ההתמסרות

ההתמסרות

הכוח החזק, הכוח העוצמתי, הענקי, חסר הגבולות וחסר המגבלות, הרי היא האהבה.

פנים רבות לה ויכולות אשר אינן נדחסות לתוך גבולות מוגדרים, עוצמה אשר מניעה למעשה את כל הדברים החיוביים שבעולם. האהבה מורכבת ופתלתלה ועל מנת כי ניתן יהיה להסביר את תחושת העוצמה ברמת התדר אותו ניתן גם לחוש ולהרגיש, נדבר על אחד המרכיבים המיוחדים והמדוייקים אשר למעשה מרכיב את האהבה.

ההתמסרות מורכבת למעשה מתחושות חזקות וברורות של נאמנות חזקה למשהו מסויים או מישהו מסויים אשר נכנס לליבו של מישהו באופן כזה שיהיה מוכן לוותר בשמחה על חלקים מתוך נשמתו, מתוך הוויתו, מתוך רצונותיו, מתוך פחדיו ומתוך תשוקתו ומהוויו. למעשה התמסרות מתוך רצון הינה דרגה גבוה ביותר של רוחניות הנפש ויכולה להגיע אך ורק ממקום מאוד מדוייק ומתוך התכוננות מאוד מודעת.

ישנם מספר סוגים של מסירות ויכולה להגיע היא גם מתוך סיבות שונות כלפי אמונה, כלפי בן או בת זוג, כלפי נפש קרובה, כלפי משימה או שליחות ואולם ההתמסרות הבסיסית והראשונית, זו הנכונה והאמיתית, הנובעת מתוך הלב ומתוך הנשמה, היא קודם כל וראשית לכל ההתמסרות לעצמך.

היכולת להיות נאמן ומסור לתחושותיך הינה המפתח לקבלת עצמך מתוך אמונה שלמה כי אתה הוא זה אשר יכול לעשות כל דבר, ללא גבולות של היגיון או חולשה, היכולת להתמסר באופן מוחלט, באופן עוצמתי שבו אין ספקות או מעצורים.

הנכונות להתמסרות הינה טוטאלית וכאמור מגיעה היא מתוך הנפש, מתייחסת באופן ראשוני אל אמונה אשר יכולה להיות אמונה דתית, אמונה לשליחות ואמונה ליעוד מסויים אשר מאמין האדם בלב מלא ושלם. ההתמסרות הינה הנכונות למסור את נפשך בעבור אותה אמונה, אותה שליחות ואותה הדרך אשר נובעת כאמור מתוך הנפש, מתוך הנשמה ומתוך הרצון המשמעותי.

ההתמסרות הדתית או מסירות הנפש הובילה פעמים רבות לוותר על עיקרון החיים את ההולכים בה וקיימות לא מעט דוגמאות לכך במהלך ההיסטוריה האנושית ואולם נציין בעבורך כי חייבת התמסרות לבוא מתוך הנפש פנימה ואין לאלצה בשום אופן, מאחר ואמונה אמיתית אינה מגיעה מהשכנוע או מהעברה של פחדים כאלה ואחרים אלא המסירות האמיתית מגיעה אך ורק ממקום של רצון וחיוביות מוחלטת.

כאמור התמסרות לרעיון הינו מאחד ומחזק ואולם הינה אינדבדואלית ומסירות של קבוצת אנשים בדרך כלל נובעת מתוך דבקות באמונה של המנהיג או העומד בראש ומושך אחריו את המאמינים אשר מסירותם נתונה למעשה אליו קודם כל ולפני הכל.

ההתמסרות לשליחות או יעוד היא סוג נוסף ומשמעותי עד מאוד. אדם אשר עיסוקו היומיומי הינו התמסרות אין קץ לדרכו וליעודו למעשה הינו אדם מאושר ומסופק. ההתמקדות בעיקר ולא בתפל מאפשר לאדם המתמסר את כוחות הנפש הנדרשים על מנת לתת לו את שליחותו ויעודו ממקום של מסירות ואמונה.

התמסרות לאדם אחר הינה סוג נוסף וחשוב אשר נחלק לכמה סוגים, ראשית התמסרות לנפש קרובה יכולה לבוא מרצון של כנה ואמיתי של נתינה ללא גבולות וללא הגבלות.

המסירות של אמא לילדיה הינה מסירות אשר אין אתה בהכרח היגיון או לוגיקה ונובעת היא מן הנשמה, מן הנפש ומן היצר הקדמוני שהינו חזק ועוצמתי עד מאוד.

אמא תהיה מוכנה בשעת צרה או בשעת מצוקה קיצונית להקריב את חייה עבור ילדיה ולוותר על עצמה מתוך אהבה אינסופית והדבר נובע כאמור מתוך הנפש ומתוך הנשמה ולא בהכרח מתוך ההיגיון למרות שמסירות הנפש בהחלט מגיעה ממקום של שיקול קר אשר מגדיר באופן מובהק את הנתינה ואת המסירה העצמית.

מסירות זוגית הינה במיקרים רבים נתונה לפרשנות כזו או אחרת והינה סוג נוסף של התמסרות הלב.

