תיקשור בנושא המחילה

16.9.2021

בבוקר זה משחרר אני מתוכי את המחילה.

כאשר מגיע האדם אל פרשת דרכים בחייו, שאז עוצר הוא לרגע מהליכתו אל עבר ייעודו, בין אם מודע הוא אליו ובין אם לא וחוקק בדעתו בדבר אלמנטים מסוימים אשר מהווים עבורו תעלומה ונזקק הוא לחידוש כוחותיו האנרגטיים על מנת לאגור כוחות  להמשך המסע, מסע חייו.

לעיתים נזקק אותו אדם גם לתמונת ראי אודות עצמו וכך שאותה תמונה, אותו שיקוף אשר משוקף עבורו בין אם באמצעות אנשים אחרים אשר משקפים עבורו ובין אם באמצעות כנות פנימית אשר מצויה באותו אדם, יכול הוא להבחין בכל מיני מאורעות ואירועים שונים במהלך הדרך שכבר עבר וכך שאותן נקודות מסומנות עבורו כטעויות ואז נזקק הוא לחידוש אותן אנרגיות אבודות אשר נבלעו במהלך הדרך כאשר ביצע טעויות.

אותן טעויות אשר ביצע אותו אדם גרמו לו לחוש צער ואכזבה מאחר ובעת שצופה הוא ומביט לאחור תוהה הוא בנפשו מה היה קורה אם לא היה טועה ומבצע מעשים אשר לא הייטיבו עימו ועם דרכו ואולם במידה והיה אותו אדם מחובר אל עצמו ומלא באמונה שאז היה בוודאי מפנים את העובדה כי הדברים שקרו לו היו חייבים לקרות מאחר והם חלק ממסלול חייו וחלק מדרכו, היה מוצא בליבו ובנפשו ואף בהווייתו את היכולת לסלוח לעצמו ולמחול על אותן טעויות, אותם מעשים אשר עשה ויותר מכך, על אותם מעשים שרצה לעשות אבל לא העז מפחד הכישלון.

הכעס אשר כועס האדם על עצמו אודות כל הטעויות שאר עשה הוא כאין וכאפס על הכעס אשר אותו כועס הוא על דברים אשר רצה לעשות אבל פחד ולא העז וכך שצובר אותו אדם לא מעט כעס על עצמו מסיבות שונות ומשונות.

עבור אותו אדם ועבור אנשים נוספים ניתנה האפשרות להבין ולקבל את העובדה כי מותר לטעות ולהסס מאחר וזהו טבעו של בן האדם, בן האנוש אשר לא מצופה ממנו להיות אחד כזה שלא טועה ולא עושה מעשים אשר אם היה יכול לחשוב יותר לעומק שאז היה נמנע לעשותם ומן העבר השני מעשים אשר מנע מעצמו לעשות מרוב פחד ואז כועס הוא על עצמו שלא עלה בידו להתגבר על הפחדים.

נהוג לומר כי אסור לשמור דברים שלילים בבטן ולא להוציא אותם החוצה ולשחרר אותם ואכן משפט זה ואמירה זו מכילים בתוכם ידע רב אודות מנגנוני נפשו של האדם מאחר ואדם אשר לא יודע למחול לעצמו, לא ישכיל גם למחול לאחרים ולכן המחילה, ראוי שתהיה הלך חוקי ובר קיימא אצל בן האנוש, הסליחה והמחילה העצמית משחררות את האדם מאנרגיה שלילית אשר פוגעת בו.

כאשר אדם מסוים נותר טינה לעצמו אודות דברים מסוימים שהרי מתפתחת אצלו מרירות עצמית וכעס עצמי וכך שמתוך אותן אנרגיות שליליות מתפתחת אצל אותו אדם תחושת חוסר שביעות רצון מעצמו ומיכולותיו ומבלי יכולת להבין ולהיות מודע לכך ומבקש הוא לפרוק את אותם כעסים בכל מיני צורות ואופנים שונים כמו צורך אמיתי להעניש את עצמו.

אותה הענשה וענישה אשר מעניש הוא את עצמו שלא במודע באה לידי ביטוי ביכולתו של האדם הבלתי מודע לגרום לעצמו לחלות במחלות נפשיות אשר נובעות ממצוקה נפשית, מתסכול וכמובן מסטרס.

כשם שיכול האדם להחליא את עצמו, כך באמצעות סליחה ומחילה עצמית יכול הוא גם להבריא את נפשו ומעכירות ומפגעים ומבליט הדבר את חשיבות המחילה העצמית עבורו.

שתף מאמר:

עוד
מאמרים

תיקשור בנושא המחשבה החיובית

לאדם ניתנה הבחירה בזכות באם הוא בעל רצון למצוא את הטוב או שמא את ההפך, כאשר יכול האדם בלב שלם להגדיר עבור עצמו את רצונותיו, שאיפותיו ומשאלותיו, יפעלו מנגנוני ייצור האנרגיות החיוביות בעבורו.

קרא עוד »