תיקשור בנושא ההחלטות

תקשור בנושא אומץ הלב

בבוקר זה משחרר אני מתוכי את ההחלטות

במהלך דרכו עושה האדם לא פעם עצירות והאטות אשר דומה כי נאלץ הוא להגיע להתבוננות ממבט על אשר תותן בידו את האפשרות לקבל עבור עצמו את המצפן ואת הכיוון המדויקים ואף הנכונים עבור מאחר ולעתים אותה הססנות נובעת מן הקול הפנימי אשר לוחש אליו ולעתים אף זועק אליו, הכל בהתאם לאירוע, כי יתכן  ויש צורך לעצור רגע בצד ולבדוק אם כל ההחלטות אשר התקבלו גם מתאימות ותואמות לזמן הווה.

אמנם החלטות אשר מתקבלות במהלך חייו של האדם אלפי פעמים נכונות לרגע שבו התקבלו, וגם זאת לא בהכרח ואולם אין זאת מעיד כי הן נכונות גם לאחר זמן מה ובמקרים רבים הן נשארות בתוקפן רק בזכות העובדה כי האדם אשר החליט שכח כי הדבר כך או שפשוט לא הטריד אותו הדבר בשום צורה.

יכולת קבלת החלטות היא אחת היכולות המשמעותיות ביותר אשר קיימות לאדם ואדם אשר יכולת קבלת ההחלטות שלו מהווה ונחושה, נחשב הוא לחריף מחשבה ואמיץ לב ומן העבר השני נחשב אדם אשר מתקשה לקבל החלטות להססן ואיטי ואולי לעתים גם חלש אופי מאחר וכנראה שקשה לו לקבל אחריות על החלטותיו.

ואולם מנגד קיימים הללו אשר יגרסו כי החיפזון הוא מהשטן וקבלת החלטות ללא בחינה עמוקה של האלמנטים השונים אשר עומדים לבחינה, ביצוע מאזנים ותשקיפים אשר יוכלו, במידה מסוימת, לשפוך אור מסוים על יכולת קבלת הנימוקים והאסמכתאות אשר יסייעו לקבל את ההחלטות הנכונות מאחר והם מאמינים כי קבלת החלטות היא למעשה תהליך סדור של ניהול סיכונים וכך שכל החלטה שמתקבלת ניתן להציב ליידה גם מספר אשר ישקף את גודל הסיכון או גודל הסיכוי.

קבלת החלטות בין אם מתבצעת מהר ובין אם לאט, מתבססת על עיבוד של נתונים מסוימים אשר מצויים ברשותו של מקבל ההחלטה.

אותו מידע מספק לעיתים את הנתונים הנדרשים לצורך קבלת ההחלטה ולעתים נאלץ האדם להשלים את הידע באמצעים שונים ולעתים מקבל האדם את החלטותיו על סמך מידע חלקי בלבד ואז מסתכן הוא באיגוד מידע מסוים ואולם משלים את המלאכה באמצעות דמיונו אשר משלים את התמונה המלאה לה הוא נדרש עבור קבלת החלטות ראויה ונכונה עבור.

יכולת של האדם לקבל את ההחלטות אשר נדרש הוא אליהן עת הולך הוא בדרכו אל עבר יעודו ואל עבר מטרתו היא זו אשר מאפשרת לו לבצע את משימתו ואת מהלכיו אשר נדרש הוא אליהם בדעה צלולה ובלב חפץ למען יטיב לו ולדרכו הקדושה.

 רצוי עבור אותו אדם אשר מצויה ברשותו היכולת לקבל ידע, לקבל כמה וכמה החלטות עבור כל משימה על מנת שיהיו אלו דרכים חלופיות.

הדרכים החלופיות מאפשרות לאדם המודע לבצע תיקון מסלול במידה ואירעה השתבשות בתוכנית המקורית ולמעשה על מנת לא להתעכב בדרך ולחזור על צעדיו מצויה ברשותו של אותו האדם, במידה ומקפיד הוא על ביצוע ההנחיות כהלכה, גם תובנות חלופות אשר הכין הוא מבעוד מועד וכך יוכל הוא להשתמש בה במידת הצורך.

דבר זה יבטיח לאותו האדם את ההגעה אל המטרה ואל היעד, באופן מלא ועם כמה שפחות סטיות מן הדרך והשארת כמה שפחות סיבות לאיחורים.

משנה סדורה זו של ניהול סיכונים ודרכים עוקפות וחלופיות עוזרות לאדם המודע לקבל את החלטותיו באופן מיטבי.

ואכן במידה ולאדם קיימת יכולת עיבוד נתונים טובה ויכולת אחזור נתונים טובה, שאז יכול הוא להעזר בהן ולקבל החלטות איכותיות אשר מסייעות לזרימה טובה של הדרך.

ואולם לעתים גם אם ההחלטות נכונות וטובות יתכן וחברים נוספים בצוות מתמהמהים בקבלתן ולכן כל הצוות מתעכב ולכן חשוב שתתבצע במקרה שכזה התייעצות בקרב חברי הצוות על מנת לקבל החלטות אודות דרך קבלת ההחלטות ומנגנון ראוי אשר יתן מקום לכל חבר צוות במידה וקיימת חשיבות כי תתבצע אותה קבלת החלטות כתהליך מסודר ונכון ולא כי כל החלטה תלווה באינספור ואין סוף דיונים, ויכוחים והתלבטויות.

יכולת קבלת ההחלטות בצוות היא ערובה ליעילות וביצועים טובים ומספקים של אותו הצוות באירועים רבים ומשמעותיים.

שתף מאמר:

עוד
מאמרים

תיקשור בנושא המרדנות

כאשר מגיע האדם אל נקודות מסוימות בחייו איננו יכול ואף איננו רוצה להשלים איתן שהרי במקומות הללו נדרש הוא לעמוד על שלו ועל דעתו ולשמור מכל משמר על ערכיו וכך שנדרש הוא להתנגד בכל כוחו ובכל מאודו.

קרא עוד »
התשוקות

התשוקות

הרצון העז להשיג את הדבר המסוים בכל פעם מחדש. התעוררות היצר, כל יצר שהו, מייצרת אצל האדם את התשוקה המסוימת והתאווה ועל ידי כך גם

קרא עוד »
סליחות

תיקשור בנושא הסליחה

הסליחה או בקשת הסליחה הינה צורך פנימי בראש ובראשונה על מנת לשחרר משא כבד של רגשות אשמה במידה והסליחה מגיעה ממקום אמיתי וכנה, קיימת כמובן בקשת סליחה מתוך אינטרס של העמדת פנים ומתוך חוסר ברירה.

קרא עוד »