תיקשור בנושא ההצהרה

24.7.2021

בבוקר זה משחרר אני מתוכי את ההצהרות

במהלך דרכו של האדם על עבר ייעודו, מגיע הוא לעיתים אל צמתים ופרשות דרכים אשר נאלץ הוא לגייס את מלוא משאביו, את מלוא יכולותיו ואת מלוא רצונותיו ושאיפותיו על מנת לחצות אתגרים אשר נקרים על דרכו על מנת שתהיה זו תכליתית, יעילה ואף מועילה עבורו.

כאשר נתפס אותו אדם בעיניי עצמו באופן חיובי, חש הוא כי מוטלת עליו אחריות על גורלו ודרכו, מהווה הדבר שיקוף מן היקום אודות עצמו, כך שיש בידו את היכולת להוביל את עצמו אל יעדיו אשר מסומנים עבורו.

ואולם במידה ואין אותו אדם חש כי בעל יכולות הוא וקיימים אלמנטים שליליים ומנמיכים עבורו, שאז מחפש הוא אדם אחר על מנת להישען עליו.

אותה השענות מעניקה לו את העזרה אשר לה הוא נזקק כאשר אין הוא בוטח בעצמו וכך שעליו להצהיר בפני עצמו הצהרת כוונות עתידית.

ההבנה המציפה את האדם בדבר  יכולותיו הצרובים מובילה אותו לקבל עבור עצמו מעת לעת החלטות, אודות המהלכים אשר נדרש הוא אליהם על מנת להמשיך בדרכו אל עבר מטרתו המסומנת עבורו ואולם במידה ואין לאותו אדם יכולת מובנית שאז כאמור מחפש הוא אדם אחר להישען עליו ואולם לא די בכך מבחינתו מאחר ונזקק הוא מן האדם האחר להצהרות כוונות אשר תיתן בידו את אשר צריך הוא מעל הכל – בטחון.

מאחר ולאותו אדם מסוים קיים מחסור ניכר בביטחון מסוגים שונים, הן ביטחון עצמי והן ביטחון באדם שעליו מבקש להישען, שאז במידה והאדם הנוסף יצהיר על כך שקיימת אצלו הנכונות לתת לאותו אדם להישען עליו, שאז יקבל האדם החלש את מבוקשו באותה הצהרה.

כאשר יוצאת מפיו של אדם הצהרה, משמעות הדבר כי קיים תוקף מובהק למשמעות הדברים.

כמו בכל דבר, כך גם באמירות שונות אשר נאמרות על ידי אדם מסוים, קיימת הדרגתיות.

כוונת הדברים הינה כי אמירה מסוימת אשר אמר אדם מסוים, מקבלת משמעות חזקה יותר במידה ונאמרים הדברים במשמעות חזקה יותר וטומנת בחובה משנה תוקף לאמינות הדברים.

למעשה, כאשר חושש האדם שמנגד כי אמירות מסוימות הינן אמירות ריקות מתוכן, שאז באופן אינסטינקטיבי, מבקש הוא לחזק ולהעצים את אותן אמירות ולהפכן להצהרות ולאחר מכן להבטחות ובסופו של דבר בראש הפירמידה, גם הנדרים.

האמינות של אדם נמדדת על פי אמות מידה שונות וכאשר קיים ספק מסוים כי דברים מסוימים אשר בוקעים מפיו לא שוות כקליפת השום, שאז קיימת עמימות ביחס לאמינות.

קיימים אנשים אשר החרדתיות צרובה בהם באופן חזק יותר ואז נזקקים הם כל העת לחיזוק והדגשת אלמנטים מסוימים, כולל הצהרות מסוימות.

משמעות ההצהרה אשר משמיע אדם בפני אנשים נוספים מעניקה לדבריו עוצמה ומהות חזקים יותר מאשר אמירת דברים בעלמה וכך שקיימת התנהגות מסוימת אצל אנשים מסוימים אשר נוכל לכנותה כטקטיקה אשר משאירה בצורת דיבור מסוימת תחושה של משמעות חזקה יותר.

יכולתו של אדם מסוים להשמיע דברים מסוימים, בתדר מסוים אשר מעניק לצד השני תחושת ביטחון ואמינות, שאז יכול הצד השני לקבל את התחושה כי מדובר בהצהרה חגיגית.

ואולם, כידוע קיימים אנשים מסוימים אשר משתמשים ביכולות דיבור דמגוגיות וכישורי משחק ודרמה, על מנת ליתן בידי הצד השני את התחושה כי אין כל מקום לחשש בדבר אמינות הדברים, קיימת היכולת לצד השני לחוש ביטחון ונכונות לקבל את אותם דברים כתורה מסיני אשר חקוקים בסלע.

