תיקשור בנושא ההצפה הרגשית

14.3.2021

בבוקר זה משחרר אני מתוכי את ההצפה הרגשית.

ההבדל בין אדם לאדם, בים נשמה לנשמה ובין אופי לאופי מעיד על כך כי כל אדם בזכות עצמו נוהג בדרך מסוימת ואין למעשה זהות בין אנשים.

הדמיון הקיים בין קבוצות אנשים אשר נותנות את היכולת להשוואה יכולה לטשטש לעיתים את העובדה כי תבניות ודרכי התנהגות מסוימת יכולות להעיד על כך שרגשות מסוימים נותנים מסגרת אשר באה לידי ביטוי באופנים שונים ובצורות התנהגות שונות ואלו למעשה ההבדלים המשתקפים בין אדם לאדם, לדוגמא- אנשים שמוגדרים כחכמים , אנשים שמוגדרים כמצליחים, אנשים שמוגדרים כעצלנים, אנשים שמוגדרים כפחדנים וכיוצא באלה.

לכל אדם קיימים מספר סוגי תיוגים אשר מתויגים הם על ידי אנשים מסוימים ואולם לא כל אדם גם מתייג את עצמו אלא אם כן מתבקש הוא לעשות כך, האדם הסטנדרטי מסוגל להיות כנה רק באופן חלקי עד מאוד.

מיפוי של תחושות ורגשות עבור כל אדם ואדם ירעה שונה מאחר ואין אנשים זהים, לכן אם יתבקשו אדם מסוים לתייג עבור את מנעד רגשותיו, יביא את אותו אדם להציף עבור עצמו את מכלול רגשותיו באופן מסוים.

לדוגמא: אישה מסוימת אשר תתבקש לענות באופן כנה לגבי יכולתה המנטלית, תענה כי הינה רגשית יתר על המידה מאחר והיא מתרגשת בסרטים ומוצפת היא רגשית ומתחילה להתייפח כאשר נתקלת היא בסצנה סוחטת דמעות ואולם מן העבר השני, היא איננה נעלבת בקלות כאשר מישהו מנסה לפגוע בה מאחר והיא מאוד שלמה ובטוחה בעצמה, כלומר בעלת ביטחון עצמי גבוה, אלו אינן תכונות אופי מנוגדות אלא תכונות אופי בעלות משמעות שונה וכך שמבנה אופייה ואישיותה של אותה אישה יתויג גם כרגישה וגם כבעלת ביטחון עצמי גבוה, ללא סתירה בין השניים.

הגדרת מנעד רגשותיו של אדם יכול לבוא לידי ביטוי במספר אופנים ובמספר צורות וכך שגם בתורות כגון נומרולוגיה, גרפולוגיה ועוד כיוצא באלה קיימות דרכים שונות אשר ניתן למדד את תכונות אופיו של אדם וכך שגם אם אדם מסוים איננו מודע לעצמו שאז קיימות דרכים שונות לשקף עבורו את תכונותיו.

ואולם במידה וקיימת באדם המסוים כנות. פנימית שהרי יכול הוא בעזרת סימנים וסממנים שונים לשקף עבור עצמו את אופיו, תכונותיו הטובות, תכונותיו הרעות ואת מכלול תגובותיו הפנימית והחיצונית וכך יכול הוא להפיק תועלת מן השיקוף המסוים אשר מבוצה עבורו.

לדוגמא- אדם יכול להעיד על אחרים ולגבי צורת התנהגות במידה ויתנו אחרים את הסכמתם לקבלת ביקורת ואולם מידת הכנות שלו תבוא לידי ביטוי רק אם יעשה הדבר בעילום שם.

ההצפה הרגשית מגיעה אל האדם כאשר הוא מגיע למצבי קיצון מסוימים כגון בכי, צחוק, כאב, שמחה, וכיוצא באלה.

יכול האדם להיות במצב רוח מסוים הנובע מתוך סביבותיו אשר משפיעה היא עליי באופן מסוים ויכול הוא להיות במצב רוח אחר בזכות אופיו שהינו אופטימי או פסימי וכך שכל אדם הינו בעל תכונות מסוימות אשר מייחדות אותו בעיני אחרים ואולם לא תמיד יכול לראות אותו אדם מה רואים אחרים מאחר ויכולתו של אדם מסוים להיות כנה עם עצמו היא מאוד מוגבלת, כך בנוי כל אדם, ללא יכולת ניתוח עצמית.

במידה והאדם המסוים היה שואל אנשים אחרים מה לדעתם תכונות האופי השליליות שלו, היה נתקל, מן הסתם, בהרמת גבות מאחר וסוג כזה של כנות לא קיים למעשה.

שתף מאמר:

עוד
מאמרים

תיקשור על ההכחשה

תיקשור בנושא ההכחשה

כאשר האדם איננו מסוגל מצד אחד או שאינו רוצה להכיל מידע מסוים אשר אותו מעדיף להדחיק מסיבה מסוימת שאז למעשה מבצע מוחו תהליך של הכחשה

קרא עוד »

תיקשור בנושא הרצינות

כאשר האדם רק מתחיל להבין את המשמעויות השונות והסבוכות של אותה הדרך אשר אותה עושה .
מתפתחת אצלו הרצינות- תכונה אשר ניתן לצפות בה מכל מיני זוויות.

קרא עוד »

הבחירה החופשית

אנשים בעלי יכולות מסוימות מאמינים בדרך כלל שהיכולות הללו לא יוצאות דופן, או בעלות ייחודיות מסוימת. היכולת היא תוצאה של מבנה האישיות ושל האופי שמייחד

קרא עוד »