תיקשור בנושא החשיפה

מה פרוש המילה חשיפה

החשיפה.

כאשר האדם מגיע לרמת מודעות עצמית ברמה מסוימת אשר מבחינתו נחשבת לגבוהה יחסית, הוא יכול לעיתים להרגיש כי הוא מוכן ורוצה להיחשף באופן מסוים ובמידה מסוימת גם לעוד אנשים. תהליך זה מאפשר לו קודם כל להיפתח אל עצמו ולגרום לעצמו להכיר נקודות ונשואים בינו לבין עצמו גם אם בעבר וקודם תהליך החשיפה העצמית הוא לא התעסק עם הנושאים הללו מאחר ולא היה במודעות עצמית מספקת עבורו ועבור הסובבים אותו.

מן הרגע שבו החל בתהליך החשיפה העצמית, כך גילה עוד ועוד פרטים ונתונים אשר היו חסומים מבחינתו וכך אט אט בתהליך הדרגתי הוא החל לגלות פרטים מסוימים אשר הכיר אותם לגבי עצמו רק באופן חלקי ולא מספק. תהליך זה אשר מהווה עבור אדם מסוים תהליך של פתיחת הלב והנפש גורם לו בדרך כלל לשינוי משמעותי ובעל עוצמה רבה מאחר והוא לומד על עצמו את יכולותיו, חסרונותיו, ולומד מעל הכל את הגבולות שלו ואת המקומות הקשים עבורו.

בדרך כלל נובע תהליך היחשפות כתוצאה מרצונו של האדם לשינוי קיצוני מאחר וכל תהליך של היחשפות גורם לו לשינוי מאחר וישנם דברים אשר הוא פותח וניחשף ועל ידי כך גורם לאנשים נוספים פרטים אודות עצמו.

הגורם העיקרי אשר אותו רוצה האדם לשנות עם תהליך ההיחשפות שלו הוא אלמנט הבדידות.

מאחר ובדרך כלל אנשים שתחושתם היא תחושת בדידות בטוחים שהדבר נובע כתוצאה מכך שהם לא מעניינים מספיק ועקב כך גם איש לא מתעניין בהם, נוצר עקב כך צורך גדול לשינוי ובמקרים מסוימים הם משוכנעים כי חשיפה מבוקרת יכולה לגרום לסביבה אט אט להתעניין בהם ועל ידי כך הם מאמינים כי יוכלו לשנות את המציאות עבורם ולכן מנקרת במוחם האמונה כי למרות הקושי הגדול של ההיחשפות ואיבוד מסוים של פרטיות וחשאיות הם למעשה פותרים באופן מבוקר את תחושת הבדידות, מכיוון שכך יתכן מצב אשר בו ההיחשפות בניגוד לאנשים מסוימים אינו העניין עצמו כי אם רק כלי.

האמונה כי קיימת שליטה על ההיחשפות וכי אדם מסוים יכול לחשוף על עצמו פרטים מסוימים ואולם לשמור פרטים אחרים באופן סמוי אינה מעסיק בפועל בחיי היום יום מאחר וברגע שאם תהליך החשיפה החל, יוצאים הדברים באופן מלא משליטתו של האדם.

קיום האינטרנט וכל הרשתות החברתיות המגוונות, גורמות לתהליך כולו להיות מורכב ומסובך ולעיתים הדברים יכולים לצאת מכלל שליטה באופן כזה אשר גם יכול ועלול לגרום לנזק עבור האדם המבקש חשיפה.

לדוגמא, אדם אשר החליט מתוך סקרנות להיכנס לקבוצה מסוימת בפייסבוק ואולם קבוצה זו דוגלת בהתנהגות מסוימת אשר כלפי אנשים מסוימים יכולה להתפרש כחריגה ובלתי מוסרית,  שהרי אם החשיפה המבוקרת שאותה חשף אותו אדם מסוים ואשר נכנס לקבוצה בפנים גלויות וללא פרופיל חסוי שהרי חשיפה זו, במידה וקיימים בקבוצה אנשים אשר מכירים אותו או שקיבלו את האפשרות לחקור מעט אודות אותו אדם, יכולים כעת לגרום לחשיפה לצאת מגבולות החסוי.

אותו אדם מסוים אשר החל בתהליך התבוננות פנימית ואשר באופן מסוים גם לוקח סיכון לנושא הפתיחות והחשיפה העצמית, לא תמיד מודע לתוצאות של מעשיו ולא תמיד יוכל לתאר לעצמו את הנזק אשר גורם הוא לעצמו באופן הזה ואולם מאחר ובלי קשר למה שאותו אדם מאמין שיש בשליטתו לעשות, קיימת כמובן גם העובדה כי למעשה הוא איננו אדון מוחלט למעשיו ובמידה והוחלט כי נתיב חייו יגיע למקום אשר ישתנה בעקבות אותה חשיפה, בין אם יזומה ובין אם מקרית,  שהרי בסופו של דבר אותה חשיפה הובילה אותו באופן ישיר אל עבר דרכו וייעודו גם אם לא תכנן זאת מראש ולא עשה זאת באופן מכוון.

הצורך להיחשף עלול או עשוי, תלוי בנקודת ההשקפה של אנשים, להוביל את האדם למקום של התמודדות עם מצבים אשר הוא לא לקח בחשבון מאחר וכאמור אין לדעת מראש כיצד אנשים יגיבו עם הפתיחות ואל ההיחשפות של אותו אדם.

כאשר פתיחות מחשבתית של אדם מסוים גורם לו לרצון לקבל מידע וידע אשר מנע הוא מעצמו מכל מיני סיבות בעבר, עליו להיות מוכן להיחשף ולהיפתח ללא חשש מאחר ומה שמנע ממנו בעבר להיפתח הוא כמובן הפחד ואותו גורם בדיוק צריך להגיע למצב של התמודדות, במקרים רבים ההתמודדות עם פחד מהחשיפה היא דווקא להיחשף באופן כזה אשר יגרום לאדם להתעמת עם הדבר שהוא חושש ממנו הכי הרבה.

במידה ואותו אדם ימנע מעצמו כתוצאה מפחדיו את חלומותיו, שאיפותיו הנסתרות ואפילו את הפנטזיות שלו,  שהרי בשלב מסוים הוא עלול לפתוח את הדברים במינון לא נכון ואף עלול להיפגע באופן קשה ואשר לא יוכל הוא לחזור אחורה.

תהליך של היחשפות יכול להיות נוקב, מאתגר, ומאוד עוצמתי אולם בכל מקרה, מעיד כאלף עדים על רצונו של האדם לשינוי קיצוני בדרך חייו, מחשבתו ודרכו.

לכן תהליך כזה הוא רצוי ואף מומלץ בעיקר עבור אנשים אשר הינם במודעות עצמית מתפתחת.

 

 

שתף מאמר:

עוד
מאמרים

תיקשור בנושא המחשבה הצלולה

המחשבה הצלולה. הקשר המיוחד הנובע מהנפש אשר מנהלת מערכת יחסים מיוחדת במינה עם הנשמה גורמת לעיתים למערבולות פנימיות ולרעשים פנימיים אשר מסיתות את המחשבות הצלולות

קרא עוד »