תיקשור בנושא ההתחלות

כל סוף הוא התחלה חדשה

ההתחלות.

תחושה מרעננת של הדברים אשר קורים ומתרחשים ואשר נותנים מסגרת לדברים החדשים.

כמו בכל דבר כך גם ההתחלה יש לה כוונה מסוימת ואינה מגיעה כך סתם מאחר ונהוג לאמר כל סוף הוא גם התחלה חדשה, ואכן אם נגמר ונסתיים תהליך מסוים שאז באותה מידה, אומר ההיגיון כי אין וקום וכי נוצרת לה התחלה חדשה.

דרכו של האדם ומסלול חייו רצופים בהתחלות חדשות, כאשר יכולה להיות זאת התחלה של דרך חיים חדשה, התחלה של זוגיות חדשה או סתם התחלה של אהבה חדשה ואולם המשותף לכל ההתחלות שהן מגיעות ממקום של תזמון מדויק ובאות למלא מקום של משהו או של מישהו אשר אינו רלוונטי כבר וכפי שנאמר, אין ואקום והכל מתמלא.

הרצון לחדש ולרענן דברים משותף לאנשים רבים והדבר נובע מכל מיני סיבות, חלקן חשובות יותר וחלקן חשובות פחות, אולם כאשר מתחילה דרך חדשה עבור האדם, שהרי ניתן לאמר עבורו כי זו בהכרח גורמת לו לתחושות מסוימות ומשמעותיות אשר משפיעות על כל חייו.

בדרך כלל עם ההתחלה החדשה של חיים חדשים כגון תינוק שנולד, שהרי קיימת עבורו תחושה של אופטימיות וציפיות עצומות מצד הוריו שיגשים עבורם דברים אשר הם לא הצליחו להגשים עבור עצמם ורואים הם בתינוק כמו אמצעי להשיג מטרה ויעד עבור עצמם, התחלה של חיים חדשים הינה למעשה התחלה של דרך חדשה עבור אותו תינוק שמתחיל את חייו מבלי לדעת מה צופן העתיד עבורו ואולם מסלול חייו ההולך ומתגבש כמובן יכול להיות מושפע מדברים רבים ומגוונים וגם עבורו, במהלך חייו, יכולות לבוא התחלות חדשות ושונות כל הזמן ואשר ישפיע הדבר עליו ועל סביבתו.

לעיתים התחלות חדשות נגרמות באופן יזום ולעיתים ההתחלות נכפות על האדם ואולם בשני המיקרים הדבר גורם לשינוי, בין אם משמעותי או לא עדיין השינוי קורה.

יתכן ומדובר בהתחלה של מערכת יחסים מסוימת ואשר באה ביוזמת אדם מסוים אשר מאס במערכת יחסים נוכחית מאחר ולא מילאה היא אחר ציפיותיו ורצונותיו ולכן החליט הוא על סיום הקשר ונוצרה עבורו התחלה חדשה.

המאפיין התחלה חדשה בדרך כלל הינה ציפייה גדולה כי השינוי שנעשה יהיה לטובה ולא יתבצע סתם כך וללא מטרה מאחר ועם השינוי נעשה, התבצעה התחלה חדשה ואולם הדברים לא הצדיקו את עצמם, שאז יש תחושת אכזבה גדולה מן השינוי ומן ההתחלה ועל כך באמת קיימת ההססנות הרבה אצל האדם האם לעשות את השינוי או לא.

במידה וקיימת החלטה ברורה לגבי השינוי שאז הנחישות היא זו שגורמת לשינוי לקרות ולהתחלה החדשה להתרחש.

שינוי של תחום עיסוק מסוים והתחלה של עיסוק חדש עבור האדם יכול להגיע כתוצאה מאכזבה מסוימת מהעיסוק הנוכחי אשר אינו מספק עבור האדם וכאשר אין אצל האדם סיפוק מדבר מסוים שהרי מתחילה לקנן בו תחושת הרצון לשינוי ולמעשה התקווה שלו הינה כי במידה ותתחיל התחלה חדשה שאז יהיה לו יותר מעניין, יותר מספק, יוטב לו באופן כללי וספציפי ולכן הוא תולה תקוות רבות בהתחלה החדשה.

השינויים יכולים לכול בחייו של האדם כתוצאה מכל מיני סיבות וגורמים ואולם כנראה שהסיבה המשמעותית ביותר עבורו היא שינויים שנובעים מתוכו ואשר הינם המשמעותיים ביותר.

ברגע שמחליט האדם על שינוי ביוזמתו שהרי ההתחלה החדשה עבורו היא חגיגית ושמחה ועושה הוא את השינוי ברוח טובה ובנפש חפצה וגם אם קיימים קשיים בהתחלה שהרי בכל מקרה החוויה היא אחרת ושונה וגורמת לו להתרגשות ולדריכות וכמובן גם לעניין ולתקוות רבות כי ההתחלה תביא איתה את השינוי המיוחל אשר אותו רצה ואליו ייחל.

ישנם אנשים אשר אוהבים התחלות חדשות וישנם אנשים אשר פוחדים משינוים ולכן גם נמנעים מהם בגלל החשש שדברים יהיו פחות טובים ופחות מוצלחים מן המצב הנוכחי ולכן נשארים “תקועים” במצב העכשווי ללא יכולת ורצון לגרום לשינוי עבור עצמם וכמובן שנמנעים לחלוטין ממצב של התחלה רק מן החשש של התמודדות עם מצבים קשים שמביאה איתה דרך חדשה.