הרצון הכנה הנובע מהנפש ומהנשמה יכול לגרום לאדם אשר כרוך אחרי אהובתו למעשה להתמזגות רוחנית עמוקה אשר גורמת לו לרצות לתת ולהעניק חום ואהבה אינסופיים וזו למעשה פרוש ההתמסרות.

אהבה זוגית הכרוכה בהתמסרות הינה אהבה עוצמתית אשר הינה מוארת באור חזק ונעים ואשר מחזקת מאוד את תחושת ההתעלות ואת הנתינה ללא גבולות וללא שיפוטיות וללא השוואתיות או פנקסנות ולמעשה הינה אהבה משודרגת ועילאית אשר הינה משאת הנפש של אנשים רבים המחוברים באופן כזה או אחר לתחושות שלהם ולרגשות שלהם וניתן לציין כי נדירים המצבים אשר מתקיימת לה התמסרות אמיתית וכנה ואולם קיימת היא למרות היותה נדירה.

עוצמת ההתמסרות הזוגית יכולה להתקיים גם מצד אחד כלפי הצד השני ולא בהכרח שמתקיימת היא באופן הדדי באופן שווה ואין לראות בכך דופי כלל.

ההתמסרות קיימת באופנים נוספים ונציין גם את העיסוק והתפקיד כהתמסרות בפני עצמה. קיימים לא מעט אנשים אשר עבודתם הינה הדבר החשוב ביותר עבורם ומילוי התפקיד מהווה עבורם את ההגשמה ואת היכולת להביע את עצמם בצורה כזו שיכולים להיות מוגדרים בסלנג כוורקוהליקים.

מסירות לעבודה או לתפקיד מגיעה בדרך כלל מאמונה מאוד גדולה ונובעת מתוך נאמנות לביטחון אשר היא מעניקה בין היתר ובאה היא לידי ביטוי אצל אנשים אשר מקום עבודתם מהווה יכולת לבטא את עצמם באופן כזה שהם רואים את תפקידם כשליחות אשר באה לידי ביטוי בהתמסרות.

מפקדים בצבא, מנהיגי ציבור שונים, מנהלים של תאגידים וגם של חברות יכולים לקחת את נפשם ואת נשמתם ולשלב את התפקיד שלהם בתוכה. הם יהיו אנשים אשר מבצעים את עבודתם באופן נאמן ומסור, באדיקות ובקפדנות יוצאת דופן, יהיו דוגמא ומופת לכל מי שעומד מולם ואף ישקיעו הרבה מעבר לדרישות התפקיד, שעות רבות של חשיבה ונבירה אינסופיים והדבר יוצר אצלם תחושות מאוד חזקות של סיפוק ושמחה.

ואולם חשוב לציין כי במיקרים רבים, המסירות לעבודה באה אצל אנשים רבים על חשבון דברים אחרים וחיוניים וקיימים לא מעט מיקרים שההגשמה של אנשים מסוימים באה לידי ביטוי במלואה בהתמכרות שלהם לעבודה והיא לא ממקום חיובי ואף יוצרת אפקט מצטבר שלילי.

מסירות אין קץ בסופו של דבר ובמינון לא נכון מהווה למעשה את הצד הפחות חיובי.

מסירות עודפת עלולה להיות מסוכנת עבור אנשים אשר לא יודעים גבולות וגם כאן יש את הנקודה אשר מכריעה את הכף להגדרה של מסירות מוגזמת, זו הגורמת לאותו אדם לנזק יותר מאשר תועלת ולמרות שהדבר מגיע ממקום כנה ואמיתי, עדיין במיקרים רבים ובאופן בלתי מודע לגמרי יוצר אותו אדם מסור לנזק הן לעצמו והן לסביבתו.

מסירות מוגזמת של אמא לילדיה יכולה לגרום לילדיה לפתח תחושות שליליות בשלב מסויים ואותו דבר ניתן לאמר גם על מסירות לאדם קרובה או לבן או לבת זוג.

המסירות המוגזמת מורגשת אך ורק מצד אשר מקבל ולא מצד הנותן ונמליץ כי אדם אשר מרגיש כי מישהו אחר מתמסר אליו באופן כזה אשר נותן תחושה לא נוחה מן הראוי שיציין זאת בתבונה וברגישות גדולים כי הצד המתמסר עלול להיפגע עד מאוד מאחר ונותן הוא ממקום כנה ואמיתי אם כי טיפה מוגזמת ולא נדרשת, חשוב מאוד לגלות הבנה והכלה למסירות כנה ואמיתית.

שתף מאמר:

עוד
מאמרים

המציאות

המציאות

לכל אחד ואחת יש את המציאות הפרטית שלו ואת הדרך שלו להסתכל ולפרש את הדברים איך שהם במקור ובבסיס. המציאות היא למעשה הקיום הבסיסי של כל אדם ואדם אשר חווה את הדברים באופן ספציפי ואישי.

קרא עוד »
השמחה

השמחה

בעת שאדם במצב של שמחה, אושר וצחוק גדול הוא נמצא באנרגיות טובות ואז הכל עובד בשבילו. אנשים מצחיקים הם אנשים שנעים להיות במחיצתם, נעים לתקשר איתם, לכן גם אנשים מצחיקים ממש יכולים לעבוד בזה מאחר ורוב האנשים נהנים להיות במצב של צחוק ושמחה.

קרא עוד »