תיקשור בנושא האמירות

יכולתו של האדם להוציא מן הפנים אל החוץ את דבריו אשר מרגיש הוא צורך לאומרם בקול רם, שהרי דברים אלו הינם מהותיים ובעלי משמעות רבה וחזקה.

הדברים אשר נאמרים בקול רם ומתוך כוונה שישמעו כוונתם משמעותית הרבה יותר מן הדברים אשר אינם נאמרים או שנאמרים בחצי פה בהיסוס רב.

כוונת הדברים המפורשת היא זו אשר הינה בעלת המשקל המשמעותי ביותר וכך גם פעולתם המיידית.

דברים אשר נאמרים באופן מובהק ומתוך כוונה כאמור יש להם משקל רב כלפי היקום, וברגע שקיימים הם כעובדה בלתי ניתנת לערעור, הם חזקים ועומדים בפני עצמם ומתחילים לפעול את פעולתם.

רצוי ומומלץ איפה עבור כל אדם אשר משמעות דבריו וכוונותיו חשובה לו, שיאמר באופן ברור ומובהק את הדברים על מנת שישמעו באופן ברור וחזק ויעשו את שלהם במשמעות הדברים.

אמירות אשר הינם מהוססות ולא ברורות באופן הגייתם ואף באופן השמעתם מהוססות מאחר ואין הרבה משמעות מאחורי מי שמשמיע אותם כיוון שהוא בעצמו לא מאמין באופן מלא במשמעות המלאה ובתוכן הדברים הברורים.

אמירות מהוססות אשר נאמרות מפי אדם מהוסס ודאי שלא יהיה בהם משקל רב ואף ישמעו כלפי הצד השני בלתי מבוססות וכמובן שבלתי אמינות בעליל.

אמירות אשר נאמרות באופן ברור, חד, פשוט ומובן יש בהן כוח רב ואף נשמעות בצורה נכונה ורהוטה.

כל אחד אשר עיסוקו ופעילותו כרוכה בדיבור כלפי אנשים נוספים, שהרי אופן אמירתו את הדברים יש בה משמעות מרכזית ומבין הוא היטב את חשיבות צורת אמירת הדברים על מנת שמשמעות האמירות תגיע אל שומעיה ומאזיני האמירות באופן אשר התכוון להגיע ולא באופן אקראי וחסר תכנון.

אמירות מסוימות שנאמרות בצורה מסוימת ומגיעות אל השומעים באותו אופן ובאותו תדר, יעבדו ויפעלו את פעולתן האפקטיבית היעילה.

ניתן בנקל להבחין כאשר אדם מסוים אומר את דבריו באופן אשר לא יהיו דבריו משכנעים ואף לא מבוססים כי אז הוא איננו מדבר באופן שוטף ורהוט, מפסיק הרבה באמצע, לעיתים מגמגם ומחסיר מילים באופן תמוה ונשמע ממש לא רהוט ורצוף ודיבורו באופן כללי לא מעורר אמון.

כל התשדורת אשר יוצאת ממנו היא לא אמינה ולא משכנעת וניתן לאמר כי התקשורת שלו לוקה בחסר.

מן הסתם, גם אם אומר אותו אדם מסוים דברים אשר הינם חשובים ומשמעותיים לא יגיעו הללו אל אוזני השומעים מאחר ואינם נאמרים באופן כזה אשר יכולים להגיע אל המקשיבים מאחר ואינם נשמעים ראויים כלל.

ואמנם ניתן לאמר כי אמירות אשר נשמעות משמעותיות ונאמרות בטון ובחיתוך דיבור מסוים, יש בהן יתרון רב ומשמעותי על פני דברים אשר נאמרים באופן חלקי ואף מהוססים ואין בהם משמעות רבה ובעלת משקל.

כאמור דברים שנאמרים בעוצמה, בדמגוגיה, תוך כדי שינויים ווקאליים וטונציות מגוונות, רבים הסיכויים כי יגיעו באופן מלא ואפקטיבי וכך גם יושמעו.

למעשה, אמירה דעתנית אשר נשמעות משכנעת בעלת משמעות רבה מגיעה אל הצד השני כאמירה בעלת עומק ותובנות רבות וכך גם אמורות להיאמר, כאמירות דעתניות ומוסמכות.

אמירות אשר נשמעות דעתניות ובעלות סמכות פועלות את פעולתן באופן יעיל הרבה יותר מאשר אמירות אשר לא נשמעות מוסמכות ובעלות משקל משמעותי.

