תיקשור בנושא הבגרות

בגרות

הבגרות.

חייו של אדם המתחילים עם לידתו ומסתיימים עם הסתלקותו מהעולם הנוכחי עת ממשיך הוא את מסלול חייו וגלגוליו הבאים מתקיימים ברובם בהיותו בוגר.

חייו של אדם בוגר נמשכים לרוב מעת שעומד הוא על דעתו ומייצר הוא את התנהגותו העצמאית והאחראית עת הופך הוא בעל יכולות עצמאיות אשר בין היתר נכללות תכונות אופי אשר מביאות את בגרותו לידי ביטוי כגון – שליטה עצמית, רצינות, עצמאות, אחריות, שיטתיות, ניסיון, אובייקטיביות, חברתיות ועוד תכונות אופי אשר מייחדות בדרך כלל אנשים בוגרים ואולם ללא ספק הגדרות לחוד ומציאות לחוד מאחר ולא כל אדם משכיל ליישם את הציפיות ממנו ורובן ככולן למעשה תלויים במספר אלמנטים אשר מייחדים את בגרותם כמו גם את אופיים וייעודם ועל פי זאת יכול כל אדם להשוות את הישגיו בתור אדם בוגר יחסית לעצמו ואל מול ציפיותיו שלו מעצמו מאחר ואחד האלמנטים אשר משפיעים עליו יותר מכל הוא ההשוואתיות והשיפוטיות העצמית על עצמו.

האדם הבוגר, כאמור, חי את חייו כאשר תקופת הבגרות הראשונה הינה בדרך כלל החל מגיל 18 ואלך כאשר מהגיל הזה או יותר או פחות הוא אמור לצאת מראשות הוריו או אפוטרופוסיו ולקבל אישור בדבר הנושא בצורת תעודת זהות או זכות בחירה ואשר ברוב המדינות בעולם מהווה הדבר כמעיין גושפנקא רשמית לבגרותו.

באופן רשמי יכול אותו בוגר “מתחיל” גם להינשא, להוליד ילדים ולזכות בכל ההטבות הסטנדרטיות אשר קיימות עבורו ואולם ניתן לציין כי זוהי רק הגרסה הרשמית ורוב האנשים ממשיכים את תקופת ההתבגרות לתקופה ארוכה יחסית וקיימים אנשים אשר הגיל הביולוגי או הניסיון המצטבר אינו בא לידי ביטוי בהתנהגותם והם אינם למעשה אינם בוגרים בהתנהגותם ואופים וגם לא מתנהגים כבוגרים בעת שנדרשים הם לגלות בגרות מנטאלית אישית וחברתית.

ניסיון החיים אשר “סוחב” איתו כל אדם יכול בהחלט לבוא לידי ביטוי באופן שונה, משמעותי יותר או משמעותי פחות כאשר למעשה שני אנשים בני אותו גיל, נניח 27 לשם הדוגמא מתנהגים באופן שונה לחלוטין מבחינת הבגרות שלהם, אורח חייהם, מחשבתם, ניסיונם ועוד אלמנטים משתנים.

הסיבה העיקרית לכך נעוצה בעובדה כי קיימת השפעה משמעותית ביותר מן האופן שבו אדם מסוים או אשה מסוימת מתחברת אל עצמה ואל האינטואיציה שלה, הבה אומר עד כמה המודעות העצמית שלה מפותחת ועד כמה יכולת הכנות הפנימית והעצמית שלה מחוברות למודעות.

כאשר אומרים על אדם בוגר שהינו בוגר יותר מכפי גילו המשמעות היא כי מגלה הוא תכונות מסוימות אשר באות יותר לידי ביטוי באופן משמעותי אצלו ובדר”כ מדובר בתכונות אשר נחשבות לטובות וחיוניות יותר מאשר רעות ושליליות.

כאשר לדוגמא בחור בן 24 אשר רק החל את מסלול הבגרות שלו מבחינה מספרית, ואולם מתפקד הוא כבעל חברה אשר קם מידי יום עם אנרגיות של עשייה ויצירתיות, אחריות, כנות פנימית, הבנה, מודעות ושיקול דעת שאז הגיוני לאמר כי הוא בוגר מכפי גילו והדבר אכן מעיד עליו כי בהשוואה לבני גילו הוא נוהג באופן שונה, מודע יותר, אחראי יותר ובוגר יותר ולכן סביר להניח כי באופיו באים לידי ביטוי גלגולי חיים קודמים ה”מורשים” לו תכונות מסוימות אשר קיימות בו ואשר לכאורה לא ברור מהיכן.

