תיקשור בנושא האילתורים

13.10.2021

בבוקר זה משחרר אני מתוכי את האלתורים.

כאשר מצוי האדם בנקודות מסוימות בנתיב חייו ואותם נקודות מסוימות גורמות לו להשתדלות יתרה,  שהרי יזכור אותן בהמשך הדרך כאותן נקודות אשר סימנו בעבורו כי הוציא מעצמו אלמנטים אשר גרמו לו להתנהגות אשר בדרך כלל ניתן להגדיר כהתנהגות חריגה.

משמעות האלתור עבור האדם הינה משמעותית במיוחד מאחר ויכולת יצירתית זו מהווה ריכוז מיוחד של יכולות מסוימות וריכוז מיוחד של הצגת כישרון מיוחד אשר יכול לבוא לידי ביטוי בדרכים שונות ובמצבים שונים כאשר נדרש אותו אדם ליכולת אשר מוגדרת כיוצאת דופן.

כאשר האדם מאלתר שהרי הוא מאמץ צורת התנהגות וצורת חשיבה אשר איננה סטנדרטית עבורו אלא מאפיינת דווקא צורת חשיבה שונה ואף יכולת ביצועית שונה באותו המקרה.

כאשר נדרש האדם לאלתר, שהרי מאמץ הוא את הבעותיו המסוימות אשר אינן מאפיינות אותו בדרך כלל.

מה הכוונה? לדוגמא – שחקן קולנוע מסוים אשר עומד למבחן בפני צוות ההפקה אשר עורך לו אודישן, נדרש להיכנס לנעליה של הדמות, אותה הוא מגלם וכך שצורת דיבורו וצורת התנהגותו כמו גם הבעותיו יחד מקבלות פרספקטיבה שונה, כך גם יכולים אנשי ההפקה להתרשם מיכולות המשחק והאלתור של השחקן.

כך גם בכל תחום יצירתי כמעט, החל ממוסיקה וכלה בבישול, כאשר עומד האדם המאלתר בפני מצב שבו נדרש הוא להביא תכונות מסוימות אשר אינן תכונותיו הטבעיות והצרובות אלא לקוחות מאופיו של אדם אחר ומכאן גם המילה אלתור.

כאשר לא מצליח האדם המסוים לאלתר שהרי אין לו יכולת יציאה מחוץ לקופסה במקרה מסוים זה.

ואולם לא רק בתחומי היצירה באות לידי ביטוי עבור האדם יכולות האלתור כי עם גם בחיים האמיתיים, עת נדרש הוא ביכולת חשיבה מחוץ לקופסה ויכולת הסתדרות במצבים סבוכים.

משמעות הדבר הינה כי כאשר עומד לעיתים האדם במצבים בלתי פתירים לכאורה, שהרי מייצר הוא משום מקום לכאורה יכולות אשר גורמות לו לאותה השתדלות יתרה ויכולת היחלצות מאותם מצבים סבוכים לכאורה.

במצבים הללו מקבל אותו אדם יכולות מסוימות אשר אין בידיו בדרך כלל ואז למעשה עומד הדבר לזכותו ויכול הוא למצוא פתרון ואף מוצא מאותו הסבך והופכת אותה סיטואציה מורכבת לפתירה בעבורו.

יכולת האלתור של האדם פועלת לזכותו בעיקר כאשר נראים הדברים בלתי פתירים וכך שאותם יכולות במידה וקיימות, מהוות מבחינתו יתרון עצום.

מקובל לחשוב ובצדק כי על מנת לגלות יכולות אלתור, נדרש האדם למחשבה שונה ומרעננת ואכן מחשבה מרובעת ומוגבלת וסטנדרטית מונעת מן האדם המסוים את אותה יכולת התבוננות מן הצד על הסיטואציה המסוימת אשר מצוי הוא בה מאחר ואלתור דורש מן האדם יכולת התבוננות על עצמו בסיטואציה מסוימת אשר אין הוא מורגל בה כלל.

כאשר מצוי אותו אדם באותה סיטואציה שונה מבחינתו ומבקש הוא לאלתר, שהרי התדר המצוי בו משתנה ומתחלף לתדר אחר, תדר אשר משמש אותו באופן שונה וגורם לו להוציא מעצמו פרץ של יצירתיות וחשיבה שונה.

כך למעשה משתקף החוצה עבורו דמות שונה בעלת תכונות שונות ויכולות עיבוד של הדברים באופן שונה, אחר ומעניין יותר.

ואולם אלתור שמשמש את האדם לא רק למטרות טובות ונעלות אלא גם ההפך.

למעשה גם יכולות העמדת פנים שלילית, או במילים אחרות שקרים והעמדות פנים והסתרות דורשות מהאדם יכולות אלתור רבות.

כאשר במהלך משא ומתן, מוטחות בפני האדם המסוים עובדות אשר לא לקח בחשבון שהצד השני מודע אליהן, שהרי הטקטיקה של המשא ומתן משתנה עבורו ומכיוון שלא התכונן מראש על תסריט השיחה שהרי נדרש אותו אדם אף כאן ליכולות אלתור אשר מאפשרות לו לענות תשובות ולתת מענים אשר יועילו לו ולא יפגעו בו בדרך להשגת מטרותיו.

כך גם גבר מסוים אשר נתפס בוגד באשתו ללא שהכין מבעוד מועד אליבי וכאן למעשה באות לידי ביטוי יכולות השקר שלו ונאלץ הוא לאלתר תשובות ואמירות מסוימות אשר ישמעו באוזני הצד השני כאמינות ונכונות ומשכנעות מאחר ואלתור זה אלתור.

שתף מאמר:

עוד
מאמרים

תיקשור בנושא ההתנגדות

תיקשור בנושא ההיתנגדות

ההתנגדות. כאשר אדם מסוים איננו משתף פעולה עם הצד השני באופן כזה שמהווה הדבר מעשה מכוון הרי זוהי התנגדות אשר הינה בסיסית וגורמת לתהליך מסוים

קרא עוד »

התמימות

לא מאמין לאיש, אי אפשר לעבוד עליו, אי אפשר לגרום לו לעשות דברים בעבורך ללא תמורה, יהיה הוא חשדן ומתרחק מן האמת, דרכו תהיה דרך ההונאה ויגידו עליו שהוא ממש לא פראייר.

קרא עוד »