ההתמדה

היכולת של האדם להאמין בדרך מסוימת בין אם הינה דרך האמונה או דרך העקביות או דרך העקשנות הינה בסופו של דבר היכולת שלו להתמיד וזוהי אכן אבן דרך משמעותית בדרך אל ההצלחה ואל השגת השאיפות והמטרות.

מצד שני כמובן שקיימת ההתנהגות ההפוכה שהינה ויתור והרמת ידיים תוך כדי גילוי חוסר נחישות וחוסר אמונה.

ואולם האם דרך ההתמדה הינה הדרך הבטוחה? לא בהכרח.

ההתמדה נותנת לאדם את הביטחון ואת ההחלטה ללכת בדרך מסוימת גם אם הדברים לא קלים להשגה וגם אם אין את התחושה כי הדברים מתנהלים בהכרח כשורה.

ההתמדה נמדדת ברגעים שבהם האדם מקבל איתותים וסימנים שונים כי הדרך שבה הולך הוא רצופה מכשולים וקשיים ואז למעשה ניתנת לו האפשרות להחליט שהוא בוחן אפשרויות התנהגות והתנהלות שונות, דבר זה מעיד מן הסתם על חוסר ביטחון בדרך והכרה באפשרות כי אולי יש לחשוב על אופציות אחרות.

ואולם ההתמדה בכוחה לתת להולך בדרך את ההרגשה של דבקות במטרה באופן מוחלט.

במידה וההחלטה הינה על התמדה והמשך בדרך שאז יותר קלה הדרך.

ההיסוסים המלווים את דרכו של האדם מעידים על פיקפוק באמיתות השגת המטרה ולמעשה יכולת קבלת ההחלטה מעידה על המודעות העצמית שלו מאחר והיא מעורערת תחושתו שאז גם ההתמדה והנחישות ממנו והלאה.

הפיתוי הגדול בכל דרך ובכל תהליך אשר אינו מתקדם כפי שתוכנן הינו למעשה להפסיק ולהרים ידיים ואולם במידה ואכן הייאוש גורם לאדם לעצור ולחשוב ולחכוך בדעתו שהרי נוצרו בקיעים וסדקים באמונתו וכיוון שכך גם ביכולת ההתמדה שלו.

צמיחה דורשת השקעת מאמצים ניכרים אשר לא תמיד מניבים פירות בקצב המצופה ואולם אם התהליך מתבצע נכון ומתוך אמונה מלאה שהרי כל צעד קטן קדימה מקרב אל המטרה ובתנאי שהינה מוגדרת כראוי ובצורה מדוייקת.

הצמיחה מתרחשת גם אם לא תמיד הדברים נראים לעין וכאן בדיוק נמדד האדם ביכולת ההתמדה והנחישות שלו. תהליך שמוגדר בצורה נכונה ומדוייקת כאשר השלבים בדרך הינם הכרחיים ולא ניתן לדלג על דברים אשר מרכיבים את סך חלקי התמונה המלאה.

שהיאוש אשר גורם לאנשים רבים להרים ידיים ולוותר הינו נקודת השבירה בהתמדה.

כל היסוס ומחשבה להרים ידיים, בסופו של דבר רק יכולה לדייק את הצורך בהתמדה ויכולה לחזק ולחשלבדרך האמונה ובסופו של דבר תניב את התוצאות המקוות והמיוחלות, כי המיכשולים רק מלמדים אותנו כי אין התפשרות על אמונתך ועל דרכך בהתמדה אף רבה וחזקה מקודם.

אסור להקשיב לקולות אשר מנסים להחליש אותך מאחר והאמונה בדרך היא זו שתכריע והסבלנות יחד עם ההתגברות על הקושי בלהקשיב לקול הפנימי בסופו של דבר יגברו על הקושי האוביקטיבי.

שתף מאמר:

עוד
מאמרים

המבוכה

המבוכה

מצב של טרדה מסויימת כתוצאה מדבר שנאמר ונתפס מבחינה חברתית לא כשורה או בושה מסוימת כתוצאה ממצבים אשר גורמים לאדם חוסר נוחות מן הסיטואציה שנוצרה.

קרא עוד »

תיקשור בנושא התשבוחות

במהלך חייו של האדם, מתרחשים מעת לעת אירועים מסוימים והתרחשויות מסוימות אשר מעניקות לאותו אדם תחושת התעלות נפש.
אותה תחושה אשר נותנת לאותו אדם תחושה נעימה וטובה, נגרמת כתוצאה מאמירות שונות אשר נאמרות מפיהם של אנשים מסוימים כלפי אותו אדם

קרא עוד »