רגשות האשמה

רגשות אשמה הינם רגש, כמו כל רגש, אלא שאשמה מורכבת היא מתערובת של רגשות המרכיבה אותה.
אשמה מכילה בתוכה מספר מסויים של רגשות, אנו יכולים לפרק את האשמה לכאב, לזעם, לכעס, לתסכול, לצער, לדכדוך ואף לדיכאון כרוני.
אם נוכל לבנות לנו כגון טבלה של רגשות אשר תכיל את כל הרגשות שפורט קודם, וניתן מספר מ-0 ועד 10 לכל סוג של רגש, נוכל להבין יותר לעומק את דיוק האשמה ומכאן שנוכל לתת לאשמה גם הסבר הגיוני ומנומק יותר על מרכיביו ותכונותיו.
למעשה אין הגיון באשמה ודומה היא לדבר שכבר היה אולם אנו יכולים לחוש אשמה גם על דבר שעוד לא קרה. ובמילים אחרות – להשליך מן העבר שלנו גם על העתיד.
חל איסור לעשות זאת מאחר ומקרה שגרם לנו לחוש אשמה, אין זה אומר באופן אוטומטי שזה יקרה שוב, אולם אם זה יקרה שוב זה רק בגלל שאנחנו גרמנו לו לקרות כמו נבואה שמגשימה את עצמה.
אם לא נשליך רגשות אשמה של מקרה יחידי למקרה יחידי אחר – לא נבנה את האשמה מראש. מחשבה חיובית היא התנאי להצלחה.

שתף מאמר:

עוד
מאמרים

מתירנות

המתירנות

קיימת מתירנות ברגע שקיימת הבנה כי קיימות מגבלות, כאשר קיימים איסורים מסוימים באופן אוטומטי נוצרים כמובן האלמנטים המותרים וכאשר בחברה מסוימת קיימת חוקיות מסוימת אז

קרא עוד »

תיקשור בנושא הצירופים

כאשר עומד האדם לפני אירוע מסוים אשר ייתכן וחווה בעברו, יכול הוא לנתח את ההתרחשות מבעוד מועד, באופן כזה שיוכל לתאר לעצמו מהלכים ואסטרטגיות מסוימות אשר יכול הוא להסתמך עליהן באופן כזה שיתנו בידו מענה מסוים אודות המשך מהלכיו ומשך דרכו.

קרא עוד »
תיקשור על הבילבול

הבילבול

חוסר בהירות, חוסר ההבנה של המתרחש מסביב כמו גם כל התחושות של חוסר הידיעה גורמות לו לאדם להתהלך לכן או לכן מבלי להבין את משמעותם

קרא עוד »