תיקשור בנושא ההיתנסחות

תיקשור בנושא ההתנסחות

המילים השליליות משפיעות גם על מי שאומר אותן לא רק על מי ששומע אותן.

ניסוח המילים באופן חיובי, אזי גם המחשבות יהיו מנוסחות, יהיו מונחות בצורה חיובית וכך נבנה לו הקשר הבלתי נתיק בין מילים וניסוחן לבין משמעותן וכמו כן כמובן גם האנרגיות המסתתרות מאחוריהן.

למילים אשר כתובות ומוצגות באופן חזותי קיים משקל כבד.

למוח האדם קיים קישור בין מילים ותחושות, גם הסתכלות חפוזה וקצרה על מילים מסוימות אשר משמעותן חיובית או על מילים מסוימות אשר משמעותן שלילית ולכן חשיבות רבה מאוד קיימת למשמעות הרוחנית של הנחת המילים במקומות המתאימים כלומר הניסוח שלהן והעמדה שלהן בסדר מסוים, בעיצוב מסוים, בהבעה מסוימת ובצבעים מסוימים.

מכאן ששימוש במילים חיוביות ומשמעות חדשה להנחת המילים ואופן ההתנסחות פירושה אמירת דברים באופן שונה והפיכתן למשמעות חדשה ושונה.

מילים בעלות משמעות חיובית מביעות ובעלות השפעה רבה על מי שצופה ומסתכל ואזי יכולות הן לשנות אופן חשיבה ואופן הבנה עבור כל אחד.

לצורך הדוגמא נביא משפט כגון “סובל מדיכאון” בהקשר של תיאור רפואי מסוים עבור בנאדם מסוים אשר עצוב ומדוכא הוא ובעל תחושות שליליות ולכן פנה לרופא מסוים אשר כתב בסיכום כי אותו אדם כאמור סובל מדיכאון שאזי במידה ואותו אדם יקרא את הסיכום הרפואי של אותו רופא אזי יקרא על עצמו קביעה חד משמעית בידי אדם בעל כוח וסמכות רבה כדוגמת אותו רופא ולכן באופן ברור ומובהק אותו סיכום רפואי לא רק שינציח את מצבו של אותו אדם אלא גם יחמיר באופן ניכר את מצבו מאחר וכאמור למילים וניסוחן יש כוח רב וגם משמעות נסתרת אשר אינה ברורה וחדה ומדויקת בעבור כל אדם.

אל נוכח הקביעה החד משמעית שקבע אותו הרופא לא ניתן להתייחס אחרת מאשר משמעות המילים הגורסת כי אותו אדם לא יכול לערער על משמעות המילים ולכן כאן מומחשת משמעותן השלילית רבת העוצמה של המילים ואופן ניסוחן.

אולם לצורך הדוגמא ההפוכה, נניח כי אותו רופא אשר התמחותו הינה נפש האדם יגיע למקום תודעתי כי למילים ישנה משמעות חזקה ובעלת כוח רב ולכן ינסח את המילים באופן שונה, אזי במקום לרשום כי אותו אדם מסוים “סובל מדיכאון” ירשום את המילים – “מתמודד עם דיכאון” שאז משמעות המילים משנה כליל את צורתה.

המילים מונחות באופן חיובי ואף משמעותן הופכת חיובית ואזי אותו אדם אשר עליו כתובות אותן מילים יכול להבין שאותו רופא אמנם איבחן בצורה נכונה כי אמנם סובל מדיכאון אולם, הכי חשוב מתמודד הוא עם הדיכאון ואף מתמודד לעיתים באופן מוצלח ולכן משמעות המילים הינה חיובית ובעלת כוח ועוצמה עבור אותו אדם אשר קיבל אישור מאותו רופא בדבר העובדה כי הוא בעל יכולת להתמודד עם הדיכאון. אותו אדם, מן הסתם, ייקח את הידיעה כי הוא בעל יכולת להתמודד עם הדיכאון.

