תיקשור בנושא הישירות

4.9.2020

בבוקר זה משחרר אני מתוכי את הישירות

נתיבי דרכו ההולכים ומתגבשים בהדרגה אך בהתמדה ראויה לציון עבור האדם המסוים לא תמיד בהירים וצלולים ולא תמיד ברורים ואף מובנים ואולם עבור האדם המודע, מהווה אותה הדרך מסלול חיים אשר משורטט עבורו ומודגש אף יותר מאשר עבור האדם הבלתי מודע.

יכולתו של האדם המסוים להיות ברור עם עצמו ולתת לעצמו את ההבנה העמוקה אודות דרכו המיוחדת הינה הדרך הישרה.

משמעות הדבר הינה כי במידה והאדם המסוים הינו כנה ואמיתי עם עצמו שאז מחשבותיו הינן צלולות וברורות עבורו וכך שאם הוא איננו ישר וכנה עם עצמו שאז מחשבותיו עמומות ולא ברורות וכך שנדרש עבורו זמן רב על מנת כי יגיע אל האמת והכנות הפנימיים שלו.

כפי שבדרך כלל חיבור ישיר בין שני אלמנטים הינו החזק ביותר והמשמעותי ביותר כך גם בחיים עצמם, מה הכוונה?

חיבור ישיר ללא עוד אלמנטים אשר יחזקו את החיבור החופף הינו בעל משמעות חזקה ועוצמתית הרבה יותר מחיבור עקיף, מוחלש ולא יציב. מכיוון שכך, גם בחיים עצמם עדיף אלפי מונים להיות ישיר וכנה על מנת שלא יתבזבז זמן רב על ניסיונות הגעה איטיים אל הכנות ואל האמת.

הדיבור הישר והכנה והבלתי מתחמק הינו משמעותי ובעל עוצמה חזקה הרבה יותר מדיבור מתחמק ומגומגם ובלתי יציב.

הישירות הינה פועל יוצא של הכנות ושל אמירת האמת, הגמגום וההססנות מעידות כאלף עדים על ניסיון הסתרה של הדברים הישירים ולכן פה טמון ההבדל.

כאשר קיימת רציפות במסורת הפרטים או הדברים קיימת ישירות וכנות מרבית.

כאשר האדם המסוים מהסס בדבריו וחופף בדעתו אילו מילים ומשפטים להישמע ואילו צריך לנסח בצורה מעודנת יותר מכל מיני סיבות, בין אם מרצון לא לפגוע ובין אם מרצון לא לומר את הדברים ברגע, שאז מסגל הוא לעצמו מחשבה מסוג אחר, מן הסוג המתחמק והמושך את משפטיו באופן חשוד.

המדבר דברים לא כנים ולא ישרים נוהג בנוסף לדיבור המתחמק לענות על שאלה אחרת ממה שנשאל ולא עונה את תשובותיו בצורה ברורה וישירה.

משמעות הדבר הינה כי ישירות כרוכה בצורה מושלמת ביושרה.

עדיף להיות ישיר וישר ומיושר מאשר להיות עדיף, עקום ובלתי מחובר.

שתף מאמר:

עוד
מאמרים

המציאות

המציאות

לכל אחד ואחת יש את המציאות הפרטית שלו ואת הדרך שלו להסתכל ולפרש את הדברים איך שהם במקור ובבסיס. המציאות היא למעשה הקיום הבסיסי של כל אדם ואדם אשר חווה את הדברים באופן ספציפי ואישי.

קרא עוד »

תיקשור בנושא המשמעות

כאשר חש האדם כי אין לו הבנה לגבי משמעות הדרך אותה עושה הוא, שהרי יכול הדבר לערער אותו ולגרום לו להסס לגבי כל דבר כמעט אשר יעלה על דעתו .

קרא עוד »