תיקשור בנושא הבגידה

בגידות

הבגידה.

על פי רוב כוונת הבגידה הינה בין בני זוג המחויבים זה לזו ואשר אחד מהם נקלע בין אם מרצונו ובין אם לא מרצונו ומיוזמתו למערכת יחסים עם בן זוג נוסף, בין אם קיום יחסי מין מלאים נכללים ביחסים הללו ובין אם לא.

הבגידה למעשה הינה ההסתרה של הדברים מאחר ואם אין הסתרה או מניעת הידע על ידי בן הזוג הגרעיני שאז אין נחשבת זו כבגידה אלא נקרא הדבר בשמות אחרים אשר יכולים להעיד על הסכמה בין אם מחוסר ברירה וכתוצאה מהבנה שזו דרכו של העולם וכי לא ניתן באמת למנוע עם מי שחפץ בכך להרחיב את המעגל המיני.

הבגידה לכשעצמה מהווה עבור הצד הנבגד מעשה מאוד קשה ולרוב אין הדברים חוזרים להיות כפי שהיו ואם ניתן לדייק אזי לעולם אינם חוזרים להיות כפי שהיו מאחר ומה שהיה לפני שהדברים קרו או לפני שהדברים התגלו, התנהלו תוך כדי אשליה הדדית ותוך כדי חוסר כנות לפחות של צד אחד כלפני השני.

בגידה הינה כאמור לפני הכל מעילה באמון אשר נבנה לו עם הזמן ואשר מופר ברגע שקורה השקר הראשון שצריך לשקר הצד הבוגד את הצד הנבגד.

עד כמה שהדבר ישמע מוזר, הסיבה לבגידה היא לא יחסי מין ולא צורך במין מגוון אלא דווקא מחסור בתשוקה, מחסור בעניין, מחסור בקשר, מחסור באינטימיות, מחסור בתקשורת, תחושת בדידות רגשית, ריקנות וכעסים.

למעשה הבגידה או הרצון לקשר נוסף מתהווה מן המקום בחוסר של אחד האלמנטים הללו אשר בסופו של דבר בדרך כלל מוביל לקיום יחסי מין כמסגרת הגיונית וגם מתבקשת עבור זוג חדש שאחד ממרכיביו הינו נשוי או שמצוי במערכת יחסים מחייבת עם בן זוג גרעיני.

מאחר ובגידה נחשבת לכזו לא רק אם קוימו יחסי מין כאמור ישנה הרחבה לנושא מאחר והדברים מגיעים מן המקום הרגשי ומעטים עד מאוד הינם האנשים אשר נקלעים למצב של בגידה רק כתוצאה בצורך ממין. אותם אנשים אשר אינם “בנויים” לזוגיות וזו הסיבה הרשמית לבגידה כשלמעשה בדרך כלל לא מגיעים בדרך כלל למצב של מחויבות.

ישנם סוגים לא מעטים של בגידות וכל אחת היא טובה ואף נכונה כלפי מי שמבצע אותה כאשר בדרך כלל אין מחשבה עמוקה ונוקבת מידי כאשר הדברים מתחילים לקרות אלא רק בשלבים מתקדמים יותר. הבגידה האינטימית נחשבת ככזו כאשר בן או בת הזוג מרגישים כי יש להם מחסור גדול באינטימיות אשר יכולה להתבטא בשיחות עמוקות ובאכפתיות מצד בן הזוג השורשי ואשר אותו מחסור גורם להם לפתח מערכת יחסים אשר הינה ידידותית מבחינתם בשלבי הראשונים עם עוד אדם.

בדרך כלל מערכת כזו מגיעה מצד נשים אשר זקוקות לרגישות והכלה מצד בן זוגן ואולם לרוב לא נמצא או לא נמצא בכמויות מספקות ונדרשות.

בהרבה מקרים נוצר רומן כאשר הגבר הנוסף שמתווסף לזוג מעניק לאותה אשה מסוימת הרבה תשומת לב ואכפתיות ומתנהג איתה באופן אשר גורם לה לשמחה גדולה וצפייה גדולה שיקרו דברים רומנטיים.

עד מהרה אותה אשה מתאהבת בגבר הנוסף ונקלעת למערבולת רגשית קשה מנשוא עבורה.

סוג נוסף של בגידה הינה כתוצאה מקריאה לעזרה של אחד משני בני הזוג אשר לא מנסים להסתיר את העובדה כי נמצאים בקשר עם אדם נוסף וזאת בכדי לזעזע את בן הזוג ולהניע אותו לפעולה או במילים אחרות על מנת לעורר בו את הקנאה החיובית ועל ידי כך לגרום לו להתנהג בצורה חיובית בניגוד לדרך שהתנהג עד גילוי הבגידה.

בדרך כלל לא מדובר פה בבגידה אשר כוללת גם יחסי מין ונועדה כאמור רק על מנת להתסיס ולבעבע את מערכת היחסים ולרענן אותה.

ישנם אנשים אשר מאסו בחיי נישואיהם ומשתמשים בבגידה על מנת לסיים את הנשואים באופן מודע מאחר ועד אשר לא תגיע בגידה כאלמנט וכסיבה רשמיים אזי לא תהיה באמת סיבה לסיים את הקשר מאחר ומדובר בדרך כלל באנשים אשר הינם אטומים רגשית ומבחינתם זה בסדר להיות בקשר זוגי אשר אינו כולל אהבה במובן הרחב של המילה אלא יותר ברמה של חובה לשמור על המסגרת רק על מנת שלא יהיה צורך לפרק אותה.

