תיקשור בנושא ההתעוררות

9.4.2021

בבוקר זה משחרר אני מתוכי את ההתעוררות.

כאשר צועד האדם במשעולי חייו אל עבר ייעודו המוגדר, חווה הוא חוויות שונות.

חלק מן החוויות הינן טובות וחיוביות, בעוד שחלק אחר מן החוויות הינן רעות ושליליות ואולם כך או כך, אלו הן חוויות אשר מותירות אצל האדם זיכרונות אשר נזכר הוא בהן כאשר נתקבל הוא באירוע דומה לאחת מן החוויות אשר חווה הוא בעבורו.

החוויות הזכורות ביותר לאדם במהלך דרכו הן הללו אשר חש הוא בהן כי משמעותיות הן במיוחד ונדרך הוא כאשר עולה חוויה כזו וצצה ונותנת לאדם את התחושה כי עומדת פניו חוויה משנת חיים ומשנת מציאות.

כאשר נתקל האדם במהלך חייו בחוויה אשר נחשבת למשנת חיים שהרי בדרך כלל מרגיש האדם חוויה של יקיצה והתעוררות.

ממש כמו יקיצה ממצב של חלום ושינה, למצב של יקיצה וערות, כך אותן חוויות מסוימות מעניקות לאותו האדם את התחושה של שינוי תודעתי אשר אינו יכול אותו אדם לטעות במשמעות אותה תחושה מובהקת ומשמעות אותה “קריאת השכמה” אשר נועדה לתת עבורו סימנים ואיתותים כי נמצא הוא במצב של ערפול חושים מסוים, ממש בדומה למצב של שינה בלילה, כך מאורע מסוים או חוויה מסוימת אשר חווה הוא, יכולה לגרום לאותו אדם לשינוי תודעתי אשר ניתן לכנות את משמעות חייו כ”לפני ו”אחרי” אותה יקיצה ואותה קריאת השכמה וכך שבמקרים בהם חש אותו אדם המחובר את משק כנפי השינוי המסוים, שהרי אין מבחינתו ספק בדבר אותה תחושה ובדבר אותה הרגשה אשר מפעמת בו, ממש כמו התעוררות ממצב תודעתי אחד למצב תודעתי אחר.

אותו שינוי תודעתי, קריאת השקמה, קריאת יקיצה או כל מושג או הגדרה שנבחרה במקרה המסוים משקפת עבור אותו אדם מצב של התפכחות ואף של חוויה משנת חיים. מה הכוונה?

כאשר אדם מסוים חי חיים מסוימים, לדוגמא אדם שנחשב לבעל מזג אשר מתלקח בקלות, אחד אשר מתעצבן ונלחץ מכל דבר כמעט, כל כולו פקעת עצבים, תחושות שליליות, מירמור ואף כעס, שאז במידה וקורה בעבורו מאורע יוצא דופן כגון תאונת דרכים מסוימת אשר מטלטלת אותו וגורמת לו לעצור, תרתי משמע, לבחון את חייו ודפוסי חשיבתו ואופן התנהגותו, הן כלפי עצמו והן כלפי סביבתו, שהרי אותה מצוקה והתמודדות לא פשוטה, העניקה בעבורו את ההזדמנות הבלתי חוזרת להשכמה והתעוררות ממצב תודעתי אחד של כעס ומירמור, להתבוננות מפוכחת על חייו וחיפוש הטוב והחיובי עבורו.

בדרך כלל, אדם אשר נקלע לסיטואציה קיצונית שכזו, שהרי בדרך כלל גורם זה לשינוי משמעותי בחייו, התנהגותו, התייחסותו ואף דרך פעולתו העתידית, בין אם מידיעה ומבחירה חופשית ובין אם מחוסר מודעות ואולם כך או כך, כאשר חווה אותו אדם אירוע משנה תודעה, בא הדברר לידי ביטוי בכך שלמעשה נשמתו של האדם נתקלת בתת הכרתו ומנהלות השתיים כמעיין שיחת הבהרה ביניהן ולמעשה “מיישרות קוו”.

כוונת הדברים הינה כי כאשר אדם מסוים, מחור אל הווייתו באופן מספק, שאז יכול הוא להיות נוכח ומודע לאותה התעוררות ואז יכול הוא להבין כי מקבל הוא הזדמנות לשינוי מבורך בעבורו ולשתף פעולה מתוך רצון ואף התמסרות ואולם במקרים שהאדם נזקק לטלטול רציני ומהווייתו ומתת הכרתו למען יתבצע תהליך התעוררות, משמעות הדבר כי לא היה כלל מחובר באופן מספק ואז משמעות הדברים שינה.

ברור המקרים שהם אותו אדם מסוים איננו מחובר אל עצמו באופן מספק שאז אותן טלטלות וחוויות מתפשרות בעבורו כחוויות רעות.

לדוגמא אדם מסוים אשק לוקה בהתקף לב שהרי נאלץ הוא בהמלצת רופאיו להאט את קצב חייו, לשנות את הרגליו הקודמים כגון שתיית אלכוהול מרובה, עישון סיגריות מאסיבי וחיים נטולי דאגות ממש כמו פרפר חופשי ומאושר.

