי יגשים את עצמו באופן מלא.

כאשר אותו מטפל הופך את עצמו למורה דרך שאז למעשה הוא משדרג את יכולותיו ויוצא אף הוא לדרך חדשה מבחינתו למרות שעושה הוא את מה שהוא יודע הכי טוב זה העזרה לזולת.

ההגשמה של אותה יכולת לעזור לזולתו הופכת אותו למורה דרך מצוין, למורה נבוכים למנחה מוכשר אשר יכול לתת ולתת עוד ועוד מתוך מקורות האור אשר גלויים ופתוחים לפניו.

בעבר, הפכו מורי הדרך המוכשרים ביותר למנהיגים רוחניים אשר השפיעו בעזרת הידע הרב אשר הפגינו ובעזרת הכוח הרב אשר צברו.

כאשר מורה דרך הופל כבדרך הטבע למנהיג רוחני, שהרי תפקידו מקבל רבדים ושכבות נוספות ואותה נתינה רבה אשר נותן הוא ללא גבול הופכת עבורו למרכז חייו.

הנתינה הבלתי מוגבלת של מנהיג רוחני נובעת מתוך השפע האינסופי של מידע וידע אשר מצויים ברשותו של אותו מנהיג רוחני. כאשר משתמש אותו אדם מנהיג ביכולותיו הטבעיות שאז מבורכת דרכו באופן מלא.

מנהיג רוחני אשר משכיל להעניק לצאן מרעיתו את ידענותו והבנתו בדבר הדרך המסוימת והייחודית עבור כל אחד ואחד מבצע הלכה למעשה את ייעודו הנבחר ואת שליחותו הקדושה וכל שיכול הוא לבוא על סיפוקו באופן מלא ומושלם.

שתף מאמר:

עוד
מאמרים

תיקשור בנושא הבדלנות

יכולתו של האינדיבידואל, כמו גם יכולתה של קבוצה מסוימת או של חברה מסוימת להוציא את עצמה מן הכלל ולסמל ולסמן את עצמה באופן מיוחד ושונה

קרא עוד »
הסבלנות

הסבלנות

ללא יכולת לגלות סבלנות, הרבה דברים לא היו קורים באופן שבו אמורים הם היו לקרות, לא מבחינת התוצאה כמובן, אלא רק מבחינת הדרך. תוצאה סופית

קרא עוד »