תיקשור בנושא ההתחשבות

תקשור בנושא אומץ הלב

18.7.2021

בבוקר זה משחרר אני מתוכי את ההתחשבות

משמעותה של הדרך אשר עושה האדם במהלך חייו אל עבר ייעודו, בין אם מודע הוא למשמעותה ובין אם לא, נתון אותו אדם מעת לעת למבחנים ולניסיונות אשר נתקל הוא בהם ומהווים אלה כמו אבן דרך ונקודת ציון משמעותית עבורו.

מתוך אותה הדרך יכול האדם, בדיעבד, להשקיף על אותם ניסיונות ולבחון בפרספקטיבה ומבט לאחור האם עמד באותם מבחנים או שלא.

כאשר נתקל האדם במבחן שכזה, מגייס הוא את אופיו, ערכיו ומידותיו הטובות למען יוכל להתמודד עם אותן מאורעות אשר מעמידים אותו במבחן אשר בוחן את כבודו העצמי, את כוח רצונו, את יכולת התמודדותו וכמובן את התחשבותו בזולת ואולם המבחן המהותי והמשמעותי מכולם הוא האהבה העצמית שרוכש הוא לעצמו תוך כדי גיוס כל משאביו ויכולותיו למען ייטב הוא עם עצמו, למען יוכל לקיים את ההנחיה “ואהבת לרעך כמוך”.

ההתחשבות בעצמך, אין פרושה אגואיסטית אלא דווקא ההפך הוא הנכון מאחר ודומה האדם לכד של מים זכים באמצע יום חם, במידה ורוצה האדם לתת לאחרים במידה ומתבקש הוא לעשות כך ואולם אין לו בכד מים כלל, שאז גם אם רוצה הוא מאוד בכך, אין לו מה לתת ואולם אם ידאג אותו האדם למלא את אותו הכד במים זכים וטהורים על מנת לתת לכל המבקש, שאז יכול להיות רגוע הוא שיעמוד הוא במבחן ובמילים אחרות, על מנת שיהיה לך מה לתת לאחרים בנפש חפצה ובלב פתוח, ראשית כל עליך לדאוג לעצמך וליכולתך להעניק עבור עצמך על מנת שיהיה לך את היכולת לתת לאחרים ואילו אם לא תדאג לעצמך ותשים את עצמך במקום הראשון, לא תוכל להעניק לאחרים.

זוהי משמעותה של החמלה והנתינה אשר ביחד מאפשרות לאדם להתחשב באחרים.

התחשבות מקורה במחשבה, כאשר סוף מעשה במחשבה תחילה.

כאשר משקיע האדם המפנים מחשבה אודות מקרה שאירע לו וגרם לו להתנהג באופן מסוים שאז יכול הוא לבחון את עצמו ולקבל שיקוף אודות אופיו, ערכיו והתמודדותו עם המצב המסוים, לדוגמא – מבחין אותו אדם במכונית תקועה אשר עומדת בצד הדרך ומאחר וממהר הוא מאוד למקום חפצו, אין הוא עוצר וטורח לבדוק האם יכול לסייע לאותו אדם במכונית התקועה וכאשר מגיע הוא בזמן למחוז חפצו ועדיין חושב הוא על כי הוא היה צריך לעצור ולנסות לעזור, שאז למעשה מקבל הוא שיקוף מהשגחתו הפרטית ומתת הכרתו אודות העובדה שמציקה לו העובדה כי לא עצר ולכן מהווה אותו מקרה עבורו אבן דרך ונקודת ציון עצמית שהיה אמור הוא לעצור וכך שבפעם הבאה שיקרה מקרה שכזה, אין ספק שיעצור הוא.

כאשר מתנהג האדם בצורה בלתי מתחשבת שאז מהווה הדבר סממן שלילי בעיני רבים מאחר וקל מאוד לשפוט אחרים לחומרה מבלי לבחון ולבדוק את כל האספקטים והאלמנטים ואולם התחשבות דורשת מודעות עצמית וסביבתית וכמובן שגם ערנית למתרחש מסביב ולא בהכרח נובע הדבר מרוע לב וכך שלאנשים רבים יוצא שם מסוים של אנשים לא מתחשבים למרות שכל חטאם הוא בכך שאין הם מחוברים אל עצמם ואל היוויתם מאחר ולא שידרגו את עצמם באופן מספק.

משמעות ההתחשבות הינה התבוננות מפוכחת במבט-על על הדרך אשר עשה בעבר, עושה כיום ואף יעשה בעתיד אותו אדם כאשר מצבים מסוימים שבהם נאלץ לצאת מאזור הנוחות שלו ועושה הוא מעשים מסוימים אשר מהווים ממש כמו נקודות אור, כך הוא ההתחשבות, נקודת אור עבורו ועבור דרכו הייחודית.

כאשר האדם המסוים נמצא באיזון אנרגטי חיובי וחש הוא רצון ויכולת לתת מעצמו, שאז כאשר יתקל באדם אחר אשר נזקק ליד מכוונת או לעזרה, שאז יוכל אותו אדם להפתיע גם בהשגחתו הפרטית על מנת לקבל עבור עצמו שיקוף אשר יתן בידו את הכלים ואת היכולת לסייע לזולתו וכך שיחוש הוא תחושה טובה ונעימה של מושך כנפי השכינה אשר תיתן בידו אנרגיות אור טובות ומיטיבות כך שמשמעותה של אותה נתינה מכל הלב, טהורה וזכה ולכן גם יתרחש הקסם המיסטי של נתינה אמיתית אשר מעניקה לאדם את הקבלה האמיתית עבור עצמו ועבור דרכו המסומנת.

התחשבות מתוך התבוננות פנימית היא נתינה טהורה ומעניקה לאדם המסוים יכולות רבות אשר נכנה אותן בשם הכוללני – חמלה עצמית אשר משקפת עבורו את הדרך שבה היה רוצה שינהגו איתו, ואהבת לרעך כמוך.

שתף מאמר:

עוד
מאמרים

תיקשור בנושא ההיתחזות

ההתחזות. האדם אשר נותן לעצמו מסיבות כאלה ואחרות זהות אחרת מזהותו שלו מסיבות תועלתניות ויוצר לעצמו דמות מסוימת בין אם קיימת ואמיתית ובין אם דמות

קרא עוד »
הדחקה

ההדחקה

בין מנגנוני ההגנה העוצמתיים ביותר של נפש האדם. היכולת לבצע העברה של נתונים מסוימים, של מחשבות, של דחפים, של יצרים, של רגשות, של זיכרונות, של

קרא עוד »

תיקשור בנושא ההבלגה

ההבלגה. האדם המרכז את מלוא כוחו ואת תעצומות נפשו, על מנת לעצור את תגובותיו אשר הינן לעיתים לא מידתיות והעלולות לפגוע הן בעצמו והן בסובבים

קרא עוד »