ואולם אותה השכמה מייצרת עבור אותו אדם שינוי כפוי שבעת התרחשות המאורע, נתפס הדבר בעיניו כחוויה קשה, רעה, מנמיכה ואף שלילית מעיקרה ואולם בעקיפין גורם הדבר לאותו אדם להוריד הילוך ומתפנה בעבורו לא מעט זמן אשר נאלץ הוא לבלות עם עצמו ולא עסוק הוא בניסיונות בריחה מעצמו על ידי מסוק רגשותיו, תחושותיו ומשמעויותיו הפנימית הכמוסות.

אותו שינוי כסוי לכאורה עבור אותו אדם גורם לו להביט על חייו בפרספקטיבה שונה, מנקודת מבט ומזווית ראיה אחרת, מפויסת יותר, מפוכחת יותר ובדרך כלל גם לא שופטת ומחמירה.

הדבר קורה למעשה זכות אותם איתותים אשר מקבל הוא מתת הכרתו אשר מחוברת היא להווייתו ולתת המודע שלו.

זוהי המשמעות המדויקת של התעוררת מנטלית אשר מקבילה היא במובנים רבים להתעוררות פיזית וחומרית אשר קל וברור להסבירה בניגוד להבנה בדבר התעוררות מנטלית אשר פירושה במשמעות הרחבה של הדברים הינה כאמור שינוי תודעתי אשר מאפשר לאדם, לכל אדם, במידה ויחפוץ בכך, לקחת את גורלו בידיו ולקבל מן היקום שיקוף משמעותי אודות השינוי המיוחד אשר מונח לפתחו באותה הזדמנות.

בידיו של אותו אדם נתונה הרשות האם להרים את הכפפה ולפעול או שמא להמשיך בהכחשה.

כאשר בוחר האדם להתעלם מן הסימנים, בדרך כלל מסיבות הקשורות בחשש משינויים, פחד מחוסר הצלחה, חוסר במוטיבציה ואנרגיות בלתי מאוזנות שאז עומדות לפניו למעשה שתי ברירות, האחת היא להתעלם ולהמשיך את דרכו על אף אותה קריאה השכמה ואז למעשה דוחה הוא את הקץ לראייתו למועד מאוחר יותר ובלתי ידוע ובכך למעשה נחשב המעשה “למשיכת זמן” קלאסית אשר בסופה יקבל טלטול חזק יותר, משמעותי יותר וכנראה מכאיב הרבה יותר מן היקום או שיתחיל לתכנן עבור עצמו את השינוי, הצמיחה והפריחה בעבור עצמו.

זהו תהליך ההתעוררות המטאפיזי עבור האדם, זוהי דרכו וזוהי בחירתו המודעת.
במקרים בהם מתעלם אותו אדם לחלוטין מחוויות אלו, למעשה נגזר גורלו ונדון הוא לכליה.

כאשר מדובר באדם מסוים אשר חווה הוא חוויות מטלטלות רבות, אחת אחרי השנייה, יש לבדוק היטב את משמעות הדבר.

התעלמות מופגנת מאותם איתותים, סממנים וסימנים מייצרת אצל אותו אדם אדישות מן הדרך ומן התמרורים ואז, ממש כמו בנסיעה בכביש אשר התמרורים מסמנים באופן ברור ומובהק על מהמורות והססנות בדרך ואולם אותו נהג מתעלם מאיתותים אלו וממשיך בנסיעה זרויה אל עבר ייעדו העלום, שאז לא ייקח הרבה זמן עד שיחווה תאונה, פגיעה או הסתכנות מוחשית בעבורו ויכול הדבר אף לגרום לו לסטייה קשה מן הנתיב ואף להתהפכות הרכב ולחוויה של תאונה קשה ואשר ממנה יקום הוא אך ורק לבול באופן קשה ולעיתים בצורה שלא יהיה אפשר לקום להתאושש לעולם.

אנשים אשר חוו חוויה אשר ניתן לכנותה כחוויה של התעוררות ויקיצה, מדווחים בדרך כלל על תחושת התחדשות, לידה מחדש במשמעות המיסטיות של העניין, יקיצה מחלום רע ואפילו תחושה של תחיה ממש, מלשון חיים חדשים.

אותם אנשים מסוימים אשר השכילו להפוך את הלימון ללימונדה בעקבות קריאת השכמה, יקיצה או התעוררות מנטלית, הופכים תוך כדי אותו תהליך לאנשים מודעים לעצמם ולסביבתם, התדר אשר משודר ומשוקף מהם משתנה לתדר אחר והם עוברים מהפך או MAKE OVER מנטלי במשמעות החיובית של הדברים.

בדרך כלל אותם אנשים יוצאים לדרך חדשה של שינוי במשמעות של צמיחה והתפתחות, צמיחה והתחדשות ויכולים הם אף להוות עבור אנשים אחרים סוג של מאותתים ומסמנים אודות התעוררות לאנשים אחרים, ממש כמו בשליחות ושותפות גורל.

שתף מאמר:

עוד
מאמרים

הלמידה

הלמידה

לכל יצור חי באשר הוא וכמו כן כמובן לאדם קיימות מספר תכונות המשותפות להם ומקום של כבוד ביניהם יש לה ללמידה. החל מהמיקרואורגניזם הראשוני, עבור

קרא עוד »