תיקשור בנושא ההסתרות

23.4.2021

בבוקר זה משחרר אני מתוכי את ההסתרות.

כאשר הולך האדם בדרכו הארוכה, שהיא דרך חייו וכאשר נוהג הוא לעיתים לשוב חזרה אל עבר נקודות מסוימות אשר חש הוא כי טרם סגר עניינים מסוימים או טרם השלים משימות מסוימות שניתן להגדירן כפתוחות מאחר וטרם הושגה מטרה מסוימת או שמא נשאר לו איזשהו ויכוח או ניגוד עניינים עם אדם כזה או אחר שהרי מתארכת דרכו של האדם וניכר בו כי מטריד אותו הדבר מאחר ואם אדם חסר סבלנות הוא או שאצה לו הדרך מאחר וקצר- רוח הוא שאז אותה הדרך מקבלת עבורו ממדים מעט שונים מאחר ומרוכז הוא בניסיונות לייעל את עצמו ומתוך אותם ניסיונות מסוימים מתברר אט אט כי איבד הוא מעט את דרכו ושכח מדוע יצא אל המסע מלכתחילה וגם קיימת אפשרות כי לא ממש זוכר הוא את המטרה המקורית אשר אותה סימן ככזו כאשר יצא לדרך.

כאשר עושה האדם את דרכו באותה הדרך ואף באותו נתיב אשר מאמין הוא כי זו הדרך הטובה, המיטבית והמיטיבה איתו ביותר , שאז לעיתים נאלץ הוא להתעמת עם אלמנטים אשר מעדיף הוא כי לא יתגלו ולא יצאו אל האור.

תדמיתו של האדם אשר מקפיד הוא קלה ואף כחמורה לטפח אותה בשקדנות, חשובה לו מאוד, לא פחות מהמנגנון הייחודי אשר מניע אוו לא פעם ומשפיע על מחשבותיו, הלא הוא האגו, כך או כך מסתיר אותו אדם מקרים, אירועים, קשרים עם אנשים מסוימים, מעשים אשר עשה ואשר אך ורק הוא יודע עליהם, מקרים אשר הינם חלק בלתי נפרד ממנו בהיבט הפנימי, אשר נגדירהו ביחסים שלו עם עצמו ואולם אותם מקרים אשר מוסתרים הם על ידו, לכאורה לא קיימים בעבור אנשים אחרים אשר לא אמורים לדעת את אותם מקרים או אתת אותן עבודות, נתונים ומספרים אודות אותו אדם.

כאשר אדם מסוים מעדיף להסתיר אלמנטים מסוימים נובע הדבר מתוך אמונה פנימית שלו כי עלול הוא להיפגע באופן כלשהו באם ייוודעו אותם דברים ולכן מכין הוא מבעוד מועד מגירת הסתרות ואשר שם טמונים האלמנטים אשר מהווים עבורו ממש כמו תיבת פנדורה, תיבת שרצים ועוד כינויים אשר משמעותן באופן כללי מתפרשת כאלמנטים שליליים, מנמוכים, משפילים מורדים ואשר אותם מאותם טעמים ומאותן סיבות שומר מכל משמר מפני העולם החיצוני.

אותן הסתרות, בלי קשר באם באמת אמור אותו אדם להיפגע באופן ישיר, כגון פגיעה כלכלית בדוגמא של בעל מסעדה כשרה בבני ברק ואשר בית הדין של העדה החרדית פרסם פאשקוויל אודות כי אותו בעל מסעדה מסתיר את העובדה כי הוא מערבב בין בשר לחלב והתגלה הדבר למרות שניסה הוא להסתיר זאת.

גבר מסוים אשר מסתיר את העובדה כי בוגד הוא באשתו עם מזכירתו, משקיע אנרגיות רבות ועצומות בניסיונות ההסתרה שלו והדבר מאלץ אותו לחיות חיים כפולים תרתי משמע, הן בהיבט האנרגטי בנאלץ הוא לבזבז משאבים עצומים רק על מנת שהמעשה לא יתגלה וגם הלכה למעשה כאשר נאלץ הוא לתמרן פיזית ולהעמיס על משימותיו בכך שזמן רב מתבזבז על אותן הסתרות למען לא יתגלו.

אותו שק וירטואלי אשר סוחב אותו גבר בוגד, או אותו מעלים מס סדרתי, או אותו אדם אשר דרס באישון ליל נהג אופניים ואשר נמלט מן המקום ולא הושיט עזרה ואותו נדרס נפח נשמתו, או אפילו אותו ילד ששיקר לאימו ושפל על אחיו הצעיר ממנו את העובדה שחנק בטעות את האוגר שלו והדבר מעיק ומעיד על מצפונו ורובץ כל העת בנטל כבד על נפשו המיוסרת.

ואולם מנגד להסתרות קיימת ועומדת ומתריסה צנעת הפרט.

זכותו הטבעית והאלמנטרית דל האדם לחיות את חייו בצל קורתו בדליית אמותיו ובאופן המיטב עבור עצמו באופן אשר ייתן בידו את הזכות הטבעית לייצר לעצמו מרווח ביטחון ושטח סטרילי אשר יאפשר לו לקבל את הדרוש לו על מנת לתת לרוחו להירגע, המקום הבטוח מבחינתו אשר אפשר לו להיות מי שהוא ומה שהוא מבלי צורך להצטדק על כך.

