הנתינה

גמילות החסדים, צדקה, נתינה ללא גבולות וממקום של אהבה ושל רוחב לב, אהבת חינם, חמלה, עזרה לזולת, הכלה ועוד תכונות כגון אלו, באופן מוחלט ובלתי מתאפשר הינם כמה שזה לא ישמע הגיוני בהתחלה, כמו מרפא לנפש ותרופה מהסוג המשובח ביותר.
כל אדם באשר הוא, הינו למעשה כלי קיבול מסויים שאותו יש כל פעם לרוקן ופעם ובפעם גם למלא, הגוף הינו כלי הקיבול של הנשמה והנשמה אשר הינה משהו מוחשי מבחינת החומר צריכה את הגוף אשר יבצע את הפעולות אשר היא מבקשת ממנו.
למעשה מערכת היחסים בין הנשמה לגוף ככלי קיבול, הינה למעשה מורכבת וסבוכה.
מערכת העצבים מושפעת באופן ישיר מן המוחות אשר מצויים בתוך הגוף. ישנם שני מוחות בגוף, האחד המוכר יותר, נמצא בתוך הראש או הגולגולת ואילו המוח השני מצוי בעמוד השידרה והוא זה שאחראי למעשה לפעילות הישירה אשר בגפיים, שתי הידיים ושתי הרגליים.
כך שלמעשה מתנהל רוב הזמן דו שיח בין שני המוחות המאפשרים את הפעולות של הגוף ולמעשה בסופו של דבר מקבלים הגפיים ושאר אברי הגוף את הוראות ההפעלה שלהן מן המוח.
המח אשר מקבל את הנחיות הפעולה שלו מן הנשמה למעשה מקבל במיקרים רבים משימות שונות ומשונות כאלה אשר למעשה אין להם דרך לבטא באופן מודע מה לעשות בדיוק ואז כל גוף מפרש לעצמו את ההנחיות הללו בצורה שלו.
באם הנפש נותנת למוח את הפקודה ללכת בדרך מסוימת אז קל הדבר והרגליים מבצעות את הפעולה בנקל ואותו דבר כאשר המוח נותן הנחייה לגוף לשטוף כלים, אולם מה קורה כאשר המוח נותן הנחייה לגוף להיות עצוב עכשיו או להיות במצב של כעס.
שאז במצב סטאטי של הגוף הוא מרגיש שעליו לעשות משהו ולבצע סוג מסויים של פעולה ולכן הגוף באופן עצמאי מנסה לבטא את ההוראה שהועברה אליו מן המוח וכל גוף מבצע את ההנחיה בליבו ובדרך כלל על פי נוסחת ההפעלה הקסומה אשר מוטמעת בו באותו גוף ואשר עליה נרחיב בעבורך גם בהמשך.
אותה נוסחת הפעלה מאוד מורכבת למעשה מציגה את הפרשנות שנותן אותו גוף, אותו חומר למה שהמוח העביר אליו בתוך שרשרת פעולות אשר יש לבצע.
כאשר המוח מעביר לגוף תחושה של כעס, אזי הגוף יכול להגיב בכל מיני צורות כאשר אחת מהן היא כנראה נראית לעין שזה למשל צעקות, בכי ואלימות למשל, אולם יש גם תגובות אשר לא באופן ברור נראות לעין והפעולות מתרחשות בתוך הגוף.
תגובה של הגוף לפקודה שהועברה אליו כמו כעס לא יכולה תמיד לבוא לידי ביטוי הנראה לעין, למשל כי אם אותו אדם מצוי בסביבתיות אשר מונעת ממנו לבוא לידי ביטוי גופני נראה לעין אזי הוא חייב לכלוא את רגשותיו ואת תגובותיו הגופניות לאותה הנחיה ואז התגובות של הגוף הינן פנימיות ואלו למעשה משפיעות באופן שלילי על הגוף.
זוהי אחת הדרכים אשר הגוף ככלי קיבול ולמעשה כמו מכונה משוכללת הופך להיות פגיע ומתקלקל בקלות.
למעשה כל המחלות בעולם נובעות ממקום של חוסר איזון בין הנפש לגוף.
מחלה למעשה הינה הדרך של הגוף למלא אחר הנחיות שנותן המוח כאשר ברוב המיקרים ההוראות הללו לא ברורות מספיק ולכן המשמעות הינה פשוטה והיא מתפרשת בעבורך לפי הנוסחה הבאה – כאשר המוח מעביר לגוף תחושת אנרגיה חיובית, אזי הגוף מגיב באופן חיובי וטוב ואף נגרמת לגוף תקשורת עם המוח ברמה של תחושה גופנית טובה ומענגת.
כאשר הגוף מגיב באופן שבו המוח מעביר אליו אנרגיות שליליות, הגוף מגיב באופן שלילי וכך הלאה.
הדבר אשר מייצר אנרגיה חיובית מיידית, הדבר שנותן באופן מיידי אנרגיות חיוביות לנפש ולנשמה הינו נושא הנתינה וההענקה אשר נבנה באופן כזה – מטען מסויים של אנרגיות שליליות הנמצא הן בנפשנו והן בגופנו יוכל להשתחרר באורח פלא ע”י פעולה פשוטה של ממשק המשתמש של האדם אל מול פעולה פשוטה של נתינה או הענקה ועשיית מעשה אשר יגרום לאדם אחר תחושה טובה ונעימה.
הנתינה למעשה משחררת אצלנו אנרגיית מעבר אשר כמו שיש תחושת מעבר שהיא התקווה, יש גם סוג של אנרגיה אשר רק בעת המעשה אשר עושה אתה משתחררת מן הגוף בצורה של אנרגיה שלילית אשר פשוט יוצאת מן התוך והפנים של גופך ונשמתך ובאה לידי ביטוי באפקט הראי – ברגע שאתה עושה מעשה של נתינה משחרר אתה ללא ידיעתך כמות מסוימת של אנרגיה שלילית הטמונה בך ומקבל אתה תחושה של התעלות הנפש והנשמה והסיבה ברורה – מפלס האנרגיות החיוביות עולה וזה מה שיותר את תחושת האופוריה הזאת שהינה ממכרת ולמעשה הסם הממכר ביותר שקיים.
מכאן שלמעשה יש בהחלט שכר ועונש מובהקים על נושא הנתינה באופן חד וברור ומאוד משמעותי.
ראשית כל, כדאי להיות כל הזמן במצב של נתינה וזהו תרגול לא פשוט מאחר והעולם של היום הינו בדיוק ההפך הגמור, התחושה הכללית ממבט על הינה של סגירות רוחנית והדבר גורם לו לאדם הממוצע להתכנס בדלת אמותיו ולהפוך ליצור אשר בנוי קודם כל לקבל ורק אחר כך לתת וגם אז הנתינה הזו אינה מתוך מקום אשר נותן ותורם ביד רחבה אלא להיפך.
מכאן שתרגול מדוייק של התנהגות נתינה היא לא באה באופן טבעי ויש צורך לתרגל אותה באופן מלאכותי ממש כמו צחוק שמתחילים לצחוק באופן מלאכותי אזי בשלב מסויים כאשר התדר הולך וגובר אז הצחוק מגיע כבר מן הנשמה, אותו דבר גם בתרגול של נתינה ובמצב מנטאלי תמידי של נתינה.
זה בדיוק כמו משדר אשר פועל ברמה של שידור או קליטה.
להיות במצב של נתינה הינה למעשה פעולה אשר מחלק את הפעולות של העשייה לכמה סוגים ואלו הם – הפעולות של קליטה הינה למעשה נושא המזון אשר נכנס לגופך, הדברים אשר שומע אתה ובוחר לקלוט עמוק פנימה, החיבוקים והליטופים אותם מקבל אתה וכמו כן השינה והמנוחה שאותם מעניק אתה לעצמך.
כלומר ניתן להבין בנקל כי פעולות אשר מתבטאות בקבלה הינן בסיסיות, קלות להבנה ופשוטות ונמצה אותן שוב בעבורך – מזון גופני , מזון נפשי, חום גופני באמצעות מגע ושינה טובה. אלו למעשה ארבעת האלמנטים של קבלה. כל דבר משויך לאחד מהם.
לעומת זאת הנתינה רחבה הרבה יותר וכוללת מגוון רחב מאוד של אמצעי נתינה.
אדם אשר לא מקבל מספיק מזון אל פיו, מספיק מידע חיובי ומעניין אשר יעשיר אותו, מספיק חום וחיבה גופניים ואינו נותן לגופו לנוח, הרי הוא נהיה פקעת של עצבים מרוטים וכמובן שהשורה התחתונה היא בית חרושת ענקי אשר מייצר את האנרגיות השחורות שבסופו של דבר כאשר הן מצטברות והולכות, הן ראשית פוגעות בגוף עצמו ובמקביל גם יוצאות החוצה ופוגעות בכל מי שבא במגע עם אותו אדם.
ברגע שאדם מקבל אליו תחושות טובות ושומע הוא דברים שגורמים לו לשמחה, כמו מוסיקה או אפילו מדבר הוא שיחות אשר מעשירות את נשמתו או מסרים אשר מעניינים אותו, ברגע מקבל חום אנושי אשר מגיע במגע כגון, חיבוק, ליטוף וכיוצא באלה וכאשר הוא נח וישן באופן המאזן אותו, שהרי הוא במצב אופטימלי של להתחיל לייצר אנרגיות חיוביות, אנרגיות של ריפוי.
כל אלו יכולים לבוא אך ורק באמצעות הנתינה הברוכה אשר מייצרת לו לאדם את הכמות היעילה והטובה ביותר של אנרגיות חיוביות.
כאשר האדם מקבל את הכמות של אנרגיות שאותה הוא צריך, אזי בעצם, בזכות העובדה כי הינו כלי קיבול, אנרגיות אשר גדולות וגוברות מן המקום אשר צריך הוא, יכול להוציא אותן מן הפנים אל החוץ.