בגידה אשר מאפיינת נשים בדרך כלל מגיעה ממקום של אובדן אמון במערכת הזוגית ומבחינתה לא ניתן לתקן או לשפר ולכן היא מנסה למצוא בחוץ את מה שכבר אין בפנים.

מאחר וגברים ידועים בכך שהם משקרים הרבה על מנת לתת לאשה את האשליה שהם רוצים יותר מסקס בעת שהם לא, הם יעניקו לאשה הבוגדת את מלוא תשומת הלב עד לרגע שבו הם יאבדו את העניין או שימצאו מטרה יותר מעניינת עבורם.

אשה אשר בוגדת בבעלה עושה זאת לא מסיבות של חוסר בסקס אלא מחוסר של רגש אשר מוביל בסופו של דבר גם לסקס ואולם המחסור בחיבה, באינטימיות וגם כמובן כפועל יוצא של זה גם בסקס מוביל אותה למקום אשר יכניס אותה למצוקה רגשית קשה מאחר ובדרך כלל ייסורי המצפון ותחושת ההתנהגות אשר אינה מוסרית תגרום לאותה אשה להסתיר היטב את מעשיה בעיקר כאשר היא מנהלת רומן עם גבר נשוי אשר חשוב לו מאוד שהדברים לא יתגלו בעבורו.

גבר אשר בוגד בבת זוגו לעולם לא יגדיר את עצמו ככזה מאחר והוא תמיד יראה את עצמו יותר כקורבן וכצד אשר הוא למעשה פגוע.

הגבר הבוגד יכול תמיד לתרץ ובכל רגע נתון את עובדת היותו בעל צרכים מיניים חזקים מאוד ומבחינתו זה לא בעיה שלו אלא בעיה של מי שידעה היטב עם מי היא מתחתנת. האשליה שלו היא זו אשר מחזיקה אותו במקום של תירוצים וסיבות אינסופיים אשר גורמים לו לשכנע את עצמו כי הוא למעשה לא רק שבסדר עם מעשה הבגידה אלא עם זה שאין שום דבר רע בכך ורק חוסר ההבנה של בת זוגו מונעת ממנו ללכת עם הדבר עד הסוף ולכן הוא נאלץ בעל כורחו לשקר לה וזאת כמובן רק על מנת לשמור על הדבר אשר הכי חשוב לה – שלמות המסגרת.

כמובן שאם התמונה הייתה הפוכה והאשה הייתה מרגישה כמוהו שאזי לפתע היו נעלמים כל הטיעונים אשר משמשים אותו כסיבות ותירוצים ולא היו מתאימים לצד הנשי.

ואולם ממבט על נוכל לציין שוב, כפי שצוין בעבורך פעמים רבות כי העולם משתנה במהירות רבה וכי מערכות יחסים מסורתיות אט אט ילכו יתמעטו בהדרגה אולם בהתמדה.

הקן המשפחתי מקבל צדדים וזוויות חדשים בעיקר בזכות הטכנולוגיה המאפשרת מציאת בני זוג חדשים בכמויות עצומות וללא מאמץ, צורות זוגיות חדשות נוצרות ושבירת מחסומים ומסורות מאפיינות את העולם שבו מונחים כמו יחסים פתוחים, יחסים פוליאמורים, יחסים לא מונוגמים מאפשרים, הינם מושגים שהולכים ותופסים מקום של כבוד ביחסים שבינו לבינה או ביחסים חד מיניים.

בסופו של דבר, הגבולות מתרחבים ומקבלים במדויק את המקום הנכון להם כשכל אחד יכול להגדיר לו מה הוא רוצה ומה הוא מוכן לשלם על הרצונות הללו.

בעולם החדש, מושג הנישואין המוכר והישן יאבד מערכו והקשר הזוגי יתאפשר אל מול הסכמי ממון אשר יהיו הרבה יותר משמעותיים מאשר הסכם נישואין ריק מתוכן וריק מכנות ואמת.

שתף מאמר:

עוד
מאמרים

המוסריות

תיקשור בנושא המוסריות

ההתנהגות האנושית שמשנה צורה ומשנה פנים מעת לעת, כוללת בתוכה נורמות התנהגות אשר נקבעות ומשתנות בכל פעם על פי כללים מסוימים הנקבעים בתקופות מסוימות, במקומות

קרא עוד »

תיקשור בנושא הפשטות

אם ינטרל האדם את ההשוואתיות לאחרים ויתמקד כל כולו בשבירת מחסומים ותקרות זכוכית אך ורק בהשוואה לעצמו, יוכל להביא את האושר המוחלט מאחר ובמידה וילמד וישכיל אותו אדם להיות שמח בחלקו ויוכל לשמוח מן הדברים הבסיסיים, הפשוטים והנכונים עבורו.

קרא עוד »

תיקשור בנושא ההתאמות

ביצוע התאמות בין אנשים לבין מצבים מהווה את הקושי הגדול ביותר עבור הללו אשר קיימת בידם היכולת או הזכות, תלוי בסיטואציה, לבצע את ההתאמות הנדרשות בסיטואציות מסוימות כאשר נביא מספר דוגמאות על מנת להמחיש את אותו הקושי המסוים.

קרא עוד »