אותו אדם, מן הסתם, ייקח את הידיעה כי הוא בעל יכולת להתמודד עם הדיכאון וימנף אותה למקום חיובי מבחינתו וישתמש באותה קביעה של הרופא כדבר עוצמתי. הכל בזכות הניסוח החיובי וזאת אפילו ללא ידיעתו.

יכולת ההתנסחות באופן חיובי הינה פועל יוצא של הבנת משמעות המילים וכוחן ואולם יותר חשובה מכך היא העובדה כי יש להתאמן באופן פעיל בנושא באופן שבו ניתן לאמר כל משפט בעל משמעות שלילית ולנסח אותו כך שהמשמעות השלילית תיחלש ואילו התחושות החיוביות יציפו, יצוצו ויעלו ממנו.

בתיאור אופי והתנהגות של אדם מסוים ניתן להשתמש במילים באופן כזה שישמעו שונה גם אם משמעותן דומה.

ניתן לקחת אדם מסוים אשר הינו “טרחן ונודניק ללא תקנה” ואשר ניתן לאמר עליו כי הינו “מסודר באופן קיצוני” ואזי משמעות המשפטים הינה שונה ואם מישהו אובייקטיבי אשר טרם פגש את אותו אדם מתכונן לקראת הפגישה עימו ושואל חוות דעת ממישהו שכן מכיר אותו אזי לאופן ניסוח המילים קיימת חשיבות גדולה ביותר.

גם בעלי מקצועות מסוימים אשר מתנסחים מן הבוקר ועד הערב כגון עו”ד קיימת לאופן ההתנסחות שלו חשיבות רבה מאוד.

עו”ד יכול להשתמש במילים כחומר גלם ויכול להניחן באופן כזה שיוכלו לשמש אותו במשמעות חיובית וכמובן יכול להניחן באופן כזה שיוכלו לשמש אותו במשמעות השלילית, כל דבר לגופו של עניין וכל מילה לגופה, הכל תלוי ביכולת ההתנסחות.

יכול אותו עו”ד במידה ומייצג את הצד התובע לרשום כי אדם מסוים הונה  ורימה ומעל בכספים את אלו אשר הוא מייצג ואזי כמובן משמעות המילים הינה קשה, חדה ואף מרמזת באופן ברור על חוות דעתו שלו על מנת כי יהיה לאופן הניסוח כלפי השופט משום הכוונה לגבי פסק הדין בבוא העת ולראייה, מניח אותו ע”ד את התשתית לצורך ההמשך ואילו עם אותו עו”ד מייצג את הצד המתגונן באותו המקרה אזי יתנסח באופן כזה אשר יתאר את אותו מקרה כתום לב, חוסר ידיעה וחוסר כוונת זדון בביצוע ההונאה הכל מוגש ומנוסח בהתאם לעניין עצמו.

שימוש נכון והולם במילים ובמשמעותן יכול לבוא לידי ביטוי גם בהעברת מסרים שונים בחדשות או ברשתות חברתיות במידה והכותרת מנוסחת באופן מעניין, מגרה ומסקרן שאזי תהיה סיבה מצוינת לאנשים להיכנס ולקרוא את תוכנן הפנימי ואילו ניסוח לא אטרקטיבי ישיג בדיוק את ההפך מבלי שלא תשתנה אפילו מילה אחת בתוכן הפנימי.

לדוגמא נביא ידיעה אודות מחקר שמגלה כי שתייה מרובה של קפה מעל לארבע כוסות ביום יכולה לגרום לתופעות לוואי שונות כאשר אחת מהן, או יותר נכון אחת הזניחות שבהן הינה אימפוטנציה אשר יכולה להיגרם אחת למיליון ואולם על מנת לגרום לכתבה להיות אטרקטיבית אזי היא מנוסחת בכותרת שלה כ- “הקפה מדכא את התשוקה המינית”, אזי יסקרן הדבר את הקורא הן מן הצד הגברי והן מן הצד הנשי מאחר וכל מה שקשור בסקס קיימים בו אלמנטים מסקרנים וכך שהניסוח במקרה הזה סביר להניח כי יביא את הכמות הגדולה של אנשים סקרנים להיכנס לכתבה ולחפש את העניין.