שתף מאמר:

עוד
מאמרים

תיקשור על ההכחשה

תיקשור בנושא ההכחשה

כאשר האדם איננו מסוגל מצד אחד או שאינו רוצה להכיל מידע מסוים אשר אותו מעדיף להדחיק מסיבה מסוימת שאז למעשה מבצע מוחו תהליך של הכחשה

קרא עוד »
מטרה

תיקשור בנושא המטרה

כאמור, ישנם מטרות לתווך קצר ומטרות לתווך הארוך כאשר סביר כי המטרה לתווך הארוך יכולה להכיל בתוך תוכה מספר מטרות לתווך הקצר אשר יהוו למעשה את הדרך לתווך הארוך והשגה של כל המטרות לתווך הקצר ירכיבו למעשה את הדרך אל המטרה אשר מוגדרת כתווך ארוך, מכאן שהשגת יעדים אשר מהווים אבני דרך היא לא רק מטאפורית אלא גם פרקטית מאחר ושלבים בדרך אל המטרה הינם מטרות בפני עצמן.

קרא עוד »

תיקשור בנושא האילוצים

כאשר נקלע האדם למצב בלתי רצוי ובלתי נעים ולמעשה נכפים עליו אלמנטים שליליים, שהרי נדחק הוא לפינה ולקרן זווית וכך שנאלץ הוא להגיב בצורה אשר בדרך כלל הוא לא מגיב.

קרא עוד »