יכול אדם מסוים לא להבין כל כך במשמעות דבריו ואף יכול להשמיע דברים ואמירות בלתי בדוקות עד הסוף ואולם אם עדיין יאמר את דבריו באופן סמכותי ובעל משמעות רצינית, שהרי סביר להניח כי האנשים אשר מקשיבים לו, יאמינו ואף יקחו ברצינות רבה את דבריו ואת משמעותם ופרשנותם הברורה.

הדברים הנשמעים משכנעים ובעלי הגיון מסוים הם האמירות אשר אמורות לעשות את פעולתן במקרה ויש צורך לאדם המסוים לשכנע ואף להניע לפעולה את השומעים מתוך מקום של פסיביות למקום של אקטיביזם.

אמירות דעתניות המתבססות על ידע וסמכות בנושא מסוים הופכות באופן אוטומטי את הדובר למומחה בתחומו.

אדם מסוים אשר נשוא דברים בהרצאה לדוגמא בנושא מסוים אשר מתמחה הוא בו, ואומר את דבריו באופן חד, ברור, צלול ובאופן מעניין, שהרי דבריו נשמעים משכנעים וברורים, הגיוניים ואף משעשעים במידת מה מאחר ותורת הדיבור והשמעת האמירות הינה אומנות ברורה ונדירה וזה אשר משמיע את דבריו באופן אנרגטי ורב עניין, אין ספק כי אמירותיו יהיו בעלות משמעות רבה בעלות משקל רב ומשפיע על השומעים.

בעבר הרחוק, הנואמים אשר נשאו נאומים חוצבי להבות, היו מומחים בתחומם ונחשבו לנואמים מוכשרים ובעלי סגנון מסוים משלהם והשומעים היו רוכשים כבוד רב ושותים את דבריהם בצמא ומעריכים מאוד את החוכמה הרבה אשר הושמעה באותן אמירות.

כיום לא השתנתה המהות  אם כי המדיות השתנו ויכול כל אדם באמצעות הטכנולוגיה לשמוע נאומים בעלי עניין עבורו באופן קל וזמין.

קיימות לא מעט טקטיקות דיבור אשר הינן אפקטיביות ומשיגות את הישגיהן במידה ונאמרות באופן מסוים.

כמובן שטון הדיבור והמסרים העוברים תוך כדי דיבור יש בהן משמעות רבה ודברים אשר נשמעים מפויסים ואף רגועים ואולם משמעות הדברים היא קשה ושורטת שהרי קיים פה פרדוקס מסוים ומעניין וגם ההפך, במידה ודברים רכים ורגועים מוטחים בשומעים באופן אגרסיבי ובקול רם וזעוף שהרי גם הם יושמעו בצורה שונה ובעלת עניין ואולם בסופו של דבר, הדברים אשר לא שייכים להקשרם בסופו של דבר מאבדים משמעות עבור הללו אשר מקשיבים.

בסופו של דבר הדברים הנאמרים, צריך שתהיה להם משמעות אחידה וברורה כי אחרת המכנה המשותף הנמוך ביותר חייב להבין ולא לאבד את משמעות הדברים כי אז רק חלק קטן מתוך קהל השומעים יצליח להבין את משמעותם ואז זה המשמיע את אמירותיו העלה חרס בידו ולא הצליח להמחיש את משמעות דבריו.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

שתף מאמר:

עוד
מאמרים

הסתרה

תיקשור בנושא ההסתרה

בבוקר זה משחרר אני מתוכי את ההסתרה מתוך התבוננות עמוקה אל תוך נפשו של אדם מסוים, ניתן לעיתים להבחין בין כל הדברים והאלמנטים הברורים והגלויים

קרא עוד »
תקשור בנושא אבני הדרך

תיקשור בנושא אבני הדרך

אבני דרך במשמעותן הגשמית מהוות סימנים אשר מסמלים עבור האדם, סימנים מוסכמים בדרך המסוימת כאשר בדרך כלל כל כמה קילומטרים, מונחת לה אבן דרך אשר תפקידה לסמן כי עברה עוד כברת דרך אשר מקרבת היא או מרחיקה את האדם מההגעה לייעד.

קרא עוד »

תיקשור בנושא האבהות

החיבור המיסטי בין גבר לאשה, היצר הקדמון והבראשיתי אשר נקבע עת תחילתה של האנושות, ההבדל הברור בין גבר לאישה, בין אור ולחושך, בין הפכים מוחלטים

קרא עוד »