תיקשור בנושא החלוקה

החלוקה

בבוקר זה משחרר אני מתוכי את החלוקה

כאשר עושה האדם את דרכו בינות דרכים לא סלולות ותוהה הוא בליבו האם הולך הוא בדרך הנכונה עבורו, עוברות במוחו של אותו האדם מחשבות שונות אודות אלמנטים שונים ואשר תוך כדי כך שעושה אותו האדם את דרכו במסע חייו, יכול הוא לחלק את מחשבותיו לסוגים שונים של נושאים המאפשרים לו לקטלג את אפיקי חשיבתו לאלמנטים אשר יהיו בהירים וברורים יותר מבחינתו.

משמעות החלוקה הינה למעשה כי השלם מורכב מחלקים רבים ואשר חיבור של כל החלקים נותן את סך השלם.

זו איננה נוסחה בלבד אלא הבנה אודות מהות החיים וכי להבין את סך החלקים למעשה נותן הבנה רחבה יותר אודות משמעות השלם ומשמעות השלמות.

החלקים בתוך השלם למעשה שופכים אור על הבנת מכלול הדברים באופן המיטבי.

בעבור האדם המודע, חלוקה של הדברים לתת נושאים נותן ושופך אור על הבנת כלל המרכיבים.

גם גוף האדם מורכב ובנוי מחלקים שונים אשר מרכיבים את סך אבריו ומרכיביו של האדם ובמידה ואחד החלקים פגום או פגוע שאז גם שאר החלקים המרכיבים את סך המכלול מושפעים באופן מובהק מאותו החלק אשר הינו מקולקל למעשה.

מאחר וגוף האדם, ממש כמו מכונה אשר גם היא מורכבת ממכלול של חלקים, דורש תיחזוק מעת לעת, שאז ברור ומובן כי במידה ובניגוד למכונה שיש לה חלקי חילוף, ניתן להחלפה ואף לתיקון ותחזוקה שהרי בגוף האדם, חלק שנפגע לא יכול להיות מוחלף בצורה זהה ואז כי המכונה המופלאה מפצה על חיסרון מסוים או קלקול מסוים באמצעות עקרון ההדדיות אשר מפצה על חיסרון מסוים של חלק מסוים שהינו לא תקין.

ההבחנה של מכלול החלקים מהווה אלמנט חשוב בהבנת אופי החלוקה מאחר וכפי שקיימים סוגים שונים של חלקים כך גם קיימים סוגים שונים של שיבושים לאותם החלקים גם בהיבט המכני וגם בהיבט הרוחני.

למה הכוונה? נפש האדם בנויה אף היא מחלקים שונים אשר מרכיבים אותה, למרות שבניגוד לגוף או למכונה, לא ניתן לראות ולחלק בעין את מרכיבי וחלקי הנפש ואז למעשה ניתן בכל זכות לחלק את תכונותיו של האדם ועל ידי כך למיין את מבנה אישיותו.

לדוגמא, אדם מסוים שניתן לאמר עליו כי הוא נחמד, מכיל, אופטימי וסקרן שהרי נמנו ארבע חלקים שכל אחד עומד בזכות עצמו וכל אחד מהווה חלק מתוך כלל מרכיבי אישיותו של אותו אדם וכך שניתן גם כאן לחלק את תדמיתו של אותו אדם לחלקים מסוימים.

במידה והחלוקה המסוימת אשר מחולקת איננה עולה בקנה אחד עם הציפיות המסוימות אשר אותו אדם מצפה מעצמו, שהרי נהוג לחשוב כי קיימת לו האפשרות לחלק מחדש את הקלפים או האלמנטים אשר בוחר הוא לחלק עבור עצמו וכך שאם אותו אדם רוצה לעשות שינוי בינו לבין עצמו על מנת כי יוכל לשפר דברים מסוימים ותכונות מסוימות שהרי דומה הדבר לחלוקה מחודשת של הנתונים והאובייקטים העומדים לרשותו.

כך או כך, יכול אותו האדם המסוים למפות את סך תכונותיו וסך האלמנטים המרכיבים את מבנה אישיותו וכך שבמידה ותכונה מסוימת לא מספקת אותו שאז על ידי מיפוי שעורך הוא בינו לבין עצמו, שאז ניבטות אליו בהשתקפות ברורה התכונות שהיה רוצה לחלק מחדש.

למעשה, יכול האדם להתייחס אל חייו ואל נתיב הליכתו במסלול הפרטי שלו כאל תמונה אשר חלקה גלוי וחלקה סמוי וכך שתמונת חייו הינה ממש כמו פאזל המורכב מחלקים רבים ואשר כל חלק הינו משמעותי ובעל חשיבות.

כל חלק אשר מרכיב את סך חוויותיו ואת סך המאורעות שבחייו, את כלל האנשים והדמויות שפגש במהלך דרכו ואת כלל הצלחותיו ואת כלל כישלונותיו.

כל אלמנט כזה מהווה חלק בלתי נפרד מאותו אדם ובאותה נשימה אשר טמונה לה בתוך הוויתו וכך מורכב אותו האדם מרכיבים ומחלקים רבים אשר מהווים את המכלול.

במידה ונותן היה להחליף חלקים מסוימים באופן מטאפורי שהרי יכול היה אותו אדם לשפר את מהותו ואת תכליתו  ואולם מאחר ולא ניתן הדבר אלא רק לשפר את ניסיונו המצטבר שהרי יכול אותו אדם להביט קדימה בלבד.

שתף מאמר:

עוד
מאמרים

תיקשור בנושא המסקנות

המסקנות. ההבנה אודות סיטואציה מסוימת אותה חווה אדם מסוים בין אם חוויה זו הינה אישית, בין אם היא מקצועית, בין אם היא לוקחת הרבה מאוד

קרא עוד »

תיקשור בנושא הרצינות

משמעות הרצינות היא מיקוד הרצון המסוים של אותו אדם באותו האלמנט ובאותו הנושא וכך שרצונו של האדם להתגבר על האתגר מוביל אותו לאותה הרצינות.

קרא עוד »

תיקשור בנושא המעגלים

סגירת מעגל יכולה להגיע מכמה סיבות ובכמה אופנים, במידה וקיים אצל אותו אדם נושא לא פתור אשר מעיק עליו כך הדבר מעכיר את נפשו של אותו אדם.

קרא עוד »