תיקשור בנושא הדאגות

28.9.2021

בבוקר זה משחרר אני מתוכי את הדאגות.

כאשר מצוי האדם בדרכו אל עבר ייעדו אשר נוהג הוא לחשוב מחשבות בין אם טובות ובין אם רעות, שהרי אותן מחשבות מושפעות מסך כל חוויותיו, התנסויותיו ודמיונותיו.

למעשה, הדאגות הינן מחשבות של מצבים אשר טרם התרחשו במימד הנוכחי שלו אלא לקוחות מעולמות מקבילים אשר חי אותו אדם מבלי מודעותו המלאה.

כוונת הדברים הינה כי אותן מחשבות אשר ניתן לכנותן בשם “דאגות” מתרחשות עבור אותו אדם ואולם טרם קרו במימד המוחשי והמציאותי שלו אלא במימד אחר ובלתי נתפס עבורו באופן מלא.

כאשר אדם מסוים מצוי בדאגות כלכליות שהרי מדמיין הוא את עצמו במצב של חוסר וכך שאותה מחשבה ממקדת את תשומת ליבו ואת סך כל האנרגיות שלו לאותה תחושת מחסור עתידית אשר ממנה הוא חושש גם מבלי שהדבר קרה עדין.

קיים הבדל רב משמעות מבחינת הדאגות שהינה למעשה רגש או תדר, כאשר האדם הינו אופטימי או כאשר הינו פסימי וכאשר שרוב רובן של האנרגיות המצויות בו הינן חיוביות או שמא שליליות וכך שאצל אדם אופטימי יש פחות מקום לדאגות מאחיו הפסימי אשר אצלו יש מקום בשפע לדאגות ואצל אנשים עם אנרגיות חיוביות ביחס לאנשים עם אנרגיות שליליות, גם שם ההבדל הינו תהומי בכמות של הדאגות שיכול כל אחד להכיל בין אם במודע ובין אם לא מאחר והכל זה רק עניין של השקפה על החיים ואם האדם הינו אופטימי שהרי אותה דאגה הינה סימן ואיתות  כי עליו לקום ולעשות מעשה וזוהי למעשה הנחיה לפעולה אשר תמנע את הדאגה ואילו אצל האדם הפסימי אותה המחשבה השלילית אשר נתפסת כדאגה הינה עוד סיבה למצבו הפסימי ומעורר הדאגה.

כאשר אדם מסוים הינו אופטימי באופן מובהק שהרי אותן דאגות אשר מופיעות במחשבותיו עת פוסע הוא בדרכו, מאותתות לו אודות אלמנטים מסוימים שמבקש הוא לשנות, ממש כמו אותה הדוגמא לבעיה כלכלית אשר הינה אותה בעיה גם אצל הטיפוס החיובי וגם אצל הטיפוס השלילי ואולם גם כאן, מה שעושה את ההבדל הוא נקודת ההשקפה וכמובן האמונה.

כאשר האדם מאמין כי מה שצריך לקרות אכן מתרחש שהרי אין לו כמעט דאגות אלא אך ורק מחשבות אשר נועדו לתכנן קדימה את דרכו ולהימנע ככל האפשר מאותן מהמורות בדרך שאותן ניתן לכנות בשם “דאגות”.

הרשות של אותו אדם נתונה למעשה להחלטה שלו עם עצמו האם הוא יתמודד עם אותן מהמורות ועם אותם קשיים באופן חיובי או שמא באופן שלילי וזוהי החלטתו הבלעדית, כל היתר לא תלוי בו.

אותם הללו אשר האמונה לא קיימת בליבם ואף בנפשם באופן מספק ומספיק, שאז מן הסתם הדאגות תופסות את מקום האמונה ושולטות על אותם אנשים ולמעשה מייצרות ראקציות גופניות מובהקות אשר מבטאות עבורו את דאגנות היתר ואז מופרשים חומרים מסוימים מבלוטות מסוימות בגופו ומשפיעות באופן הזה מנפשו על גופו וזהו החיבור בין נפש וגוף.

משמעות הדבר הינה כי אותן דאגות אשר מצויות אצל האדם קטן האמונה מהוות איום משמעותי ביותר על בריאותו של אותו אדם, בהתחלה בריאותו הנפשית ולאחר מכן, עם התפתחות הדאגנות בנפשו, כאמור פועלות בלוטות מסוימות כגון בלוטת הקורטיזול ומפרישות חומרים אשר תוססים ומבעבעים בגופו וכך נוצרות להן המחלות הארורות אשר מייצרות אצל מרבית המין האנושי את הסיבה העיקרית לדאגות, ממש כמו מעגל קסמים ארור ומקולל.

על מנת להימנע ככל האפשר מדאגות וגם מדאגנות יתר, על האדם להיות בעל אמונה בדרך הישר וכמובן לנסות ולשמור על אופטימיות וערנות לסביבה ובדרך זו יכול להימנע ככל האפשר מדאגות.

קיים ציווי מובהק של להיות בשמחה מאחר וזוהי רפואה מונעת אשר משפיעה על מצבו המנטאלי של האדם ומשמעותה של אותה שמחה יכולה להגיע מכל מיני מקורות פרט לשמחה לאיד.

יכול האדם לשמוח בחלקו ולמצוא את נקודות האור בכל דבר וזהו רק עניין של בחירה מודעת ומפוכחת אודות משמעות דרכו.

הבחירה בטוב ובחיובי על פני הרע והשלילי הינה בחירה אשר עושה האדם אל נוכח דרכו ותוצאותיה והבחירה בטוב על פני הרע היא דרך הישר עבורו וכך שיכולתו זו להתגבר על דאגות משפיעה כאמור באופן ישיר על בריאותו.

שתף מאמר:

עוד
מאמרים

תיקשור בנושא הישירות

משמעות הישירות הינה כי במידה והאדם המסוים הינו כנה ואמיתי עם עצמו שאז מחשבותיו הינן צלולות וברורות עבורו וכך שאם הוא איננו ישר וכנה עם עצמו שאז מחשבותיו עמומות ולא ברורות וכך שנדרש עבורו זמן רב על מנת כי יגיע אל האמת והכנות הפנימיים שלו.

קרא עוד »