תיקשור בנושא המשחקים

יציאה מסוימת אשר מתרחשת בזמן מסוים בעבור אדם מסוים או מספר אנשים על מנת לחרוג מן הסטנדרטי ואשר אינו מהווה חלק מן השגרה הרגילה.

האדם אשר חי את חייו בבחירה מתוך מסגרת מסוימת אשר מגדירה לו היטב את מסלולו ואת הציפיות ממנו נזקק מעת לעת לשינוי באופן החשיבה ושינוי באופן ההתנהגות או לצורך כך למעשה בשעות הפנאי שלו בין אם אלו שעות הפנאי האמיתיות שלו ובין אם אלו שעות אשר אמור הוא לעשות דברים אחרים ואולם מעדיף להתמקד דווקא באותה הסחת דעת רגעית שהיא המשחק.

משחר ילדותו מהווה המשחק עבור האדם את זמן האיכות האופטימאלי עבורו וכל אדם עם אותם משחקים אשר כרוך הוא אחריהם מסיבותיו שלו, כל אחד עם העדפותיו וכל אחד עם המשחקים אשר מחשיב הוא את עצמו מומחה ובקיא בהם.

המשחק בתקופת ילדותו הראשונה מהווה עבור האדם אלמנט משמעותי שתופס את מרבית זמנו מאחר ונודעת היטב החשיבות של המשחק כפעילות מפתחת ומועילה עבור הילד אשר רק מתחיל לתרגל את מוחו הצעיר בפעולת החשיבה ולכן המשחקים הבסיסים של תקופת הילדות מאירה עבור המבוגרים את יכולת ההבחנה וההבנה האם לאותו ילד מסוים יש תכונות גופניות ומוחיות מינימליות לצורך הבנה ותפעול של משחקים אלמנטריים אשר אמורים לגרות אותו להגיב בתגובות מסוימות ועל ידי כך לבדוק האם תפקודו תקין.

במידה ועובר הוא את שלבי המשחק בקושי ובעזרה ורמזים של המבוגר שהרי כנראה הילד רואה את הדברים באופן שונה מאשר ילדים אחרים והמסקנה הינה כי מבנה מוחו הינו שונה.

במידה ואותו ילד רך פותר את המשחק בתוך רגעים בודדים ומשאיר את המבוגר פעור פה והמום שהרי כנראה שזהו ילד מחונן ואף הוא שונה מן הסטנדרט שלוקח זמן מסוים לפתרון.

אם התבגרותו של אותו ילד מסוים זוכה הוא להכיר עוד ועוד משחקים אשר את חלקם הוא אוהב ונהנה ואת חלקם פחות ולכן כבר בתקופה זו מאמץ אותו ילד את ההרגל של לאמץ משחק אהוב אחד או שניים ולהתמקד בהם ולרכוש מיומנויות מסוימות אשר לא פעם הופכות עם השנים למקצועו ולפרנסתו של אותו אדם או לתחביבו העיקרי אשר מסב לו שמחה ונחת, מאחר וזהו נושא שמעניין אותו וגורם לו להרבה שמחה וסיפוק מאחר וזהו תפקיד המשחקים בחייו של האדם.

ילד שמגלה כשרון יוצא דופן במשחק הכדורגל יכול להפוך לכוכב מרקיע שחקים ופורץ גבולות מאחר וזה מודל מוכר וידוע ומהווה מוקד משיכה יוצא דופן והופך את הכדורגל להרבה יותר מאשר משחק עבור הרבה מאוד אנשים.

למעשה הכדורגל הוא ספורט הישגי ואלמנט התחרות הוא זה שהופך אותו למעשה למשחק בהגדרה.

עבור מבוגרים רבים ועבור ילדים רבים האלמנט היחידי המושך את שניהם באותה המידה ובאותה תשומת הלב למעשה הינו המשחק שפונה אל שניהם אולם מייצג עבור כל אחד מהם משהו מסוים אחר.

עבור המבוגר זוהי יכולה להיות מזכרת נהדרת מימי ילדותו השמחים ואהבת המשחק למעשה יכולה לפצות אותו על חוסרים מסוימים עבורו וכמובן שגם עבור הילד מהווה המשחק מוקד משיכה יוצא דופן מאחר והוא עדין חולם להיות שחקן גדול כמו שהוא מעריץ ואוהד אחרים ויכול אבא בן 45 יחד עם בנו בן ה- 10 לבנות עולם משותף ומיוחד עבור שניהם כאשר המחנה המשותף הינו אהבת המשחק המסוים אשר מדבר אל שניהם וממגנט את שניהם באותה המידה ואולם כאמור מסיבות שונות.

כל אחד יכול להגדיר את הכדורגל כמשהו אחר עבורו, ובוודאי שניהם לא יגדירו אותו כמשחק אלא כמשהו מאוד רציני.

עבור אנשים אחרים קיימים סוגי משחקים אחרים, כל אחד וסוגי המשחקים אשר מתאימים להם. לדוגמא – ילד אשר לא הצטיין בכדורגל או בספורט הישגי בדרך כלל נטה אחרי משחקי מחשבה.

