תיקשור בנושא ההשתלבות

ההשתלבות

דרכו של האדם רצופה לא פעם ולא פעמיים במאורעות מסוימים הניתנים נופך משמעותי ורציני למסלול חייו ולמטרתו הייחודית.

כאשר מעת לעת, נחה דעתו של אותו אדם מסוים, חש הוא שמגיע הוא למקומו המדויק והנכון וחש הוא שייך.

תחושה נעימה זו מהווה עבור האדם נקודת איזון משמעותית ונותנת לו ביטחון ואף תחושת שלווה ונינוחות שהרי הוא משתלב.

משמעות ההשתלבות היא תחושת איזון.

ממש כפי שמתרחש בטבע וכבדרך הטבע, ברגע שאלמנט מסוים משולב באופן מדויק ונכון ואף מתאים יחד עם אלמנט נוסף, ומרכיבים הם יחדיו אלמנט חדש שהרי אותה ההשתלבות ואותו השילוב ביניהם למעשה העלו את שני האלמנטים שלב למעלה כתוצאה מהשתלבותם המשותפת.

מסע חייו של האדם כרוך ומשולב באלמנטים רבים אשר מהווים את אותו מסע מופלא אשר קיים לו לאדם עוד בטרם הפציע לעולם ורשום למפרע וידוע מראש, משולב הוא באלמנטים חיובים ובאלמנטים שלילים המרכיבים את זהותו ואת מהותו ואף את הוויתו של אותו אדם.

אותו השילוב אשר מורכב כפסיפס ומארג אנושי מרכיב הן את נשפו של אותו האדם והן את מעטפת נפשו ואת הקליפה, הלוא הוא הגוף, האריזה וההגנה על הפנימיות.

אותו שילוב מופלא בין נפש פנימית וגוף חיצוני הוא דוגמא מצוינת לשילוב והשתלבות אשר מהווה למעשה פיתוח של עקרון ההדדיות המדבר על כך שאלמנטים מסוימים בתנאים מסוימים, משלימים האחד את השני והאחת את השנייה בסדר מופתי וכבדרך הטבע, הלוא היא דרך הישר, הלוא היא דרך ההבראה.

כאשר אלמנטים מסוימים משתלבים יחד לכדי אלמנט משמעותי ובעל חשיבות, שהרי ניתן להגדיר אותם כשילוב חיובי וכאשר ההשתלבות בין שני האלמנטים לא עולה יפה והאלמנט החדש לא מתפקד כראוי ועל פי הציפיות המוקדמות שהרי סביר להניח כי הוא יוגדר כאלמנט שלילי.

ואולם זו ההגדרה הסטנדרטית והמקובלת אשר כידוע יש לה מקום נכבד ורב בתפיסה הסטנדרטית והנוחה של האדם ואולם אם נביט ממבט-על על התמונה הגדולה, שהרי באופן וודאי ניתן לאמר כי לעיתים, הרכבה שונה של אותם האלמנטים יכולה לתת דווקא תוצאה חיובית.

למה הכוונה? במידה ושני האלמנטים לא משתלבים כראוי ניתן ואף צריך לנסות למצב אותם ולשלב אותם באופן שונה, וכך יתכן וראיה מעט שונה של אותם דברים יהוו שינוי חיובי בעבור שניהם.

במידה ושני האלמנטים או יותר, אשר מהווים את סך כל הצירופים האפשריים והנותנים כמו נוסחה או אלגוריתם אשר מסבירים את מיפוי הדברים, שהרי מדובר בתרשים מסוים אשר מסביר את החיבור ואף את השילוב וההשתלבות של כל האלמנטים אשר מרכיבים את אותה הישות ואת מהות הקשרים ביניהם אשר למעשה מהווים את סך כל המעגלים והאפשרויות לחיבור בין כל אלמנט למשנהו.

כאשר אותם אלמנטים משתלבים כראוי ומפיקים את התוצרת המצופה מהם שהרי ניתן להגדיר את החיבור ביניהם כטוב, מייטיב ומצוין ואילו כאשר אחד האלמנטים באותה מכונה משומנת להפליא נחלש או מתבלה או מתקצר משום מה וכבדרך הטבע, שהרי גם המנגנון הפנימי המייצר את החיבור ואת השילוב בין האלמנטים דורש בחינה וארגון מחדש במידה ונדרשת החלפה.

כאשר אלמנט מסוים, בין אם הינו אלמנט אנושי ובין אם מדובר באלמנט דומם, שהרי יכולת תכנון הדברים ומהות החיבור וההשתלבות בין סך כל האלמנטים הוא המפתח לחיבור וליעילות המירבית ביניהם.

לדוגמא – תאגיד מסוים אשר תפקידו לתת שירותים לאזרח בתחום המוניציפלי ואשר קיימים בו אלמנטים אנושיים אשר מדד המוטיבציה והאופטימיות שלהם איננו גבוה, שהרי יכולת ההשתלבות והשילוב שלהם בצוות ובקבוצה מהווה קלקול ונסיגה בכל יתר הצוות שהרי במידה והממונה עליהם לא יבחין בצורך לארגן ולרענן את השורות שהרי אותם אלמנטים שלילים ומעכירים ישפיעו עוד ועוד על יתר האלמנטים הנוספים ועלולים לתת אנרגיות שליליות וכך שהשילוב והיעילות יפגמו.

קיים צורך לרענן ולשנות ולארגן באופן שונה.

ממש כמו בטבע, כך גם באלגוריתם החיים, ברגע שאלמנט מסוים מהווה אלמנט מעכב, מעכיר או מקלקל בתוך התמונה הגדולה, שהרי אותו השינוי והארגון עושה קסמים הן עבור התמונה הגדולה והן עבור האינדיווידואל אשר עומד בפני עצמו ושאר אמור וצריך אף להשתלב באלגוריתם אחר ושונה, הן עבורו והן עבור סביבתו.

משמעות הדבר הינה כי אלמנט מסוים אשר בנסיבות סביבתיות מסוימות מהווה גורם שלילי ומשובש, בשינוי קל ובארגון שונה, יכול בסדר חדש להפוך לאלמנט חיובי ומתוקן.

הכל תלוי בנסיבות המסוימות ובאותו אחד מסוים אשר מארגן, מאבחן ומוציא אל הפועל את אותו השינוי ואת ההשתלבות החדשה והשונה של אותו אלמנט מסוים העובר טרנספורמציה ומשנה את ייעודו המסוים.

 

שתף מאמר:

עוד
מאמרים

מדד FreeSelf

האדם מנווט את עצמו בכוחות עצמו ובעזרת הידע אשר קיימים בו ולעיתים נעזר הוא בעזרה נוספת על מנת לנווט כהלכה ועם כמה שפחות טעויות, במידת האפשר.

קרא עוד »
בבשוואה

תיקשור בנושא ההשוואה

ההשוואתיות נובעת מתוך חוסר, כאשר משווה אדם את מה שיש לאחר לעומת מה שיש לו או אין לו, הדבר נובע מתחושת חלל עמוקה מאוד שיש לו כלפי עצמו ומעיק ללא הרף, חוסר באהבה, חוסר בכסף, חוסר בשמחה, חוסר בהצלחה, כל זאת נובע בסופו של דבר מחוסר באהבה עצמית.

קרא עוד »
סיכונים

תיקשור בנושא הסיכונים

במהלך חייו, מגיע לא פעם האדם, לנקודות מסוימות בדרכו ובין אם היא מתוכננת ובין אם היא ספונטנית,  למקומות שהוא מרגיש פחות בטחון גם ביחס לתחושותיו

קרא עוד »