לעיתים התחלה חדשה קורת עבור האדם כאשר הוא לא יוזם או גורם לה והדברים מתרחשים מעצמם ויכולים הם להיגרם כתוצאה מסיבות טובות יותר ואולם גם מסיבות טובות פחות ואולם כך או כך השינויים מעצם היותם כאלה, משנים את מסלול חייו, את דרכו ואת אופן פעולתו אולם לא את ייעודו אשר קבוע ונשאר אחיד.

למעשה נפש האדם היא זו אשר אחראית למעשיו וגם לחוסר מעשיו בכך שאם הוא רוצה משהו וגם עושה שהרי נפשו מסופקת ואם רוצה הוא משהו ולא עושה שאז נפשו לא רגועה ובטח שלא מסופקת ואז הרצון לשינויים מתחיל לקנן בו ולהטריד מאחר וקיים הצורך שמתחיל באופן עמום אך הולך ומתגבר יחד עם המחשבות ואז למעשה תהליך השינוי במידה והוא איטי מתחיל את פעולתו הן במחשבות, הן בדיבורים ולבסוף גם במעשים ואז למעשה מתחילה הדרך החדשה וגם אם לא ניכרים הדברים כלפי חוץ, הדברים קורים ואף מתגבשים ומתהווים בתוך הנפש פנימה.

התחלות חדשות מביאות איתן הזדמנויות חדשות, אנשים חדשים, נושאים חדשים, אתגרים חדשים וכמובן מחשבות חדשות אשר מעסיקות את הנפש ואת תת ההכרה בין עם מעסיקות לטובה ובין עם מעסיקות לרעה אולם התחושה היא של דרך חדשה, שונה ומעניינת והנוסחה היא קלה – כל אדם אשר נקרה על דרכו של אדם אחר ונוצר מפגש של שתי נשמות שהרי זוהי דרך חדשה והתחלה חדשה. אין לדעת לעולם מהו מפגש סתמי אשר לכאורה לא יוביל לשום מקום, אין לו סיבה, אין לו התחלה ואין לו עניין ואולם יתכן ויוביל למקום משנה חיים אשר יוכל להוביל לעיתים לשינויים קיצונים וכמובן גם לתהליך של התחלה חדשה.

גם אם אותם אנשים אשר מעדיפים כאמור מסיבות של חשש משינויים ורצון להתכרבל בפוך עבה ומלטף של שיגרה בטוחה ונעימה, לא לבצע שום שינוי, שאז מגיעים אליהם הדברים מהמקום הכי פחות צפוי ונוחתים הדברים באופן כזה אשר לא מצליחים הם להתמודד עם הדברים כלל.

אותם אנשים יתקשו להכיל שינויים גם אם הם שינויים טובים מאחר ועצם החשש מהתחלות חדשות ומשינויים גורם לאותם אנשים לא להתחיל מראש בדרך החדשה, גם אם היא טובה יותר ומיטיבה עבורם אולם הצורך להתמודד עם שינויים פשוט מחליש אותם ומשבית אותם מאחר ולמעשה אין להם את האנרגיות החיוביות אשר מאפשרות לאדם להתמודד עם השינוי והדרך החדשה וההתחלות החדשות.

לצורך התמודדות עם התחלות חדשות בין אם הן כפויות או בין אם יזומות, בין אם הן טובות ובין אם הן רעות שהרי כך או כך, לאדם, לכל אדם, דרושה יכולת הכלה של שינויים והדבר היחידי אשר יעשה את ההבדל הוא האנרגיות החיוביות, האופטימיות, דרך החשיבה החיובית וכמובן התשוקה, לא פחות חשוב.

התחלה חדשה היא שינוי שתמיד יהיה מבורך עבור האדם מאחר וייעודו אשר יושג בכל מקרה עדיף כי יגיע מתוך העניין, החוויה וההתנסות גם אם מדובר בהתחלות חדשות מעת לעת.

 

שתף מאמר:

עוד
מאמרים

סיכונים

תיקשור בנושא הסיכונים

במהלך חייו, מגיע לא פעם האדם, לנקודות מסוימות בדרכו ובין אם היא מתוכננת ובין אם היא ספונטנית,  למקומות שהוא מרגיש פחות בטחון גם ביחס לתחושותיו

קרא עוד »

הגעגועים

רגש חזק המציף את האדם החש סוג של נוסטלגיה, כמיהה ותשוקה רחוקה לאדם מסוים, או רעיון מסוים או לזיכרון כלשהו אשר איננו, זהו רגש המתקשר גם לעצב, חיסרון ואובדן.

געגועים הינם באופן כללי תחושות אשר ניתן להרגיש גם לאנשים אשר הינם בחיים ונמצאים הרחק פיזית מהמתגעגע ואולם בהחלט קיימים גם געגועים לאנשים אשר כבר אינם בין החיים.

יכול להיות געגוע כלפי שיר מסוים שתקופה ארוכה לא שמעת או געגוע לתקופה מסוימת בחיים שזו נקראת נוסטלגיה ואשר היא מתקשרת עם תחושות נעימות

קרא עוד »