תיקשור בנושא הצניעות

הצניעות

בבוקר זה משחרר אני מתוכי את הצניעות

כאשר עושה את דרכו האדם במהלך חייו אל עבר מטרתו המוגדרת ואל ייעודו אשר נבחר עבורו וכאשר נתקל הוא במהמורות ובקשיים מסוימים כאשר פוסע הוא בינה מצבים משתנים וסיטואציות אשר לא תמיד מוכן הוא אליהן , שאז יכול הוא לעצור את מהלך המסע מאחר ונדרש ונזקק הוא לרגע על מנת להחזיר לעצמו את ההבנה ואף את היכולת אשר מפעימות בו ומקננות בו ואשר אותן תכונות הן אלו אשר גרמו לו ולדרכו להתדרדרות כבר מלכתחילה וכעת כאשר תקוע הוא ללא כיוון וללא הבנה באשר להמשיך דרכו שאז יכול הוא להבין את משמעויותיה של אותה הדרך מאחר וההבנה אודות הקושי מסמנת לו את נחרצות הכשל המסוימות שלו.

ההבנה אודות נפשו של האדם היא למעשה זו המעניקה לאדם המודע את יכולותיו ואת ביצועיו וכך שהאדם המודע מקבל מן היקום סימנים ואיתותים ובעקבות ההבנה וההסכמה אודות אותם בסממנים מעניקות בעבורו את היכולת לתקן את דרכיו ולשפר את מהלכיו באופן כזה שדרכו תהיה חלקה יותר, נכונה יותר ונעימה יותר.

משמעות הפנמת הדברים הינה מעבר לנראה ולגלוי והיא טומנת בחובה אף את הבנת הנסתר מן העין, שהיא נפשו של האדם אשר מוליכה אותו לעשיית מעשים אשר אינם עולים בקנה פחד עם דרכו המבורכת.

מה הכוונה? כאשר אדם מסוים מייחס לעצמו תכונות אשר יכולות ואף עלולות להעיד עליו אודות דברים מסוימים אשר אינם נכונים או מוגזמים שאז נוהג הוא בגאוותנות וחוסר צניעות.

משמעות הצנעת הדברים הינה למעשה הסתרה של אלמנטים אשר בפועל עלולים לפגוע בצד השני או לגרום לחוסר נוחות או חוסר נינוחות אצל הללו אשר מלווים את האדם מהמסוים בדרכו אל עבר ייעודו, בין אם אותו ליווי הינו רק לרגע, כמו למשל אדם מסוים אשר נתקל באדם אחר להרף עין בתור לקניות ומנהל עימו דו שיח קצר אך משמעותי אודות חוסר כיבוד העמידה בתור או גם אם מדובר במערכת יחסים מסוימת אשר נובעת באופן יזום מאינטרס מובהק.

כך או כך יש לו לאדם מנהגים וצדדים אשר יכולים להתפרש כלפי הצד השני כחוסר בענווה או חוסר בצניעות ובמידה והדברים מתפתחים לכלל עימות או מחלוקת, שאז הצד הזה של חוסר צניעות וחוסר ענווה, צף לו מיד ועולה כאשר נוכח הוא בפועל.

כמה וכמה פנים יש לה לצניעות, ולא מעט מן הפנים הללו אינם טהורים ונקיים אלא גם יכולים להתפרש כצניעות מזויפת.

כאשר אדם מסוים מבין כי במידה ויחשוף לעיני כל את יכולותיו ואת הישגיו אשר גבוה הוא בהם מאחר ועמל הוא קשה על מנת להשיגם שהרי במקומות רבים יכול הדבר להתפרש כשחצנות וגאוותנות אשר נתפסות כתכונות שליליות במובנים רבים מאחר וההשוואתיות נובעת מהאגו אשר זועק את זעקתו באופן כזה שנדרש ודורש הוא לקבל את החיזוקים אשר כה חסרים לו.

משמעות הראוותנות, הגאוותנות והשחצנות בעבור האדם למעשה מתפרשות כחולשה בעוד שצניעות, ענווה והפנמה מתפרשות כחוזקה.

ואולם צניעות כידוע הינה מבחירה של אותו אדם ומעידה על אופיו האמיתי ואף האותנטי.