גם בהכרות ראשונית בין אנשים קיימת חשיבות גדולה מאוד על התנסחות המשפטים בעיקר עם מדובר בתקשורת אשר מבוססת על טקסטים כגון הודעות טקסט או כל אמצעי מדיה אחר אשר יכול להיות המגע הראשוני בין שני אנשים אם לדוגמא ניקח אתרי הכרויות, לאופן ניסוח הדברים בעבור אנשים מסוימים הדבר יכול להוות את ההבדל בין הצלחה לכישלון מאחר והתנסחות מסוימת אשר תהיה שונה, מעניינת ואטרקטיבית תהיה באופן משמעותי בעלת חשיבות גדולה יותר לעניין שיגלה צד מסוים.

במידה והניסוח יהיה שבלוני, משעמם וצפוי שאזי יאבד האפקט של העניין וכל השיחה תהיה מאולצת, כפויה ובסיסית ואזי סביר להניח כי תתמוסס אלא עם כן ינסח את דבריו באופן שונה. כאמור במקרים הללו קיימים יתרונות בולטים ומשמעותם ליכולת לנסח ולהתנסח ולהניח את המילים באופן כזה שישרתו את המשתמש בהם לצרכיו שלו. אופן הניסוח במקרה כזה יכול בהחלט לעשות את ההבדל.

קיימות מספר טכניקות אשר מעניקות למילים משמעות רבה ועומק, שימוש במילות קישור כגון – אולם, אזי, עם זאת, למרות זאת, ומצד שני, זאת ועוד ועוד ועוד,

מילות הוספה והרחבה כגון בהקשר לדברים הללו, בנוסף לכך, כגון,

מילות סיבה ותוצאה כגון – מאחר ו…, בגלל ש…, בזכות העובדה ש…, כתוצאה מ…., מכיוון שכך…,

מילות הסבר ופרשנות סמויה, השמטה מכוונת של מילים ובכך ישנה המשפט את משמעותו, החלפה מכוונת של מילים במשפט, הדגשה מסוימת של מילים בתוך משפט, שימוש במילים נרדפות, משפטים המנוסחים מזוויות ראיה שונה ומכך נשתנה משמעותן.

כמובן שישנם אנשים אשר יכולת ההתנסחות שלהם מובילה אותם לבחור במקצועות מסוימים אשר קשורים ומן הסתם מתמחים הם בדבר כגון סופרים, עיתונאים, מגישים, פוליטיקאים, אנשי ציבור, יועצים ולמעשה כל אדם אשר עובד עם אנשים קיימת לו יכולת ההתנסחות ככלי חשוב ומשמעותי מעין כמוהו.

שתף מאמר:

עוד
מאמרים

הלמידה

הלמידה

לכל יצור חי באשר הוא וכמו כן כמובן לאדם קיימות מספר תכונות המשותפות להם ומקום של כבוד ביניהם יש לה ללמידה. החל מהמיקרואורגניזם הראשוני, עבור

קרא עוד »

רגשות האשמה

אשמה מכילה בתוכה מספר מסויים של רגשות, אנו יכולים לפרק את האשמה לכאב, לזעם, לכעס, לתסכול, לצער, לדכדוך ואף לדיכאון כרוני.

קרא עוד »
בגרות

תיקשור בנושא הבגרות

האדם הבוגר בא לידי ביטוי באופן המשמעותי ביותר ביכולת ההתמודדות שלו עם מצבים אשר נחשבים כאמור לקשים, מאתגרים וכאלה הנחשבים לבלתי צפויים.
אותה בגרות אשר נמדדת לאדם כאשר נאלץ הוא לגייס את מיטב יכולותיו, ניסיונו, הבנתו ועוד תכונות אשר נחשבות לתכונות של אנשים בוגרים כאשר אין לו למעשה את התכונות הללו והוא מתנהג באופן בוגר יותר מכפי גילו, למרות שאין הוא בוגר כלל, זוהי החוויה אשר גורמת לו להתבגר מהר יותר ובאופן יעיל יותר.

קרא עוד »