תיקשור בנושא הביטחון העצמי

29.4.2021

בבוקר זה משחרר אני מתוכי את הביטחון העצמי.

כאשר מתחיל האדם את מסע חייו, את דרכו ואת מסלולו המיועד לו בלבד, שהרי איננו יודע ואף אינו יכול להעריך אף פרט במסעו המיועד.

המחשבה אודות העתיד לבוא היא למעשה זו אשר טומנת בחובה את התכנון הצרוב בראשו של אותו אדם מאחר וממד הזמן אשר קיים רק עבור שוכני האדמה נותן בעבורם את ממד הביטחון.

מה הכוונה ? קיימים מספר ממדים אשר נותנים בעבור האדם את המסגרות המאפשרות לו להבין את “גבולות הגזרה” של אותו מסע ולקבל גם את התשובות הבסיסיות הנדרשות לו לצורך הליכה בדרך המלך עבורו או ההליכה בדרך אל הלא נודע, הכל תלוי במודעות העצמית של אותו אדם וכמובן באמונה שלו בעצמו.

אותה אמונה בעצמו ובדרכו ובשלמות מעשיו נובעת על הביטחון העצמי שלו.

בטחונו העצמי של האדם מתבסס על מספר אלמנטים כאשר נסיבות חייו של אותו אדם נותנות לו פעם אחר פעם את הניסיון המצטבר, בין אם מדובר בהתנסות חיובית ובין אם מדובר בהתנסות שלילית, ואולם כך או כך אותן חוויות מעניקות לאדם כמו “תבניות” אשר תואמות למצבים מסוימים אשר מזדמנים על דרכו.

לדוגמא- כאשר נקלע אותו האדם לוויכוח מסוים עם אדם אחר אודות נושא מסוים שהרי במידה ואותו אדם הינו בוטח בדעותיו ובידיעותיו שהרי יעמוד על דעתו ועל שלו אל מול האדם השני עד כי ישכנע הוא בצדקתו מאחר וקיימת בו מידת הביטחון העצמי ולא חשש הוא לטעות ולהיות מובך על כי הוכח כי שגה.

כאשר יכול אותו אדם להישען על בטחונו העצמי משמעות הדבר הינה כי קיימות אצלו סיבות טובות לכך מאחר ואיננו חושש לטעות.

כאשר הווייתו של האדם מחוברת היא אל מקורות ידע אשר נותנים בידו את המענה המסוים על שאלות וסוגיות המנקרות בראשו מעת לעת שהרי אין בו חשש כלל מאותן סיטואציות אשר בהן זקוק הוא לתשובות מהירות ובעלות משמעות רבה ביחס לדרכו המסוימת.

יכולתו של האדם לקבל באופן מהיר ויעיל את התשובות לסוגיות הללו מהוות למעשה את תשתית ההבנה וההפנה אודות מאגרי הידע אשר מסמנים ומזמנים את התשובות.
במהלך יומו נתקל האדם במאות ואלפי סוגיות אשר נדרש הוא להן במענה מידי ומהיר וכך שבמידה והיה בטחונו העצמי של אותו אדם ירוד שאז משמעות הדבר הייתה כי נאלץ היה לשבת ולהסס אודות נושאים מגוונים ורבים מבלי שתהה בידו התשובה הנכונה וכך שזמנו מתבזבז על אותה הססנות.

ואכן, כאשר אדם מסוים ניחן בכושר החלטה ועיבוד נתונים מהיר ויעיל, שאז גם יכולתו הביצועית הלכה למעשה משתפרת והולכת וכך שמקרין הוא גם על סביבתו הקרובה את אותו תדר בוטח ועוצמתי.

העוצמה והעוצמתיות הנוכחות באדם מסוים ואשר באות לידי ביטוי באופן בוטח ורגוע, שאז משמעות הדבר כי אותו אדם הינו מודע לעצמו ולידיעתו, לניסיונו להבנתו וליכולת קבלת הידע הנדרש לו בכל רגע ורגע.

מן העבר השני, כאשר תדר העוצמתיות נחלש וכמעט שלא קיים אצל אותו אדם, שהרי משמעות הדבר הינה כי כמות האנרגיות החיוביות אשר נוכחות בו ומצויות בו הינן נמוכות וגורמות לו במישרין לביטחון עצמי ירוד.

זו למעשה התורה על רגל אחת ומשמעותיה רבות ומגוונות והבנתה העמוקה מסמנת עבור האדם, כל אדם, את בטחונו העצמי.

כאשר האדם המסוים מצויד במצפן, במורה נבוכים ובידיעות רבות אודות הדבר הארוכה והמפותלת הלא היא מסלול חייו ודרכו המיוחדת, שהרי בטחונו העצמי רב וגדוש וכך שגם ובאופן ישיר, כמות האנרגיות החיוביות אשר מצויות בו, מספקות עבורו ויכול הוא להתנהל במרחב באופן חיובי ומיטיב עבור עצמו ועבור דרכו וגם כמובן עבור סביבתו.

ואולם כאשר אותו מצפן וירטואלי, קול פנימי עמוק ומוחלש ואיננו בטוח בעובדות ובנתונים אשר נדרש הוא אליהם, שאז משמעות הדבר הינה כי בטחונו העצמי מופחת וירוד וכך שפועל יוצא של כך הוא כי כמות האנרגיות השליליות אצלו רבה משמעותית מן האנרגיות החיוביות וכך שמשמעות הדבר הינה כי אותו מדד אשר נדרש עבורו משקף את הווייתו הנוכחית ואת מצבו המנטלי הרוחני אשר משפיע גם על מצבו הגופני כידוע.

שתף מאמר:

עוד
מאמרים

האושר

המשמעות של האושר מתחילה למעשה בדרך חייו של האדם ושל מטרותיו ויעדיו בעיני עצמו.

קרא עוד »

תיקשור בנושא טוב הלב

הדרך הארוכה אשר עושה האדם במהלך חייו היא זו אשר משקפת עבורו את אותם רגעים קסומים של נתינה וטוב לב אשר למעשה הופכים להיות רגעים מכוננים שאותם יזכרו לעד.

קרא עוד »