תיקשור בנושא ההשתקפויות

ההשתקפויות

צלילות מחשבתו של האדם, הינה שלב התפתחותי מסוים אשר דורשת בנוכחותה רוגע מנטאלי מסוג מאוד מסוים, כזה המאפשר לכל אותם רעשים והפרעות שבדרך כלל מעכירים את בהירות וצלילות מחשבתו של האדם ואת חוסר היכולת לראות באופן ברור, חד ומובהק את ההשתקפות אשר יכול אותו אדם שקיימת בו צלילות המחשבה.

למעשה, ממש כמו שעומד אדם מסוים ובוהה במראה שתלויה על הקיר ואותו אדם רואה בו את השתקפותו, כך באופן מטאפורי, יכול בסיטואציה מסוימת, אדם מסוים, להביט אל עצמו ואל בבואתו ואל השתקפותו הניבטת אליו ממראה וירטואלית, הלא היא “ראי הנפש”.

כאשר צלילות המחשבה ממלאת את ישותו של האדם, שהרי משמעות הדברים היא כי מחשבותיו צלולות והוא יכול להבין את פשרן ואת תכליתן.

השתקפות נפשו של האדם והיכולת לראות דברים מסוימים בצורה ברורה, כהווייתן במציאות, מאפשרת לאותו אדם להבין עבור עצמו את תחושותיו, את מחשבותיו ואת תכליתו באשר היא.

השקיפות הינה טהורה ואין בה שום רעשי רקע או הפרעות במחשבה וכאשר האדם, בין אם נפשו ותת הכרתו במצב מודעות גבוהה ובין אם במצב מודעות נמוכה, שהרי כך או כך, יכול הוא להביט אל עצמו ואל השתקפותו בהתבוננות בוגרת, מלמדת וכנה בין אם לתוך עצמו או גם אל מישהו אחר שיכול לשקף עבורו התנהגות מסוימת או פשוט לגרום לו לראות את עצמו דרך מישהו אחר ובאופן כזה שיצליח להבין באופן פשוט וברור את צרכיו ואת כוונותיו, בין אם הגלויות ובין אם הנסתרות באופן כזה שיהיה ברור וגלוי, ללא צורך להסתיר וללא צורך להגן על עצמו מפני פגיעות.

הדרך הנעימה והנכונה ואף המתאימה ביותר לגרום לאדם מסוים, לספוג ביקורת או לקבל אמירות אשר לא בהכרח מחמיאות עבורו היא באמצעות תמונת ראי אשר מציבים מולו, כך שיוכל בנקל להבין את משמעות התנהגותו, את משמעות אמירותיו וכמובן את משמעות הדברים אשר אותם אומר אך לא מצליח תמיד לרדת לעומקם עבור עצמו.

תמונת הראי אשר מוצבת בפני אדם מסוים, נותנת לו וממחישה עבורו כיצד הוא נתפס בעיני אחרים בין אם מרצון ובעיקר בין אם שלא מרצון ואולם לא ניתן להסתלק מאותה סיטואציה אשר אדם מסוים מקבל כתוצאה מהתנהגות מסוימת שלו, תגובה מן הסביבה ואותה תגובה אינה מחמיאה לו ואף אינה מפרגנת לו שהרי משמעות הדבר היא כי אותו אדם הבין באופן משמעותי כיצד הוא נתפס בעיני אחרים וכך הוא יכול לראות דברים מסוימים באופן אשר לא ציפה ולא חשב באופן המסוים הזה.

כידוע, אנשים רבים מאוד, עוטים על פניהם מסכות רבות שתפקידן בעיני החובשים אותן, היא להגן עליהם מפני גילוי דברים שאין הם רוצים שידעו.

אותן מסכות וירטואליות, מהוות מנגנוני הגנה עבור אדם מסוים שמנסה לדמות כי הוא נראה באופן מסוים, לדוגמא, אדם שמרגיש מאוד עצוב ואולם אין הוא רוצה לספר מדוע הוא עצוב מאחר ואם יאלץ לספר מדוע הוא עצוב שהרי חבריו הקרובים יוכלו לאמר לו – “אמרנו לך להתרחק מן הבחורה הזו”, ולכן הוא עוטה על פניו מסכה אשר משקפת צחוק וחיוך ואולם מתחת למסכה כאמור הוא עצוב וקודר ורק נוכחות המסכה ורק היא הכסות של הבעות פניו המסוימות באותו רגע מסוים, שאז במידה והינו בעל כישורים ייחודיים שהרי גם חבריו הקרובים לא יוכלו לדעת מה מסתתר מאחורי המסכה…”חתול מפלצת או ילדה יפה…”.