כאשר אדם מסוים נוהג בצניעות משמעות הדבר הוא כי הוא שלם עם עצמו ועם מי שהוא ועם מה שיש לו ואין לו מבחינתו סיבה להתבייש בכך ואולם מאחר ונפשו של האדם מושפעת הן מן הסביבתיות אשר מצוי הוא בה והן מן המאורעות אשר חווה הוא בעברו, שאז יכול הוא להיות שלם עם דרכו מבלי לחשוש כיצד מוצג הוא כלפי חוץ ולמראית עין כאשר אדם מסוים נקלע לסיטואציות אשר צריך ונאלץ הוא לגלות את יכולותיו המסוימות בין אם הדבר קורה בנסיבות מקצועיות ובין אם בנסיבות חברתיות, שהרי יכולותיו הן אלו אשר מייצגות אותו אל מול הזולת וביצועיו מפגינים את אשר מצוי בתוכו ובפנימיותו.

הצניעות של האדם, כאשר באה היא מן הנפש פנימה, מעידה עליו ועל עוצמותיו.

ואולם האם אדם מסוים אשר מודה ליכולותיו המסוימת ואשר מבין הוא כי מצויים בידו אלמנטים ויכולות אשר מעניקות לו יתרון על פני מתחרים או דורשי רעתו, האם עליו, בשם הצניעות והענווה, להפנים את אותן יכולות? הדעות חלוקות על כך.

במידה ואותו אדם נדחק אל הקיר ונאלץ הוא לגלות טפח מיכולותיו, שאז אין קשר לשחצנות וראוותנות ויכול הוא להפגין את כוחו וביצועיו ללא חשש מאחר ולא הוא יזם את אותה הצגה ואולם במידה ואין כל תכליות בהצגת אותן יכולות והפגנת ביצועיו אינה נדרשת ורק נועדה להרשים על מנת להאדיר את שמו בעיני הזולת, שאז זוהי חוסר צניעות והדבר יכול להיות חוליה ראשונה בשרשרת של כישלונות שאין בהן מקריות.

הנורמות החברתיות אשר מקובלות בתקופה זו של שינויים ביקום מרחיקה ומייתרת את הראוותנות והשחצנות ומעניקה מקום של כבוד לצניעות והליכה בדרך הישר.

משמעות הדבר הינה כי השינויים הגלובליים אשר מתרחשים ממש עכשיו, לוקחים את מסלול חייו של האדם למקום צנוע יותר, מקום שבו האדם נמדד על פי הכנות והאותנטיות שלו מאחר וצניעות מייצגת חמלה ומתפרשת בסופו של דבר ככוח.

אין בדברים הללו על מנת להעיד כי מצב דברים זה קורה ברגע אחד וזוהי רק ההתחלה ואולם כאשר נטמנים הזרעים באדמה הפורייה, שאז נובטים ומלכלכים הם בצורה מהרה ונחושה.

מקומו של האדם השחצן והמתנשא בעולם הולך ופוחת ובסופו של דבר כאשר החמלה תגבר על המחלה, כך יקרו הדברים.

שתף מאמר:

עוד
מאמרים

תיקשור בנושא הישירות

משמעות הישירות הינה כי במידה והאדם המסוים הינו כנה ואמיתי עם עצמו שאז מחשבותיו הינן צלולות וברורות עבורו וכך שאם הוא איננו ישר וכנה עם עצמו שאז מחשבותיו עמומות ולא ברורות וכך שנדרש עבורו זמן רב על מנת כי יגיע אל האמת והכנות הפנימיים שלו.

קרא עוד »

ייסורי הנפש

אם לא צלחה דרכך באופן מסויים והדברים לא קרו כפי שרצית, עשה שוב את הדברים בלי לוותר אלא השתמש במה שקרה כמתכון בטוח להצלחה בפעם הבאה.

קרא עוד »
האחריות

האחריות

האחריות. אחריות נחלקת מבחינת הערך המוסרי שלה לכמה וכמה גורמים אשר משליכים ממנה ומקבלים משמעות נוספת בעלת ערך ומשקל. למעשה אחריות הינה כלל החובות המוטלות

קרא עוד »