משחקים אלו דורשים מן המשחק בהם לחשוב באופן מסוים ולפי אלמנטים מסוימים ולפי צורת חשיבה מסוימת אשר תיתן לו את האפשרות להתקדם אל עבר ההישג הבא במשחק ומהווה הדבר עבורו סיפוק גדול מאחר והוא זוכה להישגים משמעותיים והצלחה במשחק המסוים, נניח שחמט, ויכול הוא בידה ומשתפר ולומד הוא לנצח גם שחקנים אשר מבוגרים ממנו ומנוסים ממנו ולכן הופך העניין גם הוא למשחק הישגי ותחרותי.

מובן שגם שחמט ברמות המשחק הגבוהות ביותר שלו הוא כבר מזמן לא משחק אלא נושא רציני ומשמעותי מאוד.

המחשב הראשון אשר הצליח להביך את האדם במשחק שחמט נקרא דיפ בלו DEEP BLUE ומהווה אירוע מכונן ידוע.

עם התפתחות הטכנולוגיה התפתחו במקביל גם המשחקים.

שעות הפנאי של האדם התרוקנו אט אט מפעולות של משחקים פיזיים ובחברותא והתמלאו מן העבר השני באבולוציה של משחקים טכנולוגיים ממכרים אשר הבליטו את האדם כיצור מתבודד אשר משחק את משחקיו עם עצמו ומקסימום עם חברים אשר בהם לא צריך לגעת הוא ולדבר, ככה נולדה לה תעשיה שלמה של משחקים למבוגרים אשר נותנים למשחק ללא גבולות של שעות, של מרחקים, של הפוגות ושל תמימות נעורים.

המשחקים הפכו להיות ראליים יותר ויותר וכוללים גם את תעשיית הגיימרים אשר למעשה מבחינתם החיים הם משחק והם חיים את חייהם בתוך משחק אחד עם שלבים אינסופיים.

יכולתו של האדם להבין כי משחקים למעשה הינם רק מסגרת אשר כל אחד למעשה יכול לבוא לידי ביטוי באופן מסוים ובצורה שמתאימה לו הוא המפתח לחיבור וקרוב בין אנושי.

משחקים הינם בבסיסם אירוע חיובי ומעניין.

משחקים יכולים למשוך אליהם קהל רב ומשמעותי במידה והם מיצרים עניין רב מאחר ואלמנט התחרות הוא בנפשו של האדם ויכולת ההוכחה של אדם מסוים בנושא מסוים שיכול להעיד עליו כי הינו מצטיין בו, מהווה כמובן בעל ערך רב עבור מי שרוצה להרגיש שייך, מקובל ואהוב.

זו הסיבה שמשחקי מבוגרים מהווים אטרקציה מאוד משמעותית עבור מבוגרים רבים.

יכולים להיות אלו משחקי הימורים בלאס וגאס, יכולים אלה להיות משחקי אתגר של קפיצה מבניינים, יכולים להיות אלה משחקי מחשבה עיסקיים המכריעים עסקאות של ממון רב ויכולים אלה להיות משחקי שליטה מנטאליים בין אנשים מסוימים אשר מתמסרים למשחק זה בין אם מרצון ובין אם מכורח מסוים ועדין אילו משחקים אשר מרתקים, מרגשים ומעניינים הרבה מאוד בני אנוש בעת הזו.

 

שתף מאמר:

עוד
מאמרים

תיקשור בנושא פליטות הפה

פליטות הפה. דרכו של האדם, הרצופה במאורעות ובהתרחשויות מסוימות הקורות מעת לעת ואשר יוצרות שיחות בין אנשים מסוימים אשר קיימים בהם קשרים מסוימים, שהרי סוג

קרא עוד »

תיקשור בנושא המחשבה החיובית

לאדם ניתנה הבחירה בזכות באם הוא בעל רצון למצוא את הטוב או שמא את ההפך, כאשר יכול האדם בלב שלם להגדיר עבור עצמו את רצונותיו, שאיפותיו ומשאלותיו, יפעלו מנגנוני ייצור האנרגיות החיוביות בעבורו.

קרא עוד »

תיקשור בנושא ההתנהגות האנושית

בימים האפלים והחשוכים של ימי הביניים, מי שלא התנצר נחשב לבעל התנהגות מופרעת ולא מקובלת והיה גוף אשר אכף בכוח את הנצרות באמצעות האינקביזיציה אשר תפקידה ושליחותה הייתה לחנך מחדש את ההמונים לנצרות ולחוקיה ובאמצעות זאת לעיצוב ההתנהגות מחדש.
גם המפלגה הנציונאל סוציליסטית בגרמניה הגדירה מחדש את ההתנהגות האנושית המקובלת ודאגה ליישם ככל האפשר את נורמות ההתנהגות הללו על סביבתה.
מי שלא אימץ כללי התנהגות הולמים, אזי זכה לתגובות אשר שכנעו אותו להתאזן עם הסביבה.

קרא עוד »