תיקשור בנושא השיקולים

שיקולים

בבוקר זה משחרר אני מתוכי את השיקולים

כאשר מוצא את עצמו האדם בנתיב חדש ובלתי מוכר עבורו, לעיתים גורם לו הדבר לבלבול ולתחושת ריחוק מעצמו ויכול וצריך הוא להתמודד עם מספר אלמנטים אשר נדרש הוא לתשובות מתוך אי הבנת המצב מאחר וכאמור זוהי דרך חדשה ומאתגרת מבחינתו. כאשר נתקל אותו האדם המסוים בסיטואציה חדשה שכזו צריך הוא להפעיל מספר שיקולים על מנת כי יעזרו לו ויסייעו בידו לקבל את הכיוון הנכון לצורך המשך דרכו ומהלך חייו.

כאשר שוקל הוא שיקולים, משמעות הדבר הינה כי קיימות מספר דרכי פעולה וקיימות לא מעט אופציות ואז יכול הוא, במידה ויש בידו את אותה היכולת המסוימת, לקבל מתוך קשת השיקולים הנשקלים גם את הכיוון אשר בסופו של דבר בחר לכיוון הנכון.

כאשר מצויות בידי האדם יכולות ראיה וכמו כן גם יכולות ניתוח מצבים שהרי ניתן גם לציין בעבורו כי יכול הוא לשקול את כל האופציות הנכונות עבורו ולפסול את אותן אשר אינן באות בחשבון מבחינתו ואולם קיימת תמיד השאלה האם אותו האדם ניתן באותה המידה גם במודעות עצמית מספקת עבור עצמו באופן כזה שיוכל להביט על הדברים ועל השיקולים באופן אובייקטיבי ומבלי להביא את רגשותיו ואת תחושותיו באופן כזה שלא ייתן הדבר סטיה מן הדרך הנכונה לשקול את השיקולים.

במילים אחרות השאלה הנשאלת הינה האם אותו אדם יכול באמת לשקול את דרכו ואת אופציות הפעולה שלו באופן כזה שגם מישהו אחר היה שוקל את אותם שיקולים ובאופן שיהיה נכון הדבר בעבורו.

כאשר עורך לעצמו אותו אדם את המאזן השלם עבורו ולוקח הוא בחשבון כמעט את כל האלמנטים הרלוונטיים, יכול הוא בדרך כלל לראות את התמונה הגדולה באופן כזה שכל האופציות פרושות לפניו, גם אותם אופציות אשר מייחל הוא אליהן וגם את אותן אופציות שחושש מהן ואולם כך או כך, יכול אותו האדם, מתוך ראיה כוללת של הדברים לשקול את שיקוליו ולקבל החלטה.

הדרך הנכונה והראויה מכולן הינה הדרך אשר ניתן לראותה כדרך שלושת האפשרויות.

הכוונה למעשה הינה כי אותו האדם, כאשר שוקל הוא את שיקוליו ומנתח כל דרך לפרטי פרטים, צריך לקחת שלוש אפשרויות בחשבון.

אחת היא הרצויה ביותר מבחינתו, השניה היא דרך הפשרה והשלישית היא הדרך אשר מעדיף הוא פחות ואולם יש לקחת אותה גם בחשבון על מנת לא להיות מופתע ולא מוכן.

למעשה שיקול הדעת במקרים הללו מושפע באותו אופן על יכולת קבלת ההחלטות של אותו האדם ונותן לבנות את הפעולה הזאת כ”ניהול סיכונים מחושב” וניתן לציין באותה הנשימה כי שיקול הדעת הלוקח בחשבון את כל האופציות כמובן לוקח בחשבון גם את הסבירות כי לדברים יש יכולת מסוימת שיקרו באותה המידה יש שלוקחים את האפשרות כי לא יקרו ולכן השיקולים הללו יכולים בסופו של דבר לספק לאותו מקבל החלטות את שלושת האפשרויות אשר הסבירות כי אחת מהן תקרה היא גבוהה ביותר וכך שאותו אדם לוקח עבור עצמו את הדרך המשולשת ומוכן הוא לכל שלושת התוצאות באותה המידה.

בדרך זו הנזק שעלול להיגרם לאותו האדם ימוזער ויכול הוא לשקם את עצמו בקלות יחסית.

במידה ואותו האדם היה לוקח רק דרך פעולה אחת ותו לא שאז במידה ואותה הדרך הייתה משתבשת שהרי משמעות הדבר היא כי שיקול הדעת של אותו אדם היה מוטעה מאחר ולא התכונן הוא מראש ולא לקח יותר מדרך פעולה אחת בחשבון, שהרי משמעות הדבר הינה כי הוא הכשיל את עצמו במו ידיו ובמו קשת שיקוליו.

במידה והיה שוקל את הדברים באופן רגוע יותר ומודע יותר מבלי לתת לחלומותיו ואף לרצונותיו ושאיפותיו הכמוסות לנהל אותו ואת שיקוליו שהרי היה יכול לתכנן נכון יותר את תוכניותיו ואת המשך דרכו.

ניהול הסיכונים וניהול הדרך הנכונה עבורו בסופו של דבר ובמידה ונשקלים השיקולים הנכונים מובילות את אותו אדם בדרך הבטוחה ביותר מבחינתו.

הסוד הגדול הוא תוכנית ב’ ותוכנית ג’, אשר אותו אדם יכול וצריך לקחת בחשבון במידה ושוקל הוא את המשך דרכו.

כאשר האופציה הראשונה לא מצליחה ולא עובדת כפי שתכנן אותו האדם, שאז עליו לקבוע את הרגע שבו “ישחרר” את אותה הדרך ויכריז באופן הרשמי עם עצמו כי הוא עובר לתוכנית החלופית שהיא אופציה ב’.

במידה ותכנן נכון את הדברים ושקל ומדד את כל הנתונים באופן שקול, כנה ומפוכח, שאז יתכן ואותה תוכנית חלופית תהפוך לתוכנית הנכונה והמתאימה ביותר באותה הדרך אל היעד.

דרכו של אותו אדם אל מטרת חייו תהיה קלה יותר במידה וייקח בחשבון אופציות נוספות שיכולות להתרחש בעבורו ובעבור דרכו.

שתף מאמר:

עוד
מאמרים

תקשור בנושא אבני הדרך

תיקשור בנושא אבני הדרך

אבני דרך במשמעותן הגשמית מהוות סימנים אשר מסמלים עבור האדם, סימנים מוסכמים בדרך המסוימת כאשר בדרך כלל כל כמה קילומטרים, מונחת לה אבן דרך אשר תפקידה לסמן כי עברה עוד כברת דרך אשר מקרבת היא או מרחיקה את האדם מההגעה לייעד.

קרא עוד »

תיקשור בנושא הדייקנות

הדייקנות. הקשר המיוחד המתקיים בין האדם לבין חושיו ומהווה כהערכה וכאינדיקציה מסוימת לגבי תחושותיו המודעות מהווה למעשה את הדיוק והגדרתו למה שהוא מרגיש. בין אם

קרא עוד »

חמלה

משמעויות רבות ומגוונות יש לערך חמלה, כאשר אנו נתייחס למשמעות הרחבה ביותר שלה בעיני כל. ראשית ולפני הכל חמלה הינה רכיב חשוב בכל רגש חיובי

קרא עוד »