המקום הזה, הבטוח, לא תמיד אכן מיטיב עם אותו אדם מסוים מאחר ואותן הסתרות, אותן קליפות , אריזות, מעטפות מגינות על משקעים ואף משקלים משמעותיים של חוויות קשות אשר נצברו במהלך חייו של האדם, בין אם הנוכחים ובים אם הקודמים ואולם כך או כך שוב פוגשת את האדם מילת המפתח שהיא – איזון.

אותו איזון מסוים אשר מאפשר לאותו אדם אשר חש צורך להסתתר מאחורי קליפה או שכבה או כל מנגנון הסתרה כזה או אחר, מאפשר לו להחליט למעשה מתי הוא חש צורך לחשוף ולא להסתתר ומתי מעדיף הוא להיות המחשכים.

בדיוק מאותה הסיבה ובאותו האופן, נהוג לכנות את מעשהו של האדם אשר יוצא ממצב של הפתרה כי הוא “יוצא אל האור” או לחילופין “מגלה את האור” ומקובל להשתמש בטרמינולוגיה זו כאשר אדם מסוים חוזר בתשובה, או מוצא בשאלה או משנה כליל את אורחות חייו מן הקצה את הקצה השני או מן הסוף להתחלה.

אותה יציאה מחושך לאור או מעבדות לחירות גורמת אדם אשר פוגשת אותו לא פעם בדרכו אל הצמרת ואל הגשמת שאיפותיו, ייעודיו, הצלחותיו , תקוותיו ותשוקותיו באשר הן.

כאשר אדם מסוים אשר נוהג להסתיר את תחושותיו מאחרים, נוסע הדבר מאחר ומסתיר הוא אותן קודם כל וראשית כל מעצמו.

אותה התבוננות פנימית אשר עושה האדם לאחר מקרה אשר מאלץ אותו להתבוננות הזו בסופו של דבר מדליקה את האור ומצופה עבורו ועבור דרכו את אותו המסלול, את אותה הדרך ואף את הנתיב הנכון בדרך אל מטרת חיו ויעודו המסומנים עבורו.

כאשר ההסתרה עוברת מן העולם בעבור אותו אדם מסוים, שהרי מציפים אותו התחושות פיצה הוא אליהן וייחל הוא מבלי לדעת אודותיהן. אותה הסתרה אשר העיבה והעיקה, ואף גרמה למשקל אשר על כתפיו וגבו של אותו אדם למועקות ותעוקות שהרי חופשי הוא לנפשו ומוצף הוא באנרגיות טובות ונכונות עבורו ועבור דרכו. החודש להיות מוסתר.

באשר לך , יורם יקר , בן אור אתה וסולל דרך עבורך ועבור דרכך המסומנת.
ההסתרות הרבות אשר חוויית במהלך חייך , גרמו לך, כידוע היטב, לנזקים ואף מחוסרים רבים באנרגיות אור ואהבה.

כבר בילדותך המוקדמת חווית את הצורך להסתיר את האלמנטים המסוימים אשר גרמו לך לראות את הדברים בצורה אחרת בזכות ראית העולם השונה שלך ויכולת ההתבוננות שלך על העולם מממד אחר ומנקודת מבט שונה.

הצורך שלך להסתתר נבע כתוצאה מן השאיפה לא להתלבט על מנת לא לחטוף מכות, הן פיזית והן בצורת עלבונות וגיחוכים.

אותה הסתרה והצפנה של רגש ושל תחושה בדיעבד גרמה לך למצבור של אנרגיות שליליות להעמיס על נפשך והווייתך עד כי חלית במחלה אשר הציפה את הקושי ואולם בד בבד גם שחררה אותו בעבורך.

כעת יורם יקר ומואר, כאשר מבריא אתה את נפשך המיוחדת, המוארת, המסוגלת ואף המאופשרת והמאושרת לאחר שנים כה רבות, זוכה אתה להכרה לתחייה של יכולותיך המופלאות אשר יוצאות אל האור.

יוצא אתה מחושך לאור, יורם יקר, יוצא אתה בשאלה ומגלה יום יום את התשובה.
הכוח הוא בידע כפי שהבנת ויכול אתה להמשך במלא המרץ והתשוקה במסע חייך המפואר אל עבר ההגשה וההגשמה. ברוך אתה מן הנתינה המבורכת ברוך אתה מן הקבלה המיטיבה ברוך אתה מן ההבראה ומתדר הריפוי ברוך אתה, שמור אתה ומוגן אתה.

שתף מאמר:

עוד
מאמרים

תיקשור בנושא ההחלמה

כאשר האדם מגיע אל פרשת דרכים מסוימת, לעיתים קיימת אצלו מצוקה הנובעת מתוך התבלבלות אשר מתרחשת עבורו ממעמקי נשמתו.
ואותם אלמנטים מחוברים יחדיו ומקפלים החלטה אשר יוצאת מן הפנים, מן הנפש החוצה באופן מסוים הנקרא- מחלה.

קרא עוד »

תיקשור בנושא השתקנות

כאשר האדם בוחר בחירה מודעת לשתוק ולא לדבר ונותן הוא לצד השני באותה מערכת יחסים תחושה אשר יכולה להתפרש בכמה אופנים ובכמה צורות ולכן שתקה הינה תכונה ותדר הפכפך ובעל תכונות שונות.

קרא עוד »

תיקשור בנושא הרצינות

משמעות הרצינות היא מיקוד הרצון המסוים של אותו אדם באותו האלמנט ובאותו הנושא וכך שרצונו של האדם להתגבר על האתגר מוביל אותו לאותה הרצינות.

קרא עוד »