כאמור, גם אם קיימת המסכה על פניו של האדם , שהרי קיימים לא מעט אנשים אשר קיימת להם מסכה מיוחדת לכמעט כל סיטואציה אשר נמצאים הם בה ואז ניתן לאמר עליהם כי הם רוב הזמן במצב של הסתרה.

לדוגמא, גבר שמנהל שתי מערכות יחסים בו זמנית, אחת עם אשתו החוקית, אשת חיקו הגרעינית ובנוסף מערכת יחסים סודית ומוסתרת עם בת זוג משנית נוספת, שהרי הוא עוטה על פניו מסכה במשך 24 שעות ביממה ועסוק בהסתרות נכבדות וקיצוניות.

גם אדם מסוים אשר עוטה על פניו מסכה לרוב תהיה זו מסכה פנימית אשר באה להסתיר גם מעצמו דברים לא מעטים ומשמשת כחוצץ בינו לבין פנימיותו, הווייתו ונשמתו שהרי הוא חי במצב של חוסר מודעות כמעט מוחלטת למה שהוא, למי שהוא ולתכלית קיומו כאדם על האדמה.

כאמור אותן מסכות מסתירות את הבעת פניו האמיתית ואת פרצופו האמיתי של האדם ואולם לעיתים קרובות בפני אנשים מיוחדים אשר מסוגלים להבחין כי מדובר במסכה ולא בפרצופו האמיתי של האדם, יכול אותו אדם בעל יכולות מסוימות לראות באופן צלול ובהיר כי מדובר במסכה ולא בפרצופו האמיתי אשר אותו מנסה להסתיר, הן מסביבתו והן מעצמו.

אותן מסכות אשר עוטה אדם מסוים על פרצופו לא יכולה לטשטש עבורו את המציאות אלא רק לתת לו את האשליה המסוימת שאנשים לא מזהים את נפשו ואת אמיתות כוונותיו.

כאמור, אדם מסוים אשר יכול לפרש עבור עצמו כי הוא רואה אדם מסוים עומד מולו, חבוש במסכה וירטואלית של נחמדות ונופת צופים ואולם מבין כי זוהי המסכה ומתחתיה מצוי אדם לא נחמד, מריר ולשונו קשה וצולפת, שהרי אם יבחר לשתף את אותו אדם בראייתו הרחבה שהרי יוכל האדם עם המסכה לראות את עצמו בעיניו של אותו אדם אשר הינו בעל ראייה חודרת.

קיימים מודלים שונים של העמדות פנים יזומות על ידי אנשים מסוימים אשר משתמשים בכך לצורך מסוים אשר משמעותו היא להסתיר מעיני אנשים אחרים את היותם מי שהם והעדפה כי יחשבו עליהם שהם אחרים.

אדם אשר לא רוצה שיראו שהוא בכאבים, יעטה על פניו מסכה של אדם ללא כאבים ואולם אם עומד לפניו אדם מסוים אשר רואה כי מדובר במסכה של אדם ללא כאבים, שהרי במידה ויחפוץ בכך יוכל לעשות לאותו אדם תמונת ראי ולשקף עבורו את התמונה אשר הוא רואה, שהיא התמונה כפי שמשתקפת היא ללא המסכה.

אותה תמונת ראי עלולה לגרום לאדם שלובש אותה להתכנסות עוד יותר משמעותית מצד אחד ומניסיון ללבוש אולי מסכה נוספת כך שיוכל לנסות להסתתר בכל זאת, או מן העבר השני, הקלה בנפש על כי התגלה ברבים כי הוא לובש מסכה ומאחר שכבר התגלה אז אין יותר טעם להסתיר ואפשר להתחיל לראות שקוף.

שתף מאמר:

עוד
מאמרים

תיקשור בנושא הנבואה

חיפוש תשובות לשאלות המנקרות במוחו של האדם הינה משמעותית עבורו והרצון לקבל מורה נבוכים כסיוע על מנת להימנע מטעויות הינו בעל חשיבות מכרעת אצל כל אדם ואדם.

קרא עוד »
הטעויות

הטעויות

מקובל לאמר שמי שלא עושה לא טועה ואכן תנאי ראשון לביצוע טעויות הוא העשיה עצמה מאחר ורוב מוחלט של בני האדם מעדיף לא לטעות

קרא עוד »

תיקשור בנושא ההתאקלמות

כאשר אדם מסוים מבצע שינויים בחייו, שינויים אשר מהווים שינוי משמעותי ומהותי, זוהי התכונה אשר נכנה אותה בשם התאקלמות אשר מעניקה בעבורו את ההרגלים החדשים במקום החדש ועם הסביבה החדשה.

קרא עוד »