הספונטניות

הספונטניות

האדם שמחליט לפתע פתאום לבצע פעולה או לעשות מעשה אשר לא תכנן במשך זמן מסוים והגה אותו במחשבתו ואשר לא הייתה לו תוכנית סדורה ומוכנה כיצד יש לבצע את הדברים, אלא הרגיש לפתע פתאום את הצורך לעשות דבר מה מסוים וביצע באופן מידי וללא קשר למה שיכול או עלול לקרות ובאופן נוסף גם הגיב אותו אדם למישהו אחר ונענה לבקשתו באופן ספונטני.

ספונטניות יכולה במקביל לבוא כתגובה פתאומית לסוגים של הפתעות ודברים לא צפויים אשר התרחשו על האדם.

למעשה הדבר המבליט ביותר את הספונטניות הינה חסרונה ודווקא העובדה כי אדם מסוים אינו ספונטני כלפי עצמו נובע הדבר ממקום של חוסר בטחון בעיני עצמו מאחר ואם היה מלא בעצמו ושמח בה, משהו בעיני עצמו שאז גם היה מרשה לעצמו לתת לעצמו באופן ספונטני ואז למעשה הייתה מתרחשת תקשורת טובה בין הנפש הפנימית ואל מה שיוצא החוצה כלומר הפנים נהיה החוץ והחוץ נהיה הפנים כמו אמת אחת.

חוסר ספונטניות אצל אדם מסוים מעיד על חוסר יכולתו להכיל הפתעות, עודף רגשות, התמודדות עם מצבים סבוכים ורגישים, התקשורת עם החלה של צער או כאב או קנאה או ייאוש, אשר בסופו של דבר יכולים להצטבר למתח ועצבים אשר גורמים לנפשו של האדם לעצמה ולפנימיותה לנזקים קשים ולכן מומלץ עבור האדם לשאוף למקום של ספונטניות מכילה ומחייכת על מנת ליצור אצלו ואצל הסובבים אותו לתחושות של שמחה, צחוק, אושר וכמובן אהבה אשר בכוחה לייצר את האנרגיות החיוביות הנכונות והנדרשות כל כך עבור האדם באשר הוא וע”י כך תייצר את היכולת לגרום לדברים טובים לקרות מתוך העודף באנרגיות טובות, מיטיבות ומטהרות אשר יגרמו לכל אדם להתחבר באופן חיובי לדברים אשר מתקיימים באופן ספונטני ושמח.

הספונטניות בכוחה המיוחד והשמח מסוגלת לסחוף את האדם לעודף ספונטניות ואז יכול הדבר להסתיים באופן שלילי.

עודף ספונטניות או ספונטניות יתר מסוגלת באופן בלתי נשלט ובלתי מבוקר לשבש את דעתו של האדם.

למעשה הספונטניות ותחושת החיוב שהיא מייצרת כאשר היא במסגרת ההכלה האפשרית עבור כל אדם ואדם ואולם ברגע שנעשים מעשים אשר נפש האדם המסוים לא יכולה להכיל שאז גם עודף ספונטניות יכול להוציא אותו משיווי משקלו ואז כמובן שגם נפשו יוצאת מאיזון ובין אם מאיזון חיובי ואו מאיזון שלילי אולם עדיין המקום יהיה לא מאוזן ולא תוכל להתנהל באופן הזה, באופן היציב והמדויק והמבוקר ולכן כאמור נמסר המסר הזה עבור אדם מסוים או אשה מסוימת אשר לוקים בעודף ספונטניות שאז רצוי פשוט להאיט את הרצון למעשים בפועל אלא להסתפק במחשבות אודות הספונטניות ולא במעשים בפועל מאחר וכפי שנאמר גם בספונטניות כמו גם בשימוש בתבלין בעל טעם חזק מאוד, עודף ממנו ולא ניתן כלל לאכול את המנה מאחר והתבלין הזה השתלט.

 

 

שתף מאמר:

עוד
מאמרים

הויכוח

הויכוח

הויכוח משמש במיקרים רבים דיון נוקב אודות נושא מסויים ועקרוני ובמשך כל ימי האדם הויכוחים תפסו מקום של כבוד ביחסים שבין אדם לחברו, כאשר גם ויכוחים שעלו לדרגת מחלוקות כאשר לא היה להם פתרונות ראויים בתחום של ויכוח פשוט, יסתיימו במיקרים לא מעטים בין כותלי בית המשפט.

קרא עוד »
הנשיות

תיקשור בנושא הנשיות

בבסיסו של מולד האדם והאישה, נוצרה למעשה אגדה אורבנית אשר מספרת את סיפור אדם וחווה כך שלמעשה חווה הייתה אשתו של אדם הראשון. נוצרה האישה

קרא עוד »