הבגרות הינה בין היתר תולדה של סביבתיות וכמו כן של התמודדות עם מצבים משתנים ומצבים אשר ניתן להגדיר כמאתגרים, קשים ולא צפויים.

הבגרות והסביבתיות למעשה קשורים באופן שבו שני אנשים בעלי אותו גיל, נניח 31, ואשר נולדו במקומות שונים, במשפחות בעלי יכולות שונות, חיו את רוב חייהם במקומות בעלי רקע שונה כגון מקום רגוע ושקט כמו כפר או קיבוץ, ולהשוואה בעיר סופגים וסופחים אל עצמם את הסביבתיות ובא הדבר לידי ביטוי בעיקר בצורת חשיבתם ובנורמות אשר מביאים הם כתוצאה מכך בין אם רוצים הם בזאת או לא ובין אם מודעים הם לזאת או שלא.

לסביבתיות קיימת השוואה רבה על הבגרות מעצם יכולת ההתמודדות של כל בוגר עם המקום שממנו הוא מגיע, עם הערכים אשר מקבל הוא ומיישם ועם הדרך הארוכה של חייו, מסלול התפתחותו וניסיונו אשר מביאים לידי ביטוי גם את בגרותו.

האדם הבוגר בא לידי ביטוי באופן המשמעותי ביותר ביכולת ההתמודדות שלו עם מצבים אשר נחשבים כאמור לקשים, מאתגרים וכאלה הנחשבים לבלתי צפויים.

אותה בגרות אשר נמדדת לאדם כאשר נאלץ הוא לגייס את מיטב יכולותיו, ניסיונו, הבנתו ועוד תכונות אשר נחשבות לתכונות של אנשים בוגרים כאשר אין לו למעשה את התכונות הללו והוא מתנהג באופן בוגר יותר מכפי גילו, למרות שאין הוא בוגר כלל, זוהי החוויה אשר גורמת לו להתבגר מהר יותר ובאופן יעיל יותר.

בוגר אשר נאלץ להתמודד כבר בגילאים צעירים יותר עם עול הפרנסה בכוחות עצמו, מן הסתם יאמץ לעצמו נורמות התנהגות עצמאיות ולא תלותיות באנשים אחרים וכך למעשה, אולי ממקום של מחסור, יוכל לדאוג לעצמו וכך למעשה התבגרותו תואץ ותתעצם ותבוא לידי ביטוי באופן משמעותי יותר, כך גם ההתמודדות עם מחלות אשר מקבל הוא בגילאים צעירים יחסית והדבר הופך את האדם בדרך כלל למתמודד יותר מאחרים.

לעיתים קרובות קורים מצבים אשר אנשים מסוימים שמסלול חייהם אילץ אותם להתבגר בטרם עת, מרגישים סוג של החמצה מסוימת על כך שלא עשו דברים מסוימים או שלא הספיקו מה שאנשים אחרים בגילם כבר עשו וזאת בגלל אתגרים מסוימים או דרך מסוימת אשר מנעה מהם להשיג או לחוות דברים מסוימים באופן אשר כאמור מרגישים הם חוסר.

לדוגמא אשה מסוימת אשר נשאה בגיל צעיר יחסית ואשר מצויה עם אותו גבר שנים רבות ולפתע מרגישה כי לא חוותה מספיק דברים, יכולה למעשה לקבל החלטה שהיא רוצה לחזור באופן מסוים לגיל צעיר יותר ולחוות את אותם דברים אשר החמיצה, או למשל גבר מסוים אשר מרגיש כי הוא לא נסע מספיק בעולם ולא חווה את נפלאותיו, יכול בגיל מבוגר יותר לקבל החלטה כי הוא עוצר את מסלול חייו וחוזר אחורה ומשלים את החסר ואולם ממבט על נאמר כי אין הדברים דומים לתקופת הבגרות המקורית מאחר וכל גיל והייחודיות שלו והדברים לא קורים באותו אופן ובאותן אנרגיות.

 

שתף מאמר:

עוד
מאמרים

תיקשור בנושא הנבואה

חיפוש תשובות לשאלות המנקרות במוחו של האדם הינה משמעותית עבורו והרצון לקבל מורה נבוכים כסיוע על מנת להימנע מטעויות הינו בעל חשיבות מכרעת אצל כל אדם ואדם.

קרא עוד »