תיקשור בנושא האחדות

2.4.2021

בבוקר זה משחרר אני את האחדות.

במהלך דרכו של האדם, פוסע הוא לא פעם במשעולים בלתי מוכרים עבורו מאחר ומסלול חייו מוביל אותו לעיתים מתוך סקרנות מודעת ולעיתים מתוך תהיה אל מקומות חדשים ובלתי פתורים ואולם אותם מקומות חדשים מהווים עבור אותו אדם את השינוי והגילוי מבחינתו.

כאשר אותו אדם מגיע אל מקומות חדשים, שהרי לעיתים אותם מקומות מהווים מבחינתו נעימים וחיוביים ולעיתים סבוכים ומאתגרים באופן כזה שרוצה הוא לברוח ולהסתלק ואולם בכל אותם מקומות ובכל אותם מפגשים וגילויים חדשים צריך אותו אדם לסגל לעצמו את היכולת למצוא את אותם אנשים אשר בחברתם ירצה להיות מאחר והאדם הינו, ממש כמו בטבע, חיה חברתית.

רוב הסיכויים הינם כי במקום שבו יחוש האדם נוח בחברת אנשים אחרים, שם ירצה להיות.

עוד בימים קדומים, משמעות השיפוטיות הייתה חיבור וצירוף ומיזוג של כמה וכמה בני אנוש אשר היה להם מכנה משותף חזק ומשמעותי וזה למעשה מה שגיבש אותם ואיחד אותם.

כאשר מספר אלמנטים, ממש כמו בטבע, מתגבשים ומתאחדים, שהרי נוכחותם מתגברת ומתעצמת ומהווים הם, יחדיו, משקל סגולי משמעותי.

כאמור בימים קדומים, מתוך אינטרס אסטרטגי, היו מתבצעים אחודים ומיזוגים של מספר שבטים תחת מטריה אחת אשר הייתה מעניקה לאותו איחוד ואותו מיזוג נפח משמעותי יותר מכמה וכמה בחינות, הן צבאית וביטחונית, מאחר והאלמנט הבסיסי ביותר היה ועודנו הביטחון והן מבחינה כלכלית, מאחר וכאשר כל צד באותו חיבור מביא איתו יתרון משמעותי וחוזקה מסוימת שחסרה לצד השני מהווה הדבר יתרון אשר מאחר את חלקי השלם והופך אותו רב מסך חלקיו בנפרד.

כאשר מתבצע מיזוג ואיחוד בטבע וכבדרך הטבע שהרי נוצר לו אלמנט חדש המורכב מאלמנטים קיימים ומרכיבים הם ביחד גוף אשר אמור לכלול את אותם אלמנטים ישנים.

אותה אחדות אמורה לשרת את האלמנטים המרכיבים את אותה אחדות ולהעניק עבורה יתרונות שלא היו ברשותה קודם למעשה האיחוד ולהעלים ולמזער ככל האפשר חסרונות אשר היו נוכחים בכל צד שמרכיב את האיחוד מן העבר השני ובכך למעשה להסביר ולנמק את השאיפה לאותה אחדות.

כאשר קיימים כמה צדדים לאותו איחוד, הרי הגיוני כי צד אחד ישאף לאיחוד יותר מהצד השני ואז מן הסתם, יתבצע תהליך שכנוע מסוים על מנת לתת הסכמה לאותו איחוד, בדרך כלל כאשר מתבצע לבסוף האיחוד, היתרונות המובהקים של כל הצדדים אמורי לעלות בקנה אחד ציפיותיהם מהאחדות.

לעיתים, טרם מתבצעת האחדות, מנקרים אצל הצדדים ספקות ותהיות בדבר כדאיות אותו האיחוד ולכן מתבצע תהליך אשר ניתן להגדירו כתהליך מקדים אשר ייתן לכל צד את התחושה הקרובה ביותר למציאות ואשר תעניק את ההרגשה ואת התחושה שתמחיש עבור הנוגעים בדבר את היכולת להפנים האם נכון ללכת לאותו תהליך או שמע טעות היא ועדיף לפתור את הדברים באופן שונה.

החשש מביצוע אחדות אצל צד מסוים יכול בדרך כלל לנבוע כתוצאה מכך שהאחדות תורמת לצד השני יותר מאחרים ולכן לא בהכרח כי תהליך האיחוד יהיה קל ומהיר עבור כל הצדדים.

כאשר לבסוף קיים סיכום אשר מהווה חותמת גומי שאז מתבקשים הצדדים לאשר את העובדה כי פיהם ולידם שווים והאחדות היא בלב חפץ וברצון כנה.

כאשר כמה צדדים שואפים לאחדות משמעות הדבר היא כי במובן מסוים הסטטוס הנוכח שלהם הינו כי כל אחד מהם עומד בפני עצמו ואילו כאשר נוצרת אחדות, משמעות הדבר היא כי כולם ביחד מרכיבים שלם אחד מאוחד.

אין בכך אלא לסמן ולאותת עבור הצדדים כי כוחם התעצם ונוכחותם משמעותית יותר וכך למעשה יכולים הם לבצע לבד ומהווה הדבר יתרון מובהק עבורם.

לדוגמא- אירופה של ימי הביניים התאפיינה באחודים רבים של נסיכויות שונות ומשונות לכלל ארצות חדשות כגון גרמניה או צרפת או אנגליה שהינם למעשה איחוד של כמה וכמה נסיכויות אשר איחדו יחדיו ובעקבות כך השתנו גבולות, השתנו יחסי כוחות ואף השתנו כוחות ומנהיגים עד עצם היום הזה.

גם בכלכלה העולמית מתרחשים לא פעם תהליכי איחוד בין גופים כלכליים ועסקיים מסוימים אשר אמורים לתת לצדדים יתרון יחסי אשר לא היה קיין לפני כן, לדוגמא- מיזוג של חברת גוגל יחד עם חברת WAZE אשר חוברו להם יחדיו ונוצרו עבור שני הצדדים יתרונות משמעותיים עבור אותו איחוד, גוגל הוכרה כשם דבר בתחום הטכנולוגיה האורבנית ואילו WAZE מוקמה בעקבות האיחוד בענק תוכנה ואינטרנט אשר יכולה לבסס את מעמדה החדש כענקית טכנולוגיה כמעט ללא גבולות וללא מעצורים.

גם איחוד של מפלגות יריבות למען מטרה משותפת כגון סילקו של מנהיג כמו בנימין נתניהו מראשות הממשלה אפשרי אך ורק במידה ויתבצע איחוד אשר משרת את כלל הצדדים באותו איחוד למען מטרה אחת ולו רק למראית עין.

שתף מאמר:

עוד
מאמרים

תיקשור בנושא החופש

החופש הינו מושג מופשט המתאר את יכולתו התאורטית ולאחר מכן גם המעשית, של האדם, כל אדם לייצר עבור עצמו מרחב ללא שיפוטיות וללא השוואתיות, מרחב פרטי אשר מעניק לו את היכולת לעשות ככל העולה על רוחו ובאופן חופשי מדאגות אשר למעשה ניתן להגדירן גם כגבולות, מגבלות, הגבלות ומוגבלויות.

קרא עוד »

תיקשור בנושא ההשערות

קיימות השערות היוצאות מפיהם של אנשים חכמים ובעלי ניסיון רב ואשר סביר להניח כי ההשערה שלהם קרובה מאוד לאמת וקיימות ההערות אשר בוקעות מפיהם של אנשים אשר רק מציגים מצג שב של חוכמה ורק מתביישים להודות שאין להם צל של מושג.

קרא עוד »