ואולם מן העבר השני, לעיתים נחשד אדם מסוים בטוהר כוונותיו ובאמינות אמירותיו ואז, מסיבות אשר בדרך כלל אינן תלויות בו אלא בצד החשדן נאלץ הוא לתת משנה תוקף לדבריו ואז מבטיח הוא הבטחות ומצהיר הוא הצהרות ולעיתים גם נאלץ לנדור נדרים רק על מנת שיאמינו לו.

בתחום העסקי, נפתרים ומיושבים ויכוחים כאלה באמצעות חוזים ומסמכים אשר נותנים סוג של ביטחון בידי הצד השני ואולם כידוע גם מסמכים וגם חוזים לעיתים לא שווים את הנייר שעליהם הם כתובים במידה ואין כוונה מראש אשר היא כנה וטהורה ואותם מסמכים הינם אך ורק חותמת גומי ותו לאו.

לאדם הבטוח בעצמו לא נדרשות הבטחות ולא הצהרות מאחר ובוטח הוא ביכולותיו ולכן אינו נזקק לחיזוקים אשר מידת אמינותם מוטלת בספק מעצם בקשת ההצהרה מלכתחילה.

בבתי המשפט כאשר נקרא אדם למתן עדות בנושאים אשר נידונים במהלך סדר תקין, משמיע הוא את תצהירו ולאחר מכן מתבקש לחתום על המסמך אשר עליו מיועלים דבריו בכתב וכך ניתנת לדברים משמעות נכבדה ותוקף חוקי הנותן לדברים אמינות מסוימת, לפחות מתוקף החוק.

ואולם במערכות יחסים אשר אינן מגיעות אל בתי הדין, נאלצים אנשים להסתפק בדרך כלל התחושות בטן ובאינטואיציות במידה וקיימות על מנת לקבל ביטחון בצד השני.

כאשר קיימת תחושת ספק בדבר אמינותו של אדם מסוים שאז מציף הדבר את העובדה כי קיימת בעיית חוסר אמינות וחוסר אמון ללא קשר ישיר באם נכונים הדברים או לא.

כאשר נתפס אדם מסוים בחוסר דיוק של דבריו כיול להיות הדבר גם שלא במזיד ואולם כאשר נתפס אותו אדם בקלקלתו שאז קשה המלאכה של שחזור האמונה בו שבעתיים.

כאשר “נדבקת” לאדם מסוים תדמית מסוימת של חוסר אמינות וחוסר דיוק בדבריו, בדרך כלל נאלץ הוא לעמול כפליים על כי דבריו יובנו כפי שמתכוון הוא אליהם.

תדמיתו של אדם מסוים יכולה לשמש עבורו כחרב פיפיות מאחר ובמידה וקיימת לו תדמית אמינה שאז קלה עבורו מלאכת השכנוע וקלה עבורו מלאכת ההנהגה במידה ומשמש הוא בתפקיד שכזה ואולם במידה ותדמיתו כוללת אלמנטים של חוסר אמינות מוכחת, שקרנות, צביעות העמדת פנים והסתרה, שאז גם אם דובר אמת הוא, אותה תדמית שקיימת לו ואותו שם של דובר שקר תדבק בו ויהיה לו קשה מאוד וכמעט בלתי אפשרי להפוך את עצמו לבעל תדמית של אדם אמין.

הרושם הראשוני שמותיר אדם אצל אדם אחר היא זו שתייצג אותו גם בהמשך דרכו, בין אם זה רושם חיובי ובין אם זה רושם שלילי.

שתף מאמר:

עוד
מאמרים

תיקשור בנושא ההדמיה

במהלך דרכו של האדם אל עבר ייעודו, נתקל לא פעם האדם במצבים מסוימים אשר מעניקים בידו את היכולת לבדוק בינו לבין עצמו את הסיטואציה אשר חושש הוא ממנה על מנת שיוכל לקבל את הדברים באופן ברור יותר ובעיקר מוחשי יותר.

קרא עוד »

תיקשור בנושא המחשבה הצלולה

המחשבה הצלולה. הקשר המיוחד הנובע מהנפש אשר מנהלת מערכת יחסים מיוחדת במינה עם הנשמה גורמת לעיתים למערבולות פנימיות ולרעשים פנימיים אשר מסיתות את המחשבות הצלולות

קרא עוד »
הכוחניות

תיקשור בנושא הכוחניות

יכולתו של האדם לפתור מחלוקות מסוימות באמצעות כוח אשר ברוב המקרים אינו מידתי ואינו מאוזן. למעשה הכוחניות, מקורה בדרך כלל וכמו התנהגויות אנושיות רבות, עוד

קרא עוד »